Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Festivalio žiūrovai neliko abejingi

  • Dovilė URNIKIENĖ
  • Smiltys
  • 2012-12-14

„Taip ir turi būti, nes kas galėtų būti blogiau už abejingą žiūrovą?“- sakė Nerijus Gedminas, kuris pasidžiaugė, kad nors specialiai ir nesiekė publikos šokiruoti, tačiau sulaukė prieštaringos reakcijos apie jo režisuotą spektaklį „Upė ant asfalto“, kuris buvo parodytas Lietuvos mėgėjų teatrų festivalyje „Atspindžiai“.

Būtent žiūrovų atsiliepimai – nuo skepticizmo iki susižavėjimo – N.Gedminas tikino, yra brangesnis režisūrinio darbo įvertinimas, negu festivalyje „Atspindžiai“ pelnytas diplomas.

„Diplomas yra reikalingas labiau dėl kitų, juos įtikinant savo meistriškumu. Nors diplomą gauti – malonu, tačiau tai jau nebėra mano profesinių ambicijų tikslas, kaip kad būna jauniems menininkams. Dabar esu įsitikinęs: jei tau dėl ko nors labai skauda, tarp žiūrovų atsiras nors vienas žmogus, kuris lygiai taip pat išgyvena tą skausmą“,- kalbėjo Kretingos Egidijaus Radžiaus dramos teatro vyriausiasis režisierius N.Gedminas.

Būtent tai, kad Dmitrijaus Lipskerovo pjesėje „Upė ant asfalto“ kalbama nelengvomis temomis, atveriančiomis sudėtingus tėvų ir vaikų santykius, „Atspindžiuose“ ir sulaukė dalies žiūrovų nepasitenkinimo. Kai kas ironizuodamas juokavo, kad, spektaklyje pasisėmus tiek blogų emocijų, norisi skambinti pagalbos telefonu. Tačiau tokios nuomonės buvo toli gražu ne visi: dalis žiūrovų, o taip pat – ir teatro profesionalai, neabejojo, kad „Upė ant asfalto“ yra geriausias ir profesionaliausias spektaklis „Atspindžių“ finale. Už įtaigią vaidybą komplimentų sulaukė spektaklio aktoriai Aina Norgilaitė ir Kęstutis Bručkus, kurie, nors jau yra studentai, išlaikė glaudžius ryšius su N.Gedminu ir jo vadovaujamu teatru.

„Atspindžių“ finalo scenoje žiūrovai per dvi dienas išvydo dešimt tik pačių geriausių šalies teatrų spektaklių, kuriems visų pirma teko įveikti rajonines, o vėliau – ir regionines atrankas. „Upė ant asfalto“ yra ketvirtasis N.Gedmino režisuotas spektaklis, kuris pateko į „Atspindžių“ finalą – čia ankstesniais metais buvo parodytas „Blogas butas“, „Švents aniuole, sarge!“ ir „Maras“.

Lietuvos liaudies kultūros centras XXI „Atspindžių“ finalą pirmą kartą surengė Rokiškyje – mieste, kuris, pasak N.Gedmino, turi gilias teatro tradicijas. „Rokiškyje organizuojami tradiciniai tarptautinis teatrų festivalis „Interrampa“ bei profesionalių teatrų festivalis, kuris išaugo nuo sovietmečiu pradėto rengti festivalio „Vaidiname žemdirbiams“. Tai yra stiprūs renginiai, juose dalyvauja įvairūs šalies ir užsienio kolektyvai, teatro ekspertai. Rokiškio publika turi išlavintą skonį“,- pasakojo N.Gedminas, kuris tuo įsitikinti galėjo pamatęs, kaip į kretingiškių spektaklį, turėjusį įvykti, atrodo, pačiu blogiausiu laiku - sekmadienį 10 val. ryto, susirinko daugiau žiūrovų, negu buvo kėdžių jiems atsisėsti.

N.Gedminas teigė, kad mėgėjų teatrų festivaliai yra puiki proga pasitikrinti save, išgirsti kritiką, išlaikyti esamus ryšius su kitais šalies kolektyvais, o taip pat ir užmegzti naujas pažintis. Pavyzdžiui, šįkart N.Gedminas iš „Atspindžių“ sugrįžo užsidegęs idėja, kad į komedijų festivalį „Vėinė jouka“, kuris kiekvieną vasarį vyksta Kretingoje, būtų puiku pasikviesti kolektyvą „Arlekinas“ iš Vilniaus, kuris iš mėgėjų teatrų išsiskiria įtaigia vaidyba klounados maniera.

*

Klaipėdos universiteto Menų fakulteto režisūros katedros docento, apskrities teatro eksperto-konsultanto Gedimino Šimkaus komentaras:

- Režisierius Nerijus Gedminas giliai ir jautriai perskaitė šį, gana sudėtingai parašytą, dramos veikalą. Žiūrovus perkėlęs į sceną sukūrė artimą, nuoširdžią atmosferą. Režisūrinį spektaklio sumanymą subtiliai įgyvendino jaunieji aktoriai Aina Norgilaitė ir Kęstutis Bručkus. Režisierius išmoningai susieja į visumą visus scenos meno komponentus: šviesą, muziką, sceninį judesį, psichologiškai motyvuotas mizanscenas bei subtiliai ir lakoniškai sukurtą scenografiją.

Aptariant šio sezono geriausius Lietuvos teatrų spektaklius viešnia iš Maskvos Ala Zorina (Rusijos AITA/IATA nacionalinio centro generalinė sekretorė) kretingiškių spektaklį pavadino pačiu profesionaliausiu. Jai pritarė ir teatro ekspertė iš Olandijos Joke Elbers. Kilęs disputas dėl spektaklio finalo akivaizdžiai įrodo, kad režisierius teisingai ir skaudžiai iškelia tėvų atsakomybės už savo vaikus problemą. Kretingiškių spektaklis verčia žiūrovą mąstyti, o tai ir yra didžiausia vertybė, teatro misija.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas