|
Palangos senojoje gimnazijoje balandžio 28 d. įvyko 58-asis jaunųjų filologų konkursas, jame gimnazistė Skaistė Andriekutė pristatė savo publicistikos darbą apie ukrainiečius, kuris jai atnešė antrąją vietą. Be savo domėjimosi kalba, rašymu, jai dar labai artima muzika. Paskutinėje klasėje besimokanti mergina neslepia, kad būtent su muzika ketina sieti savo ateitį. Nors filologija ir muzika jai atrodo itin artimos sritys – juk tai žodžių menas. Konkursas – atsitiktinai Skaistė visai netikėtai papuolė į konkursą. Kai ji dar mokėsi vienuoliktoje klasėje, buvo privaloma pasirinkti atlikti metinį darbą iš bet kurios pageidaujamos pamokos. Ji pasirinko lietuvių kalbą, mokytoja Jūratė Galinauskienė S. Andriekutei pasiūlė pakalbinti ukrainiečius ir su jais atlikti publicistinį darbą. „Būtent šį vienuoliktos klasės darbą praplėčiau būdama jau dvyliktoje klasėje. Tuomet mano lietuvių kalbos mokytoja J. Galinauskienė pasiūlė sudalyvauti konkurse, nes jai pasirodė šis darbas tinkamas konkurso publicistikos sričiai“, – pasakojo pašnekovė. Sunku buvo užmegzti dialogą Pasiteiravus, kokius iššūkius abiturientė patyrė, kai ruošėsi konkursui ir kaip juos įveikė, ji atviravo, kad didžiausias iššūkis buvo apklausa interviu būdu. Pabėgę nuo karo į visiškai naują aplinką ukrainiečiai jautėsi nesavi, buvo labai uždari. „Pašnekovai nelabai leidosi į kalbas, jiems buvo viskas nauja, labai jautėsi kalbos barjeras“, – pasakojo Skaistė. Ruošimasis konkursui pakeitė Skaistės požiūrį į filologijos mokslą. Ji suprato, kad filologijos mokslas – kietas riešutėlis, kad tai tikrai sunku, reikia įdėti daug pastangų, daug laiko, kad parengtum gerą darbą. „Bet dirbau ne viena. Man visa tai įgyvendinti padėjo ukrainiečiams adaptuotis padėjusi mokytoja Ligita Sinušienė, kuri buvo ir ukrainiečių auklėtoja. Su ja tariausi dėl pagalbos ryšį užmezgant“, – kalbėjo Skaistė.
Laimėjo antrąją vietą Skaistei ši patirtis neabejotinai pravers, o ir laimėjimas šiek tiek palengvins stojimą į pasirinktas studijas. Abiturientė, laimėjusi antrąją vietą šiame konkurse, taip pat laimėjo pusę stojamojo balo į bet kurį Lietuvos universitetą. Taip pat, mergina pabrėžė, jai šis darbas davė daug patirties dirbant su žmonėmis ir sužinojo, kas yra interviu. Mokinė tikisi, kad jai tai pravers ateities kelio paieškose. O ar tikėjosi laimėti, ji neslepia, kad tikrai taip. Skaistė, perskaičiusi kitų darbus, suprato, jog jos darbas yra tikrai stiprus, na, turbūt kaip ir visi, tikėjosi pirmosios vietos. Komisija išgyrė jos darbą, bet sužinojusi, kad laimėjo antrąją vietą, Skaistė nenuliūdo, ji visai nenustebo išgirdusi komisijos verdiktą. Ji labai apsidžiaugė, jog jai pavyko laimėti antrąją vietą, nes varžėsi mokiniai iš visos Lietuvos. „Išgirdusi iš komisijos narių savo vardą, truputį išsigandau, bet labai apsidžiaugiau. Artėdama prie scenos pasiimti apdovanojimą, jaučiau, kaip mano širdis pradėjo plakti vis stipriau ir stipriau“, – emocija pasidalino pašnekovė. Svarsto apie muzikos studijas Laimėjusi aukštą vietą konkurse Skaistė visgi išsiskirs su filologija, jos ateitis – muzika. Merginos ateitis visai nesisies su filologija, kadangi ji stos į muzikos technologijas, studijuos garso režisūrą. Tačiau ji yra įsitikinusi, kad ši patirtis jai pravers, nes tiek muzika, tiek filologija jai yra kalba, tarsi kalbėjimas skirtingais būdais. Kadangi ji domisi muzika nuo pat mažens, dainuoja, muzikos mokytojas jai visada leisdavo prisiliesti prie muzikos. Ji yra baigusi muzikos mokyklą, koncertavusi su grupe, kurioje buvo vokalistė. „Taigi, šie du keliai – filologija ir muzika yra visiškai skirtingi, tačiau man kartu ir susiję, nes tiek filologiją, tiek muziką galime interpretuoti kaip meno sritis. Filologija yra žodžių menas, o muzika – garso menas, taigi šie abu dalykai man patinka“, – šypsojosi Skaistė.
Vakarė KANIAVAITĖ
„P. n.“ akademijos narė
|