Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas
Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui Antanas Jurevičius ir Sveikatos priežiūros paslaugų ir reabilitacijos skyriaus socialinė pedagogė Aistė Paltarokaitė pristatė profesinio mokymo programas, į kurias 2024 m. vykdomas mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, priėmimas.

Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centro karjeros specialistų metodinio būrelio iniciatyva Klaipėdos miesto ir viso Vakarų Lietuvos regiono karjeros specialistai buvo pakviesti į metodinę dieną „Efektyvesnės darbo formos ugdant specialiųjų poreikių mokinių karjeros kompetencijas“ ir Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre tobulino profesines įtraukiojo ugdymo kompetencijas. Renginyje dalyvavo ir naujų žinių sėmėsi Kretingos rajono švietimo centro karjeros specialistė Alma Slaboševičienė.

Renginio organizatorių teigimu, metodinė diena Ernesto Galvanauskos profesinio mokymo centre surengta neatsitiktinai – šio centro administracija ir specialistai didelį dėmesį skiria specialiųjų ugdymo poreikių turinčių mokinių ugdymui. „Mums tokie renginiai taip pat yra svarbūs, nes jie suteikia galimybę mūsų centrui kuo plačiau pristatyti mokymo programas, tarp jų – ir skirtas specialiųjų poreikių turintiems jaunuoliams. Taigi bendradarbiavimas su Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centru yra abipusiai naudingas“, – teigė Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro direktorė dr. Dalia Martišauskienė.

Renginio lektoriai ir svečiai dalinosi gerąja darbo patirtimi, idėjomis, kaip specialiųjų poreikių vaikus sudominti karjeros galimybėmis: Klaipėdos Vitės progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui specialioji pedagogė Kristina Stankutė-Matė aptarė pagrindinius įtraukiojo ugdymo ir specialiojo ugdymo aspektus, specialiojo pedagogo ir karjeros specialisto bendradarbiavimo galimybes; Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos karjeros specialistė Liana Pareigienė, parengusi pranešimą „Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai prieinamumo galimybės“, pasidalijo gerąja darbo patirtimi specialiosiose mokyklose ir įvardijo problemas, kurių kyla norint, kad kitokių mokinių ugdymo karjerai prieinamumo galimybės būtų įgyvendinamos efektyviai.

Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui Antanas Jurevičius ir Sveikatos priežiūros paslaugų ir reabilitacijos skyriaus socialinė pedagogė Aistė Paltarokaitė pristatė profesinio mokymo programas, į kurias 2024 m. vykdomas mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, priėmimas. Pranešimu „Galimybės mokytis Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių“ renginio dalyviai buvo supažindinti su lygiagrečiai pasirinkta profesinio mokymo programa vykdoma socialinių įgūdžių ugdymo programa ir įgyjamomis kompetencijomis. Pranešimą „Kodėl verta rinktis studijuoti Visuomenės sveikatą Klaipėdos universitete ?“ pristatė doc. dr. Dalia Martišauskienė ir prof. dr. Birutė Stručinskienė.

Vakarų Lietuvos regiono karjeros specialistai dalyvavo metodinės dienos renginyje „Efektyvesnės darbo formos ugdant specialiųjų poreikių mokinių karjeros kompetencijas“ ir Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre tobulino profesines įtraukiojo ugdymo kompetencijas.

„Parsivežiau atnaujintų žinių apie vaikų, turinčių specialiųjų ugdymo poreikių, galimybes mokytis ir įgyti profesiją. Labai svarbu suprasti, kad šiems mokiniams būdinga specifinė raida ir atitinkami poreikiai, įsitraukiant į profesinę veiklą. Todėl, norint padėti vaikui pasirinkti tolimesnį kelią, susijusį su profesijos pasirinkimu, labai svarbus ugdymo karjerai specialistų, pagalbos mokiniui specialistų ir tėvų bendradarbiavimas“, – akcentavo Kretingos rajono švietimo centro karjeros specialistė A. Slabočeviečienė.

Vykdant projektą „Karjeros specialistų tinklo vystymas“, Kretingos rajono švietimo centre nuo 2022 metų spalio mėnesio dirbti pradėjo 5 karjeros specialistės, kurių darbo tikslas – užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų teikimą įvairaus amžiaus mokiniams bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir kitose švietimo įstaigose.

„Karjeros specialistai ir specialiųjų ugdymo poreikių turintiems mokiniams gali teikti individualius patarimus, padedančius mokiniams suprasti savo stiprybes, interesus, vertybes ir karjeros tikslus. Taip pat – padėti kurti asmeninius karjeros planus, kuriuose būtų atsižvelgiama į individualias galias, kompetencijas ir norus, trinkos poreikius, teikti informaciją apie įvairias profesijas, rinkos tendencijas ir reikalavimus“, – kaip karjeros specialistai gali padėti specialiųjų ugdymo poreikių turintiems jaunuoliams, paaiškino A. Slaboševičienė.

Jos nuomone, labai svarbu motyvuoti, palaikyti ir padrąsinti mokinius, kurie siekia karjeros. Kad jie galėtų tai daryti sėkmingai, karjeros specialistai mezga ryšius su profesinėmis mokyklomis, įmonėmis, darbdaviais, nes mokiniams būtina gauti informacijos apie realias darbo rinkos sąlygas ir galimybes, organizuoja išvykas, kad mokiniai susidarytų gyvą įspūdį ir lengviau pasirinktų savo karjeros kelią.

„Todėl svarbus yra karjeros specialistų ir mokyklų administracijos bendradarbiavimas, kad mokyklos sudarytų galimybes pavėžėti vaikus, tuo pačiu ir turinčius specialiųjų ugdymo poreikių, į profesines mokyklas, įmones, įstaigas susipažinti su karjeros galimybėmis iš arčiau“, – patikslino karjeros specialistė.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas