|
Avaringos sankryžos gyventojai skelbia S.O.S.
„Kieno dabar eilė?“ - vieni kitų klausinėja kretingiškiai, gyvenantys ties S.Daukanto ir Šiaulių gatvių sankryža. Pakeitus pirmumą nurodančius kelio ženklus, čia avarijos tapo itin dažnos, o automobiliai po susidūrimų atsiduria gyventojų daržuose.
„Per pusantro mėnesio įvyko keturios avarijos. Ir jos gana rimtos – automobiliai sugadinti nepataisomai,- pasakojo Šiaulių gatvės gyventoja Ieva Garjonienė. – Per avarijas išdaužytos tvoros trims sodyboms, kurios yra prie sankryžos. Į vieną sodybą mašinos buvo įlėkusios dukart, o kartą automobilis atsidūrė vos per metrą nuo kaimynų namo.“ Po vieno eismo įvykio I.Garjonienės sodyboje liko išlaužytos prie namų augusios eglaitės. Dabar moters sodybą juosia vielinė tvora, tačiau moteris baiminasi, kad per kitą eismo įvykį ji gali nesulaikyti skriejančio automobilio ir šis atsidurtų medinio namo verandoje. Automobiliai skrieja į daržus Eismo nelaimių neišvengta ir per šventinį šv. Velykų savaitgalį – S.Daukanto ir Šiaulių gatvių sankryžoje automobiliai susidūrė ir šeštadienį, ir pirmadienį. Abiejų avarijų schema vienoda: S.Daukanto gatve važiavę automobiliai nepraleido važiavusiųjų pagrindiniu keliu – Šiaulių gatve. Šeštadienį susidūrus automobiliams „VW Golf“ ir „VW Passat“, pastarasis automobilis atsidūrė Jolantos Muižytės gyvatvorėje. „Ir prieš tai avarijų yra buvę,- sakė J.Muižytė. – Labai nesaugiai jaučiamės.“ Visų sankryžoje įvykusių avarijų vairuotojai teisinosi važiavę „iš atminties“, o pasikeitusių kelio ženklų tiesiog nepastebėję. Seniau pagrindiniu keliu buvo nurodyta S.Daukanto gatvė, tačiau ji tapo šalutine, kai buvo išasfaltuota ir rekonstruota Šiaulių gatvė. „Dabar gatvė yra gera, todėl ja visi važiuoja nestabdydami: lekia ir automobilių vairuotojai, ir vaikai su motoroleriais. Baisu išeiti į gatvę, juk net ir besidarbuodamas sode, gali patekti po automobiliu. Žmonės, matydami, kaip prie jų įvyksta avarijos, patiria didelį stresą“,- kalbėjo I.Garjonienė. Kreipėsi į Savivaldybę Dėl nesaugios gatvių sankryžos sunerimę gyventojai kreipėsi pagalbos į Kretingos rajono Savivaldybę – jie vieningai pasirašė prašymą Saugaus eismo komisijai, kad ši imtųsi priemonių saugiam eismui užtikrinti. Šį prašymą turėtų nagrinėti Saugaus eismo komisija, tačiau jos pirmininkas, po rinkimų pasikeitus rajono tarybai ir administracijos vadovams, dar nėra paskirtas. Planuojama, kad šiomis dienomis juo taps administracijos direktorės pavaduotojas Povilas Černeckis. „Ką komisija nuspręs, tą ir padarysime,- sakė Kretingos miesto seniūnas ir Saugaus eismo komisijos narys Stanislovas Juknevičius. – Esu pastebėjęs, kad S.Daukanto ir Šiaulių gatvių sankryža yra avaringa, todėl pritariu gyventojams, kad reikia imtis priemonių. Kokių – galbūt nuspręsime tada, kai Saugaus eismo komisija atliks pavasarinę miesto gatvių apžiūrą ir įvertins pavojingiausius ruožus.“ Siūlo įrengti kalnelius Gyventojai mano, kad ties S.Daukanto ir Šiaulių gatvių sankryža būtų galima pastatyti „Stop“ ženklus arba įrengti greičio mažinimo kalnelius. Tačiau Kretingos rajono policijos komisariato Kelių policijos poskyrio viršininkas Algirdas Budginas mano, kad greičio mažinimo kalneliai galėtų būti įrengti tik kuriam laikui – kol susiformuos nauji vairuotojų įpročiai. „Susiformavo tokia tendencija: iš pradžių Saugaus eismo komisija masiškai gaudavo gyventojų prašymus įrengti greičio mažinimo kalnelius, o vėliau masiškai užplūdo prašymai juos išmontuoti. Žmonės skundėsi, kad dėl greičio mažinimo kalnelių jie girdi triukšmą, skyla namų sienos, orą teršia išmetamosios dujos,- karčia patirtimi pasidalijo A.Budginas, Saugaus eismo komisijos narys. – S.Daukanto ir Šiaulių gatvių sankryžoje eismo įvykius sukelia vietiniai vairuotojai, važiuojantys kaip įpratę, o atvykėliai atidžiai stebi kelio ženklus, kurie šioje vietoje yra aiškiai matomi. Apmaudu, kad žmonės, turintys vairuotojo pažymėjimus ir žinantys kelio ženklų reikšmes, važiuoja „užsimerkę“ ir pridaro žalos gyventojams.“ Anot A.Budgino, greičio mažinimo kalnelius būtų galima įrengti ir kituose miesto gyvenamuosiuose kvartaluose, tačiau tai brangiai kainuotų. Dar geresnė, bet tuo pačiu – ir brangesnė, išeitis – avaringose vietose įrengti žiedines sankryžas. „Tokių nedidelių žiedinių sankryžų yra Vokietijoje. Jos labai efektyvios, vairuotojai tiesiog priversti sumažinti greitį“,- sakė A.Budginas.
|