|
„Vilnius JJAZZ Ensemble“ keičia suvokimą apie džiazo muziką
Kretingoje vasarą įvykusio tarptautinio džiazo festivalio „Kretinga Jazz“ svečias džiazą grojantis kolektyvas „Vilnius JJAZZ Ensemble“ – mūsų kraštietis saksofonininkas Simonas Šipavičius, trombonininkas Jievaras Jasinskis ir būgnininkas Domantas Razmus, kretingiškius supažindinę su moderniuoju džiazu, šiuo metu triūsia įrašydami jau penktą naują savo albumą „Ravenjazz“. „Jis – išskirtinis, kadangi jį kuria rekordinis skaičius žmonių – 9 kompozitoriai ir 11 muzikantų“, – kompozitorius J. Jasinskis akcentavo, kad šį albumą prodiusuoja kretingiškis kraštietis S. Šipavičius. J. Jasinskis neslėpė, kad įrašyti albumą yra ilgas ir sunkus kelias, tad albumo pristatymo džiazo mėgėjai turės palaukti bent jau iki metų pabaigos. „Visą albumą ketiname pristatyti po vieną singlą, su kompozitoriaus istorija ir vaizdo medžiaga“, – intrigavo J. Jasinskis. Kaip ir įprasta šiuo laikmečiu, albumas bus pasiekiamas per visas įmanomas platformas, tačiau „Vilnius JJAZZ Ensemble“ labai rimtai pasvarstė ir apie galimybę albumą išleisti viniline plokštele. Prisiminęs viešnagę Kretingoje ir pasirodymą Kretingos muziejaus prieigose, Jievaras tvirtino, kad dalyvauti pirmą kartą įvykusiame džiazo festivalyje patiko, nes vienaip ar kitaip ansamblis tapo vieno naujausių Lietuvoje projekto dalyviu. „Džiaugiamės gavę tokią progą, nes tie, kurie negrojo pirmajame festivalyje, niekada ir nebepagros. O jeigu mus pakvies ir antrąsyk, tikrai dalyvausime. Jau vien tai smagu, kad su mumis groja jūsų kraštietis Simonas“, – J. Jasinskis mano, kad per renginio dalyvius šioks toks gandas apie naują festivalį jau praėjo, o ir apskritai Lietuva tampa džiazo festivalių šalimi, prie to prisideda ir Kretinga bei festivalio sumanytoja pedagogė Rūta Šulskienė. „Negi blogai, kad toks nedidelis miestas, kaip Kretinga, turės naują tradiciją ir prisidės prie mūsų šalies garsinimo tarptautiniu lygiu“, – pasvarstė muzikantas.
Kolektyvo lyderis tvirtino, kad pirmasis festivalis praėjo puikiai, tik norėjosi daugiau publikos. „Aš suprantu, kad dirbti organizuojant naują renginį yra labai sunku, juolab kad iš patirties galiu pasakyti, jog tokie festivaliai būtent ir išsiskiria lojalia publika, o pradėti rengti festivalius didelių renginių fone išvis yra gana sudėtinga. Man, grynam vilniečiui, apskritai yra sunku įsivaizduoti, kaip festivalio organizacija veikia nedideliuose miesteliuose, tačiau pasirinkta moderniojo džiazo kryptis Kretingoje yra sveikintinas dalykas“, – neabejojo J. Jasinskis, akcentuodamas, kad miestui turėti džiazo festivalį tampa prestižo ženklu. Dabartinio „Vilnius JJAZZ Ensemble“ muzikantai vienas kitą sutiko festivalyje Kėdainiuose, ir, ieškodami vardo, vieningos veiklos krypties, susibūrę į kolektyvą dalyvavo tokiuose išskirtiniuose projektuose, kaip „Vilniaus Pokeris“, „Jaunas kaip Vilnius“ ir „Anti Robotic Dance Music“, toliau semiasi naujų patirčių ir imasi muzikinių iššūkių. „Labai džiaugiuosi, kad nuo pat pirmų dienų su mumis yra Simonas, kuris į mūsų komandą atėjo ir kaip kompozitorius. Labiau pažinę vienas kitą, supratome, kad Simono stiprioji pusė yra elektroninė muzika, tad mūsų trio kartu išgvildeno mintį kurti elektroninę muziką, panaudojant gyvus instrumentus ir jų garsą modifikuojant elektroninėmis priemonėmis“, – kalbėjo J. Jasinskis. Paprašytas apibūdinti modernųjį džiazą, kuris skambėjo ir Kretingos džiazo festivalyje, kompozitorius ir atlikėjas paaiškino, kad modernusis džiazas išeina iš bet kokių ribų ir taisyklių: „Ir, kai kompozitorius kuria muziką, negalvodamas apie taisykles ir rėmus, tokie eksperimentai pagimdo įdomios muzikos, kurioje vyrauja laisvė.“
Modernusis džiazas, anot kompozitoriaus, suskamba įvairiais būdais: kolektyvas, būna, groja ir didesnės sudėties, kompozitoriai užrašo kuriamą muziką ir grojama iš partitūros, būna mikso, solo improvizacijų, akompanimento partijų šalia solistų ir panašiai – vienos taisyklės nėra. „Man asmeniškai patinka laisvė daryti, ką noriu, nors savo kasdienėje veikloje kuriu ir akademinę muziką simfoniniams orkestrams, ansambliams“, – J. Jasinskis sakė, kad ir jo paties, ir bičiulių Simono bei Domo veikla yra plataus spektro, joje – daug skirtingų dalykų, prasidedančių nuo grojimo kartu iki prodiusavimo ar dėstymo mokymo įstaigose. O kas labiau klausosi moderniojo džiazo? Anot kūrėjo, iš esmės tai – jauni žmonės, ieškantys ryšio tarp savęs ir kūrėjų, nebeturintys stilistinių suvaržymų. „Tačiau grojant visuose legendiniuose festivaliuose mums pavyksta išbalansuoti tarp jaunimo ir vyresnės publikos, kuriai skiriame klasikinio džiazo dozę“, – J. Jasinkis pripažino, kad tokie festivaliai, kaip ir įvykęs Kretingoje, po koncertų dažnai pakeičia klausytojo suvokimą apie džiazo muziką, kuri išlaisvina ir padeda panirti į natūralias džiazo muzikanto interpretacijas. Modernusis džiazas Kretingoje suskambės ir kitą vasarą: festivalio „Kretinga JAZZ“ sumanytoja Rūta Šulskienė patvirtino, kad festivalis yra įtrauktas į Kretingos – Jaunimo sostinės – renginių programą.
|