Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Gaisras kelte sunaikino ir kretingiškių turtą

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Pirmas puslapis
  • 2010-10-15
Karteniškis Algirdas Balčaitis sakė, jog jam geriau nubraižyti veiksmą degančiame kelte, negu vaizdingai papasakoti apie įvykusią nelaimę.

Nuostolius dar tebeskaičiuoja ir kretingiškiai, sudegusiame kelte „Lisco Gloria“ netekę savo turto.

Iš 180 keltu gabentų krovininių transporto priemonių net 38 priklausė Kretingos rajone, Raguviškių kaime, įsikūrusiai krovinių gabenimo bendrovei „Vlantana“. Liepsnos sunaikino ir Virginijaus Sungailos mikroautobusą bei namelį ant ratų su prekėmis. O šio kelto motoristu dirbęs karteniškis Algirdas Balčaitis baiminasi, jog gali ilgam netekti darbo.

Gaila darbo ir... sudegusios detalės

A.Balčaitis kelte „Lisco Gloria“ dirbo 8 metus – nuo pat pirmojo reiso. Ligi tol karteniškis dirbo „Kauno“ kelte, o dar anksčiau ėjo į jūrą, – bendras šio „jūros vilko“ stažas – 28 metai.

Būdamas 52-jų ir netikėtai netekęs darbo, A.Balčaitis baiminasi, jog „už borto“ gali likti ilgam. Į redakciją jis užsuko pakeliui pas darbdavius – uostamiesčio bendrovės „DFDS Lisco“ vadovus, kurie sukvietė laivo įgulą aptarti situaciją.

A.Balčaitis pasakojo buvęs vienas iš paskutiniųjų, palikusių degantį laivą.

„Dviese su antruoju mechaniku dirbome pačiame laivo dugne, variklių skyriuje. Apie gaisrą sužinojome iš kapitono. Nesupanikavome – vykdėme jo komandą, mobilizavomės gesinti gaisrą. Pranešimas apie gaisrą atėjo 1 val. nakties, o viešbutį pasiekėme tik kitą parą, šeštą valandą vakaro, nuo gaisro pradžios praėjus maždaug 15 val.

Karteniškis sakė ligi tol neįsivaizdavęs, jog gaisro dūmai gali būti tokie tiršti, primenantys juodą apčiuopiamą daiktą: „Pirmąsyk į denį dar galėjome pakilti. Įsiminė, kad siaubo apimti žviegė gabenami gyvuliai, o antrąkart – tiršta dusinanti tamsa, ir - jokių garsų“.

A.Balčaičiui kartu su kitais įgulos nariais teko susodinti žmones į valtis - jų buvo dvi iš abiejų kelto šonų - bei plaustus. Viena valtis talpino ligi 150 žmonių.

„Mudu su antruoju mechaniku laivą palikome priešpaskutiniai: išgirdę komandą, paėmėme laivo žurnalą ir išlipome. Po mūsų išlipo kapitonas ir jo komanda“, - kalbėjo karteniškis.

Tikresnė situacija paaiškėjo jau būnant viešbutyje, tačiau, pagal sutartį su kompanija, A.Balčaitis negali jos viešinti.

Degančiame kelte vyras neteko asmens dokumentų. Jam taip pat apmaudu, kad sudegė dukters 1970 m. laidos automobiliui „Alfa Romeo“ gabenta detalė – karbiuratorius: „Automobilis greit bus antikvarinis, iš kur begausim autentišką detalę?“ – svarstė jis.

Kompanija neišduoda pažymos

Anglijoje jau ketverius metus gyvenantis 49-erių kretingiškis V.Sungaila redakcijai guodėsi, jog jis jau kreipęsis į kompanijos „DFDS Lisco“ vadovus dėl pažymos, kad sudegė turtas – mikroautobusas ir vagonėlis su gabentomis prekėmis, bet išgirdęs neigiamą atsakymą.

„Pasakė: lauk, vyksta tyrimas, iš kur mes žinome, kad sudegė tavo turtas. Pažymą norėjau pristatyti savo draudimo kompanijai Anglijoje: jai nesvarbu - sudegė ar pavogė mašiną - pinigus vis vien atgaučiau. Šią savaitę turėjau grįžti į Angliją, bet likau be dokumentų, turto ir darbo. Stambiesiems vežėjams draudimas sugrąžins pinigus, o mums, smulkiesiems, - nieko“, - piktinosi vyras.

Dabar, jis sakė, ieškąs gero advokato, nes neketinąs sėdėti prie bažnyčios su ištiesta ranka. Jeigu reikės, streikuosiąs prie Seimo ar Prezidentūros. V.Sungaila teigė, jog buvęs vienas pirmųjų, pajutęs gaisro pavojų: išėjęs parūkyti į denį, užuodęs sklindančius dūmus ir perspėjęs kelto darbuotojus.

„Negana to, kad patyriau stresą dėl išgyvento gaisro siaubo, dabar dar turiu vargti, kad surasčiau, kas dėl to kaltas ir kad kompensuotų žalą“, - sakė V.Sungaila.

Svarbu, jog išvengė aukų

Bendrovės „Vlantana“ komercijos direktorius Vladas Stončius teigė, kad per gaisrą sudegė 9 įmonės vilkikai ir 29 puspriekabės.

Tačiau tai, kad visi žmonės iš degančio kelto buvo laiku evakuoti ir sugrįžo gyvi, „Vlantanos“ vadovų nuomone, esąs didelis laivų kompanijos nuopelnas, ir įmonės nuostoliai šiame kontekste tėra menki.

„Praradusi keliasdešimt transporto priemonių, įmonė ypatingų nuostolių nepatyrė, - iš viso turime apie 900 transporto priemonių. Sudegusios kelte buvo apdraustos kasko draudimu bendra 5,5 mln. Lt suma, atskaičiavus susidėvėjimą – apie 5 mln. Lt. Draudėjai ir žada sumokėti tiek, kiek esame įkainoję savo mašinas“, - tvirtino V.Stončius.

Suskaičiuota, jog nežymių nuostolių bendrovė visgi patirs, nes dėl prarastų transporto priemonių negalės teikti numatytų paslaugų. Be to, jos buvo įsigytos už kreditus.

V.Stončius teigė, jog „Vlantana“ tikisi rasti kompromisą ir su kompanija „DFDS Lisco“ dėl draudimo už prarastus krovinius: „Draudėjai šią atsakomybę padengia tik tada, jeigu kaltė - vežėjų. Bet jeigu kaltė – ne vežėjų, o - trečiosios pusės, šiuo atveju, manoma, - laivų kompanijos, atsakyti už krovinius ji ir turėtų“.

Sudegusių „Vlantanos“ vilkikų vairuotojai, V.Stončiaus tvirtinimu, be darbo neliks, jie laikinai dirbs antraisiais vairuotojais.

Bendrovės komercijos direktorius įsitikinęs, jog nelaimė skaudžiausiai ir kirs tiems, kurie mašinų neįstengė apdrausti kasko draudimu.

Šiomis dienomis apdegusį keltą „Lisco Gloria“ tiriantys ekspertai nustatys tikrąsias nelaimės priežastis, o draudėjai įvertins preliminarią žalą.

Faktai

Gaisras kelte „Lisco Gloria“, plaukusiame iš Kylio uosto Vokietijoje į Klaipėdą, kilo praėjusio šeštadienio naktį.

Iš jo evakuoti 249 žmonės, tarp jų – 32 įgulos nariai.

Kone 199 m ilgio ir 23 m pločio keltas buvo pagamintas Lenkijoje. Iš pradžių jis plaukiojo tarp Danijos ir Didžiosios Britanijos.

Rinkoje 40 mln. JAV dolerių vertinamą keltą prieš 7 metus įsigijo Lietuvos jūrų laivininkystės keltų įmonę „Lisco Baltic Service“ privatizavusi Danijos transporto bendrovė DFDS. Ji keltą modernizavo už 8 mln. JAV dolerių.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas