Pajūrio naujienos
Help
2024 Gegužė
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Apklausa

Ar ketinate savanoriškai registruotis į karo komendantūrą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Antradienio rytą, 6.18 val., kraupi nelaimė įvyko ant geležinkelio bėgių, netoli Kretingos geležinkelio stoties: iš Radviliškio Klaipėdos link važiavęs šilumvežis ER-20 partrenkė bėgių viduriu ėjusius du vyrus – 53 metų Asteikių kaimo gyventoją Steponą Vaičių ir 57 metų kretingiškį Aloyzą Putrių. Nuo patirtų sužalojimų vyrai žuvo vietoje.

Ankstų antradienio rytą dviejų vyrų gyvybes – 57 metų kretingiškio Aloyzo Putriaus ir 53 metų Asteikių kaimo gyventojo Stepono Vaičiaus – nusinešė Klaipėdos link važiavęs krovininis šilumvežis ER-20.

Nors traukinio mašinistas signalizavo bėgiais žingsniavusiems ir ilgas lentas nešusiems vyrams, tačiau šie nepasitraukė – galbūt jie buvo neblaivūs, o gal perspėjančio garso negirdėjo dėl didelio vėjo, kurio gūsiai siekė 24 metrus per sek. „Vyrai nereagavo, todėl mašinistas paspaudė mygtuką, kuris įjungia ekstrinį stabdymą. Traukinys važiavo apie 75 km per val. greičiu, stabdymo kelias buvo apie 1 km“,- sakė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Klaipėdos regiono stočių skyriaus viršininkas Igoris Petrovskis, iš karto po nelaimės atvykęs į Kretingą.

Vėlavo traukinys

Krovininis traukinys buvo 65 vagonų, o sumaitotų vyrų kūnai ištraukti iš po 31-ojo vagono. Vieno vyro rūbuose buvo aptiktas asmens pasas, priklausantis S. Vaičiui. Kad nustatytų antrojo žuvusiojo tapatybę, policijos pareigūnai išnaršė netoli geležinkelio esančius gyvenamuosius rajonus – iš nuotraukos A. Putrių atpažino jo draugė.

Ar geležinkelio bėgiais ėję vyrai buvo blaivūs, turėtų atsakyti teismo medicinos ekspertai, kurie savo tyrimų išvadas policijos pareigūnams pateiks po 2-3 savaičių.

Dėl įvykio iš Kretingos stoties greitasis keleivinis traukinys Klaipėda-Vilnius išvyko 55 min. vėliau, negu turėjo pagal tvarkaraštį. Nors buvo sulaikyti ir krovinius vežę traukiniai, tačiau dėl to, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovų teigimu, didelių nuostolių nebūsią.

Į medieną taikosi ilgapirščiai

Manoma, kad ankstų rytą vyrai lentas galėjo neštis iš netoliese esančios medienos įmonės „Impregmeda“. Šios galimybės neatmetė ir „Impregmedos“ vadovai Vytautas Lubys ir Saulius Mickus, kurių teigimu netoli geležinkelio bėgių laikoma brokuota mediena, nebetelpanti įmonės kieme. Pasak V.Lubio, įmonės teritoriją stebi vaizdo kameros, o dar papildomai saugoti brokuotą medieną tiesiog neapsimokėtų.

V.Lubys pasakojo pastebintis, kad aplink brokuotą medieną kartais sniegas būna pripėduotas – vadinasi, į ją taikosi ilgapirščiai. „Pats esu pagavęs metalo vagis. Praeitą žiemą filmavimo kameros užfiksavo, kaip vieną sekmadienį dienos šviesoje trys vyrai iš sniego atsikasė 12 metrų metalinį kampuotį, kuris sveria apie 300 kg, atsivežė roges ir jomis išvežė. Taip 3-4 reisus padarė. Kai juos sučiupome, kampuočius atgal turėjo parvežti“,- pasakojo V.Lubys.

V.Lubys ir S.Mickus mano, kad dėl nelaimių ant geležinkelio bėgių kalčiausias yra alkoholis – apsvaigę žmonės šlitinėja ties bėgiais, pamiršę apie pavojų. Iš kur nors nugvelbę kabelius, prie bėgių susikūrę laužą juos degina, kad nulydytų plastmasę ir galėtų parduoti varį.

Stoties teritorija – judri vieta

Tai – pirmosios žmonių žūtys Kretingos rajone šiais metais. Kretingos stoties teritorijoje pernai žuvo vienas žmogus, kuris, kaip vėliau buvo nustatyta, per geležinkelio bėgius ėjo neblaivus.

Šalia geležinkelio bėgių sukrauta brokuota mediena vilioja ilgapirščius.

Žmonės nuolat marširuoja bėgiais iš vadinamojo lapyno rajono į Kretingos centrą ir atvirkščiai. Per geležinkelio pėsčiųjų perėją kasdien vaikšto ir į Simono Daukanto pagr. mokyklą einantys mokiniai, pedagogai.

Netoli geležinkelio bėgių gyvenantis Henrikas Skurdauskas mano, kad labiau žmones galėtų sudrausminti prie pėsčiųjų perėjos pastatyti šviesoforai. „Gal raudona spalva sustabdytų pėsčiuosius? Nors išgėręs žmogus gali visur vaikštinėti, nebūtinai – tik per pėsčiųjų perėją. Reikia žmonėms patiems save pasaugoti“,- svarstė kretingiškis.

Nereaguoja į perspėjimus

„Geležinkelininkai daug padarė, kad būtų užbėgta už akių tokioms nelaimėms: įdiegta elektroninė informacinė sistema, kuria naudojantis per garsiakalbius žmonės perspėjami apie atvažiuojančius traukinius. Kai gruodžio mėnesį buvo daug sniego ir darbuotojai turėjo užnešinėti iešmus ant bėgių, vietiniai gyventojai net skundėsi, kad per dažnai garsiakalbiai kalba,- kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos regiono stočių skyriaus viršininkas I. Petrovskis. – Žmonės turėtų būti apdairesni: juk geležinkelis per Kretingą yra judrus, kroviniai vežami į Klaipėdos uostą, o žmonės vaikštinėja išilgai bėgių, - negaliu to suprasti.“

I.Petrovskis teigė ketinantis kreiptis į policiją, kad pareigūnai dažniau patruliuotų Kretingos stotyje ir kontroliuotų, kaip žmonės laikosi saugos taisyklių, ypač – prieš atvažiuojant traukiniui.

Nuo nelaimių saugotų tvora

Kretingos rajono policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Algirdas Budginas mano, kad apsauginė tvora padėtų užbėgti už akių nelaimėms ant geležinkelio bėgių. „Taip yra visoje Europoje. Dėl atitvarų ir pakeliamų užtvarų pervažose įrengimo Saugaus eismo komisija ne kartą kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“. Kaskart sulaukdavome atsakymo, kad nėra pinigų“,- liūdnai konstatavo A. Budginas.

Kretingos rajono meras Juozas Mažeika pamena, kad prieš trejus metus bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai ketino Kretingos geležinkelio stotį aptverti tvora. „Tuomet buvo atliekami geležinkelio stoties rekonstrukcijos darbai, ir jie perspėjo, kad bėgiai bus užtverti apsaugine tvora bei neliks pėsčiųjų praėjimo į Palangos gatvę. Mes su tuometiniu meru Valerijonu Kubiliumi pareiškėme protestą – juk būtų užtverta miesto dalis, o žmonėms būtų tekę vaikščioti per kelio Šiauliai-Palanga viaduką,- problemą išdėstė J.Mažeika. – Prašėme, kad tverdami tvorą geležinkelininkai pasirūpintų ir saugiu praėjimu žmonėms, o jie apeliavo, kad naują viaduką turėtume pastatyti iš Savivaldybės lėšų. Geležinkelis yra strateginis objektas, todėl ne Savivaldybės jėgoms juo rūpintis. Tąkart taip ir išsiskyrėme su savo nuomonėmis.“

Stotyje - naujas ženklas

„Bendrovė neatsisakė planų aptverti visų geležinkelio stočių teritorijas, tačiau tam reikia labai didelių investicijų – vien Kretingos geležinkelio stoties teritorijos aptvėrimas kainuotų apie 900 tūkst. Lt. Šis darbas turėtų būti atliekamas kartu su rajonų ir miestų savivaldybėmis“, - kalbėjo bendrovės Geležinkelių infrastruktūros direkcijos Klaipėdos filialo direktorius Aleksandras Dolomanovas.

Pasak jo, užtikrinti žmonių saugumą geležinkelyje ar geležinkelio objektuose yra vienas iš prioritetinių bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ tikslų. Todėl bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ rūpesčiu, arčiausiai geležinkelio esančiose mokyklose dalijamos Saugaus elgesio geležinkeliuose atmintinės, nuolat atnaujinami informaciniai ženklai, kurie nurodo, kur ir kaip galima saugiai pereiti geležinkelio kelius ir pan.

Apie tai, kad geležinkelio objektuose reikia būti ypatingai atsargiems, paisyti įspėjamųjų signalų, artimiausiu metu kretingiškiams primins ir naujas informacinis ženklas: Kretingos geležinkelio stoties teritorijoje jau kitą savaitę turėtų atsirasti informacinė lenta, kurioje bus fiksuojamas ant bėgių žuvusiųjų ir sužeistų žmonių skaičius.

Praėjusiais metais filialo „Klaipėdos geležinkelio infrastruktūra“ teritorijos ribose įvyko 12 eismo įvykių, iš kurių net 4 – tarpstotyje Kretinga–Kūlupėnai. Visi šie keturi eismo įvykiai baigėsi žmonių mirtimi.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas