Pajūrio naujienos
Help
2024 Gruodis
Pi 29162330
An 310172431
Tr 4111825
Ke 5121926
Pe 6132027
Še 7142128
Se18152229
Apklausa

Ar stebite viešai transliuojamus rajono Tarybos ir komitetų posėdžius?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Nuomonės autoriai (iš kairės) Evelina Menčinskaitė, Tomas Šeputis ir Albertas Butenis tikisi rajono Tarybos, rajono vadovų pagalbos konfliktinėje situacijoje.

Daugiabučio namo savininkų bendrija (DNSB) „Kretingos ryšininkai“ (Melioratorių g. Nr. 75 Kretingoje) yra atsidūrusi nepavydėtinoje padėtyje dėl neįvykusios namo renovacijos. Apie tai mes prabilome praėjusiame Kretingos rajono savivaldybės posėdyje, apie tai norime kalbėti ir viešai, kad į tokias nežinia kieno neveiklumo ir aplaidumo pinkles neįkliūtų ir kitų namų butų savininkai.

Bendrijos „Kretingos ryšininkai“ namas statytas 1988 m. Didele dauguma – 19-a iš 24-ių butų savininkų – nusprendėme, kad namui būtina renovacija. Patys tai inicijavome, surinkome parašus, pasirūpinome dokumentais ir 2019 m. sausio 25 d. startavome – pasirašėme taip vadinamą pavedimo sutartį su Savivaldybės įmone „Kretingos komunalininkas“. Ši sutartis reiškia, kad įmonė galėjo pradėti procesą, susijusį su renovacija, tai yra pradėti pirkimus, rengti projekto pristatymus ir panašiai. Viskas vyko kaip ir neblogai – 2020 m. pavasarį įvyko viso projekto pristatymas – pamatėme, kaip atrodytų mūsų namas po renovacijos, sužinojome, kad namo renovacija atsieis mums 375 tūkst. Eur ir kad per mėnesį kiekvienas butas už renovaciją turėtų mokėti maždaug 65 Eur, namas – preliminariai 15,5 tūkst. Eur. Tada su mumis bendravęs „Kretingos komunalininko“ atstovas, atsakingas už renovaciją, patvirtino, kad pusė metų – ir renovacija bus pradėta. Tarp gyventojų kilo šioks toks šurmulys, na, kaip čia „ant žiemos“ bus su ta renovacija, bet nusiraminome – renovacija mums būtina. Tačiau praėjo žiema, atėjo dar vienas pavasaris, o renovacijos kaip nėr taip nėr.

Renovaciją administruojanti įmonė tvirtino, kad ji vykdė kelis pirkimus, tačiau jokių dokumentų, kad tai – tiesa, mes neturime iki šios dienos, nors, neapsikentę atsikalbinėjimų, šių metų rugpjūtį „Kretingos komunalininkui“ nusiuntėme prašymą, kad įmonė pateiktų mums renovacijos dokumentus. Deja, vietoj to neilgai trukus gavome raštą „Dėl daugiabučio namo Melioratorių g. 75, Kretinga, atnaujinimo (modernizavimo) dokumentų pateikimo, patirtų išlaidų apmokėjimo“, kurį vertiname kaip tam tikrą grasinimą – jame, dar nė neišrašius sąskaitos, reikalaujama, kad mūsų bendrija sumokėtų 16,7 tūkst. Eur už įmonės patirtas išlaidas – techninio darbo projekto rengimą, ekspertizę, investicijų plano korekciją, renovacijos projekto įgyvendinimo administravimą. Ir, kai visiškai atlyginsime patirtas išlaidas, pasibaigs pavedimo sutarties galiojimas.

Mums labai norisi paklausti, už ką mes turime sumokėti, jeigu: pirma, – nematome jokių su renovacija susijusių dokumentų – kas ir kada buvo apdaryta, kad namo renovacija įvyktų, antra, – esame labai nusivylę, kad renovacija išvis neįvyko. Tiesa, iš pradžių buvome atlaidūs, akių nedraskėme: kovidas, kintančios ekonominės sąlygos visame pasaulyje ir pan. Supratome, kad pradėjo kilti kainos, bet 2022 m. sužinoję, kad renovacija kainuotų 701 tūkst. Eur, tai yra dvigubai nuo pirminės sumos, iškart įvyko atmetimo reakcija: juk algos ar pensijos niekam dvigubai nepakilo, o ir mokėti vietoje 65 Eur jau reikėtų visus 130 Eur!

„Kretingos komunalininkas“ ėmėsi rengti balsavimą, bet jis neįvyko. Kodėl kaina – dviguba, irgi niekas nepaaiškino. Mums buvo sakoma, kad pirkimai vyko per CPO, bet vėlgi niekas mums nepasako, kodėl nebuvo galima pirkti per kitą – CVP IS – sistemą. Gal tada už pradinę sumą darbai būtų buvę nupirkti? Rankose mes turime naują projektą, tik šįsyk – už 1 mln. 200 tūkst. Eur. Jeigu jo atsisakome, privalome sumokėti administravimo išlaidas. Už ką? Kad 6-erius metus mums kažkas gadino nervus ir nieko nepadarė? Per visą tą laiką sulaukėme ketvirto „Kretingos komunalininko“ direktoriaus, o rezultato nėra. Mes nesirengiame mokėti už kažkieno padarytas klaidas, už laiku nepriimtus sprendimus. O dėl žinojimo, pritarus 1 mln. 200 tūkst. Eur kainuojančiai namo renovacijai, kiekvienas butas, priklausomai nuo dydžio, mokėtų daugiau kaip 200 Eur per mėnesį. Iš kur paimti pinigų reikėtų vaikus auginančioms šeimoms, vienišiems žmonėms? Galų gale, kad ir kaip besipūstų nekilnojamojo turto kainos, jos niekada Kretingoje nepasieks tokio lygio, kad butas būtų vertas ir renovacijos kainos. Beje, kai šiuos skaičius pateikėme per rajono Tarybos posėdį, reikėjo pamatyti iš nuostabos išsiplėtusia politikų akis – jie irgi suprato, kad mūsų turtas niekada netaps tokios vertės, kiek į jį būtų investuota.

Džiaugėmės, kad buvome išklausyti, ir mūsų pasisakymas per rajono Tarybos posėdį greičiausiai buvo postūmis, kad „Kretingos komunalininkas“ mums atsiuntė paminėtąjį raštą. Kaip bebūtų, tai jau – šioks toks rezultatas, bet, žinoma, jis mūsų netenkina – mes vis dar tikimės konstruktyvaus dialogo ir šioje situacijoje mums gali padėti rajono vadovai ir rajono politikai. Juolab kad tokioje situacijoje, mūsų žiniomis, buvo ar yra atsidūrę ir kiti daugiabučiai namai, tačiau jų gyventojai nekėlė bangų ir ramiai susimokėjo reikalaujamas sumas.

Mes gi prašome rajono Tarybos, kad ji įsigilintų į mūsų situaciją – ar tikrai logiška, kad renovacijos kaina pakilo nuo 375 tūkst. Eur iki 1 mln. 200 tūkst., ją suvaldytų ir padėtų mums problemas išspręsti konkrečiais sprendimais – kad patirtos „Kretingos komunalininko“ išlaidos būtų įtrauktos į įmonės veiklos išlaidas, tai yra, kad įmonė pati tas išlaidas ir pasidengtų. Nenorime atviro konflikto, norime dialogo – kalti nesijaučiame. Tad įmonė, padariusi didžiulių klaidų ir mus palikusi be renovacijos, tegu pati ir praryja tą kaulą, o mes neturėsime jokių pretenzijų – ieškosime kitų kelių, kaip gyventi patogiai, gražiai ir šiltai.

Albertas BUTENIS

DNSB „Kretingos ryšininkai“ pirmininkas

Evelina MENČINSKAITĖ

Tomas ŠEPUTIS


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas