Pajūrio naujienos
Help
2024 Gegužė
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Apklausa

Ar ketinate savanoriškai registruotis į karo komendantūrą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Po keletą metų trukusių diskusijų išsikristalizavo idėja – Kretingos priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą perkelti į Kretingos autobusų parko teritoriją Vytauto g. Neabejojama, kad tai ugniagesiams būtų strategiškai geriausia vieta. Ar ši idėja taps realybe, paaiškės, kai situaciją išanalizuos Savivaldybės administracijos specialistai.

Kretingos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos transportas sunkiai betelpa 1934 metais statytame gaisrinės pastate. Anot tarnybos viršininko Gintaro Bruzdeilino, čia dar įtalpinti ir autokopėčias nebūtų jokios galimybės.

„Administracijos specialistai privalės išsiaiškinti, ar ten būtų galimybė įkurti gaisrinę ir kokių dokumentų reikėtų. Tuomet, gavus Kretingos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos prašymą, pasiūlymą vertintų rajono taryba“,- sakė rajono meras Juozas Mažeika, kuris galimybę gaisrinę perkelti į Kretingos autobusų parko teritoriją aptarė su Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininku Gedeminu Karaliumi bei Kretingos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininku Gintaru Bruzdeilinu.

Gaisrinei – patogi vieta

„Kad galėtume įkurti šiuolaikinę gaisrinę, mums reikia nuo 700 arų iki 1 ha teritorijos. Kretingos rajono savivaldybei ir buvome pareiškę norą, kad mums suteiktų tokio dydžio sklypą, kuris turėtų patogų išvažiavimą į gatvę. Laukiame galutinio sprendimo – tik tada, kai mums suteiks sklypą, galėsime rengti investicinį projektą“,- sakė G.Karalius.

G.Bruzdeilino manymu, įkurti gaisrinę Vytauto g. būtų geras sprendimas, nes čia pat – miegamieji rajonai, kur yra daugiausia gyventojų, vykstant į kaimiškas vietoves – patogus išvažiavimas į kelią Šiauliai-Palanga. Ši vieta būsimai gaisrinei buvo pažymėta ir Kretingos rajono bendrajame plane, kuris patvirtintas 2008 metų gruodį.

„Jei gaisrinė būtų iškelta toliau nuo miesto, į pramoninius rajonus, atsirastų papildomi reikalavimai daugiabučiams. Dėl gyventojų saugumo juose turėtų būti įrengti papildomi inžineriniai įrenginiai: gaisrinės signalizacijos ir kt.“,- paaiškino G.Bruzdeilinas.

Tektų statyti naują gaisrinės pastatą

Svarstoma, kad naujoji gaisrinė įsikurtų vietoj dabar Kretingos autobusų parko teritorijoje prie pat gatvės esančio 425 kv.m. ploto pastato, kuris buvo pastatytas 1972 metais ir iki šiol yra neremontuotas. Šį pastatą renovuoti ir pritaikyti, kad jame galėtų funkcionuoti gaisrinė, G.Bruzdeilino įsitikinimu, yra neįmanoma.

„Pastatas yra vos ne avarinės būklės, jį paprasčiau būtų nugriauti ir jo vietoje pastatyti naują. Šiuolaikiškoms gaisrinėms, atsižvelgiant į rajono dydį, statyti yra rengiami standartiniai projektai. Pastatas būna patogiai pritaikytas ugniagesių darbui, jis atrodo šiuolaikiškai ir negadina miesto vaizdo“,- sakė G.Bruzeilinas.

Tačiau kiek naujai gaisrinei pastatyti reikėtų lėšų, nei G.Bruzdeilinas, nei G.Karalius įvardinti negalėjo. Anot jų, kol kas neaišku ir tai, kada naujai gaisrinei sklypas bus skirtas, todėl sunku numanyti, kiek tuo metu kainuos projektavimo ir statybos darbai, kiek prie jų galėtų prisidėti rajono Savivaldybė.

Svarstoma, kad gaisrinė galėtų atsirasti vietoj šio Kretingos autobusų parko pastato, esančio Vytauto gatvėje.

Nenori patirti nuostolių

Kretingos autobusų parko direktorius Ričardas Korsakas sako nesikratantis gaisrinės kaimynystės ir mano, kad dėl tokio sprendimo jo vadovaujama įmonė neturėtų patirti nuostolių.

„Mes naudojame du trečdalius šio pastato. Agregatų sandėlį, šaltkalvius, tekintojus ir elektrikus galėtume iškelti į vairuotojų dirbtuves, katilinę – į administracinį pastatą, tačiau tam reikėtų investicijų. Mano nuomone, būtų galima ant administracijos pastato pastatyti antrąjį aukštą – jame įsikurtų administracijos kabinetai, o pirmajame aukšte galėtų būti įkurta katilinė, įrengtas vairuotojų poilsio kambarys, kurio šiuo metu iš viso neturime,- savo mintimis pasidalijo R.Korsakas, neįvardijęs, kokios pinigų sumos tokioms pertvarkoms reikėtų. – Tačiau kas už visą tai sumokės? Nesinorėtų naujiems projektams išleisti įmonės apyvartinių lėšų.“

Anot R.Korsako, perkelti vietinę katilinę į „Kretingos autobusų parko“ administracijos patalpas būtų naudinga, nes tuomet reikėtų šildyti mažiau ploto ir taip būtų sutaupomi šildymo kaštai.

Prasčiausios sąlygos visoje apskrityje

Kretingos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos vadovas G. Bruzdeilinas teigė, jog aštriausiai klausimas dėl naujos gaisrinės vietos buvo iškilęs per patį statybų pakilimą. Tai, kad Kretingos ugniagesiai neturi 30 metrų ilgio autokopėčių, reiškė veto verslininkams, norėjusiems statyti aukštesnius kaip trijų aukštų su mansarda pastatus.

Šiuo metu Kretingos ugniagesiai neturėtų net kur laikyti autokopėčių, nes garaže vos ne vos telpa trys autocisternos. Kai 2009 metų gruodį Kretingos priešgaisrinei gelbėjimo tarnybai buvo skirtas naujutėlaitis automobilis MAN TGM 13.240, ugniagesiams teko platinti garažo vartus, nes šie buvo per siauri.

Dabartinės gaisrinės pastatas, kurio plotas – beveik 200 kv. m., buvo statytas 1934 metais ir jis nė iš tolo neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, o jame dirbantys ugniagesiai, G.Karaliaus tvirtinimu, turi prasčiausias sąlygas visoje Klaipėdos apskrityje. Gaisrinėje ne tik netelpa transportas, bet ir nėra kur įrengti sporto kambario bei gaisrinio bokštelio, būtino ugniagesiams treniruotis.

Per beveik 80 metų pasikeitė ir miesto veidas: ugniagesiams gaisrinės automobiliu sudėtinga laviruoti siauromis Kęstučio ir J.K. Chodkevičiaus gatvėmis, kurios turgaus dienomis yra prikimštos gyventojų automobilių.

„Seniau gaisrinė buvo įsikūrusi pirmajame pastato aukšte, tuomet ugniagesiai į gaisrus dar arkliais kinkytu vežimu vykdavo. O antrame aukšte sėdėjo miesto burmistras,- pasakojo G.Bruzdeilinas. – Arklius seniai pakeitė šiuolaikiška technika, tačiau mes tebesame čia.“


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas