Pajūrio naujienos
Help
2024 Gegužė
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Apklausa

Ar ketinate savanoriškai registruotis į karo komendantūrą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Vaikų socializacija – suaugusiųjų rūpestis

  • Aldona KAREČKAITĖ
  • Švietimas
  • 2011-02-08

Kretingos muziejuje įvyko rajoninė konferencija „Vaikų socializacijos veiklos programų įgyvendinimas 2010 metais“. Konferencijoje dalyvavo rajono Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos pirmininkė Danutė Skruibienė, rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Dalia Martišauskienė bei apie pusšimtis mokyklų atstovų ir svečių.

Klaipėdos valstybinės kolegijos doc.dr. Akvilė Virbalienė sakė, kad šeimoje vyresnieji vaikai labiau linkę vadovauti, o jaunesnieji – prisitaikyti.

Vaiko gerovės komisijos pirmininkė D.Skruibienė sakė, kad dažniausiai į juos kreipiamasi, kai mokykloje išnaudotos visos galimybės. Šiandien iškyla skaudi problema, kai tėvai emigruoja į užsienį palikę vaikus. Nei pokalbiai per skaipą, nei draugai vaikams negali pakeisti bendravimo su tėvais.

Ne tik tėvai nebeatlieka šventos savo pareigos. Vaikai taip pat nebejaučia jokios pareigos, o tik laisvę.

Iškilus rimtoms problemoms, sunku vaiką atgal integruoti į mokyklą ir klasės kolektyvą. Tai - ilgas ir sudėtingas procesas.

D.Martišauskienės nuomone, socializacija - tai žmogaus vystymasis per visą gyvenimą, jo sąveika su aplinka, socialinių normų ir kultūrinių vertybių perėmimas, savęs tobulinimas. Tai - ilgalaikis ir nuolat pasikartojantis procesas, kuris padeda žmogui tinkamai įsijungti į visuomenės gyvenimą, įgyti socialinį statusą.

Socializacija ypač reikšminga ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams, nes būtent šiuo laikotarpiu formuojasi asmenybės bruožai ir socialinės aplinkos poveikis jai.

Buvo apžvelgti ir veiklos prioritetai bei priemonės nacionaliniame ir Savivaldybės lygmenyje. Veikia daug įvairių institucijų, kurios koordinuoja, organizuoja ir įgyvendina įvairias veiklas, susietas su pagalba vaikui, prevencine veikla, socializacija ir kita vaikui ir jaunimui būtina ir aktualia veikla.

Tačiau pasak Švietimo skyriaus vedėjos, reikėtų padiskutuoti ir aktualiomis bei probleminėmis temomis, pavyzdžiui: kaip pasiekti, kad rajono mokyklų neformaliojo ugdymo būrelius lankytų didesnis mokinių skaičius, kaip pasiekti, kad į įvairius projektus bei akcijas įsijungtų kuo daugiau nemotyvuotų ir neiniciatyvių mokinių, ką daryti, kad mokiniai kuo aktyviau įsijungtų į pilietines, tautines akcijas ir šventes bei kaip atrasti finansavimo šaltinių, kad mokyklos galėtų įgyvendinti įvairius projektus, akcijas ir kt.

Konferencijoje dalyvavusi Klaipėdos valstybinės kolegijos doc.dr. Akvilė Virbalienė, kalbėdama apie bendravimo ir tarpusavio santykių reikšmę paauglių socializacijai asmeninėje ir mokyklos aplinkoje, pastebėjo, kad bendravimas yra viena iš svarbiausių paauglių vertybių, padedanti jiems išmokti kontroliuoti socialinio elgesio normas, o taip pat - vystyti šio amžiaus tarpsniui būdingus interesus ir įgūdžius bei savaime mokanti kartu įveikti savo išgyvenimus, spręsti bendras problemas.

Nors paauglystė laikoma intensyvaus bendravimo laikotarpiu, tačiau tuomet dažnai juntama ir vienatvė. Tad paaugliams reikalingas glaudus bendravimas su bendraamžiais. Paauglystėje bendravimas su draugais vis plečiasi ir apima ne tik mokymosi veiklas, bet ir naujus interesus, pomėgius. Todėl bendravimas su draugais tampa savarankiška ir reikšminga gyvenimo puse. Kad ir kokie būtų suprantantys tėvai, jų vaidmuo ribotas – paaugliai dar tik stengiasi įgyti suaugusiojo statusą, o suaugusieji jį jau yra pasiekę.

- Tarpusavio santykiai tarp paauglių klostosi intensyviai. Jų asmenybės formavimuisi didžiausios reikšmės turi jų asmeninių santykių klostymasis formaliose ir neformaliose grupėse, - sakė doc. dr. A. Virbalienė.

Nepatenkinus bendravimo poreikio, tarpasmeniniai santykiai su bendraamžiais stabdo asmenybės fizinį ir psichinį vystymąsi.

Paauglio asmenybė vystosi per realius praktinius tarpusavio santykius su bendraamžiais. Nuo to, kaip paauglys patenkina bendravimo su bendraamžiais poreikį, priklauso jo asmenybės formavimosi kryptingumas, nuostatos, vertybės ir tikslai.

Vidinis poreikis bendrauti su bendraamžiais yra toks stiprus, kad dėl draugų jie gali atsisakyti net šeimos ar mokyklos.

Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyr. specialistė Asta Pocienė padarė pranešimą apie vaikų socializacijos veiklos programų įgyvendinimą 2010 metais rajono mokyklose – apžvelgė, kas buvo nuveikta per praėjusius metus.

Mokykla - pati geriausia vieta vystyti socializacijos programas, nes joje yra didžiausias skaičius vaikų, kuriems galima įdiegti tam tikras vertybes.

Konferencijos metu buvo išklausyti ir praktinės veiklos pranešimai.

Renginį organizavo Kretingos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius ir rajono Pedagogų švietimo centras.

2010 metais rajono mokyklose įgyvendinta 19 socializacijos programų. Iš jų:

15 - tęstinės,

4 - pirmus metus.

Įgyvendintų programų veiklos:

7 - pozityvios prevencijos,

11 - vaikų raiškos ir laisvalaikio užimtumo galimybių įgyvendinimas,

1 – socialinių bei emocinių įgūdžių mokymo ir ugdymo socialinės rizikos grupės socialinės rizikos šeimų vaikams.

Įgyvendinant programas dalyvavo 3747 vaikai, joms vykdyti skirta 17 tūkst. 300 Lt.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas