|
Autobusų parkas atšventė jubiliejų
QKretingos autobusų parko darbuotojai paminėjo šios įmonės 20-metį. Šia proga įmonės direktorius Ramūnas Korsakas kartu su buvusiais įstaigos vadovais pagerbė ir apdovanojo tuos, kurie autobusų parke dirbo ilgiausiai.
Nuo pat įmonės įkūrimo 1992 metų vasario 1 dieną Kretingos autobusų parke dirbo 23 darbuotojai. Autotransporto įmonėje, kurios dalimi nuo 1963 metų buvo autobusų parkas, daugiau negu du dešimtmečius darbavosi 17 kretingiškių, o keturi darbuotojai šiai įmonei atidavė keturis dešimtmečius. „Pagerbėme 43 metus ATĮ dirbusį vairuotoją Viktorą Antaną Valaitį, 41 metus vairuotoju dirbusį Vytautą Raminą, tiek pat metų darbovietės nekeitusią konduktorę Ramutę Stuopelienę bei 40 metų dirbusį vairuotoją Joną Jonkų. Jie pradėjo dirbti dar tuometinėje Autotransporto įmonėje, vėliau liko Kretingos autobusų parke. Nusprendėme minėti jau po Nepriklausomybės įkurtos įmonės jubiliejų – nebeegzistuojančios ATĮ sukaktį minėti būtų buvę nelogiška“, - po darbuotojų pagerbimo ceremonijos kalbėjo R.Korsakas. Šventėje taip pat dalyvavo buvę Kretingos autobusų parko direktoriai – Juozapas Norvaiša bei Vytautas Ročys. Šiuo metu Kretingos autobusų parke dirba 67 darbuotojai, įmonei priklauso 33 autobusai, 1 sunkvežimis ir 3 lengvieji automobiliai. Įmonė turi 10 tarpmiestinių maršrutų, vieną tolimojo ir 3 miesto maršrutus. Kretingos autobusų parko autobusai važiuoja į Naująją Akmenę, Klaipėdą, Palangą, Grūšlaukę, Salantus, Kalniškius, Budrius, Darbėnus, Senąją Įpiltį ir kitus rajono kaimus. „Kol kas dar neatliktas oficialus praėjusių metų įmonės auditas, dar nėra oficialių skaičių, tačiau jau galima sakyti, kad metus baigėme nenuostolingai. Nors šį žodį, kai įmonė yra dotuojama Savivaldybės, tarti sunku. Reikia pripažinti, kad visi kaimų maršrutai yra nuostolingi. Tačiau to praktiškai neįmanoma pakeisti: daugelis kaimų maršrutų yra pritaikyti prie mokinių. Į kaimus tenka važiuoti mažiausiai du kartus per dieną – rytą ir vakare. Tenka girdėti priekaištų, kam, pavyzdžiui, į Senąją Įpiltį važiuoja didelis pustuštis autobusas. Tačiau pasiekus tikslą, autobusas būna pilnas vaikų. Į kaimus kaip ir reikėtų siųsti mažesnius autobusus, bet tada netilps vaikai“, - problema dalijosi R.Korsakas. Pasak Kretingos autobusų parko vadovo, artimiausi įmonės planai nėra džiuginantys – kaip ir visur, šiemet trūks lėšų. „Mąstome, kur dar galime mažinti išlaidas, kaip sumažinti patiriamus nuostolius. Yra pasvarstymų, galbūt derėtų sumažinti reisus į Klaipėdą ir Palangą. Tačiau šį sprendimą reikėtų priimti kartu su privačiais vežėjais – jie taip pat turėtų mažinti kelionių skaičių. Yra socialiai svarbių reisų, kurių panaikinti neturime teisės. Pavyzdžiui, pirmuoju ir paskutiniu reisu į Klaipėdą ar Palangą važiuoja mažai žmonių, tačiau privalome sudaryti žmonėms sąlygas nuvykti ir parvykti iš darbo. Siekdami sutaupyti, ieškome tokių detalių tiekėjų, kurie pardavinėtų didmeninėmis kainomis ir nemokamai pristatytų nusipirktas detales“, - sakė R.Korsakas. Tolimesnius Kretingos autobusų parko planus nulems finansavimas: šiuo metu siekiama pirmiausia atnaujinti transporto centrą, tik po to – plėsti kompiuterių tinklą ir panašiai. „Naujovių tikimės ir atėjus naujiems darbuotojams. Jų kaita, nors ir nežymi, įmonėje vyksta nuolat. Tenka pripažinti, kad bendrai darbuotojai nėra jauno amžiaus, tik vidutinio. Tačiau bendradarbiausime su Kretingos technologijos ir verslo mokykla, Klaipėdos technikos mokykla – jos turėtų atsiųsti praktikantų. Galbūt kažkas liks dirbti, atsineš naujų sumanymų, idėjų", - tikisi R.Korsakas.
|