|
Mokydamiesi istorijos tobulino kalbos žinias
Kretingos pranciškonų gimnazijos mokiniai jau seniai savo mokyklos ir miesto vardą garsina ir už Lietuvos ribų: su įvairiais projektais vyksta į užsienį, kur ne tik mokosi kalbų, bet ir atlieka savotišką savo šalies bei Kretingos ambasadorių vaidmenį. Šį kartą vokiečių kalbos besimokantys gimnazistai svečių pasikvietė pas save – kad supažindintų su Lietuvos istorija ir patobulintų vokiečių kalbos žinias.
„Vokiečių kalbos ir istorijos projektas „Nuo diktatūros iki demokratijos“ jau prieš trejus metus vyko tarp Lietuvos ir Vokietijos mokytojų. Kilo idėja šį projektą pritaikyti ir mokiniams. Taigi į Kretingą pasikvietėme Goto miesto mokinius, kad kartu panagrinėtume panašius mūsų šalių istorijos aspektus, pagilintume kalbos žinias ir užmegztume tarpmokyklinius ryšius“, - pasakojo gimnazijos vokiečių kalbos mokytojas Albertas Jankus. Jis mokiniams pasiūlė parengti specialius klausimynus savo tėvams bei seneliams, kad šie galėtų atsakyti į klausimus apie Dainuojančią revoliuciją bei pereinamąjį Lietuvos valstybės laikotarpį. „Klausimyno atsakymus vaikai, padedami savo naujųjų draugų iš Vokietijos, turėjo išversti į vokiečių kalbą. Išverstos anketos tapo diskusijų medžiaga – projekto dalyviai galėjo palyginti dviejų skirtingų šalių panašias istorijas. Juk į dvi skirtingas šalis padalinta Vokietija išgyveno panašias emocijas, kaip ir Lietuva: prieš dvidešimt metų mūsų šalyje sugriuvo sovietinė siena, skyrusi mus nuo laisvo pasaulio. Lygiai prieš tiek metų sugriuvo ir Berlyno siena, išlaisvindama ir suvienydama Vokietiją“, - kalbėjo A.Jankus. Jis pasakojo, kad apie šiuos dalykus projekto dalyviai kalbėjosi šeimose, kuriose gyveno. Lygiai tokios pat patirties semsis ir kretingiškiai – pavasarį jų laukia išvyka į Vokietiją, kur gimnazistai taip pat gyvens šeimose, mokysis vokiečių kalbos bei nagrinės dviejų šalių istorijos niuansus. „Mums tai yra labai svarbus projektas, nes turime bendrų klausimų, bendrų istorijos sąlyčių. Vaikai turi susipažinti su istorija, bendrauti ir kalbėtis apie tai, kas buvo bendra jų tėvams bei seneliams. Nagrinėdami šį istorijos periodą mokiniai suprato, kaip pasauliui ir žmonėms yra svarbi laisvė, demokratija. Nuostabu, kad dviejų skirtingų šalių jaunimas gali bendrauti, kalbėtis apie savo šalių problemas, žmonių išgyvenimus. Tokie projektai – labai geros istorijos pamokos, kuriose vaikai informaciją užfiksuoja daug geriau, negu įprastose pamokose“, - įsitikinęs keturiolika mokinių į Kretingą atlydėjęs istorijos ir vokiečių kalbos mokytojas Frankas Vygandas. Kartu su Tiuringijos žemių Goto miesto delegacija į Kretingą atvyko ir buvęs istorijos mokytojas, dabar – žurnalistas Matijas Venzelis. Jis, kaip ir visa delegacija, liko itin susidomėję Kretingos ir Lietuvos istorija, mūsų šalies kultūra. „Kretingoje jaučiuosi labai gerai – džiaugiuosi draugiškais žmonėmis, šeima, kurioje apsigyvenau. Nors neprisimenu to istorinio laikotarpio, kuriam yra skirtas šis projektas, susitikimas su Pranciškonų gimnazijos mokiniais, bendravimas, bendras darbas paskatino mane susidomėti istorija“, - pasakojo projekto dalyvė Karolina Karg. |