Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas
Kretingiškis Žanas Strakšys meninei fotografijai įkvėpimo semiasi iš fantastinių kūrinių. Nuotraukoje – paslaptingoji miško nimfa.

Šiandien fotografija užima didžiąją dalį 21-erių kretingiškio Žano Strakšio gyvenimo – mados industrijoje vaikinas dirba ne tik už kadro, bet ir fotomodeliu bei stilistu. Anot jo, toks gyvenimo būdas žavi ir suteikia daugybę naujų patirčių.

Vaikinas tikino, kad fotografija jo gyvenime atsirado neseniai – prieš dvejus metus. Pirmiausia Ž. Strakšys pradėjo dirbti fotomodeliu, tačiau intensyvėjant studijoms jis suprato, kad modelio darbui nebegalės skirti tiek daug laiko. Vaikinas studijuoja Socialinių mokslų kolegijoje tarptautinio verslo programą.

Didžiąją dalį laiko jaunuolis dirbo internetinių parduotuvių modeliu – demonstravo rūbus, skirtus įvairiam darbui, užsiėmė veikla, susijusia su modelio testais – fotosesijų metu patikrinami modelio sugebėjimai.

Vėliau Ž. Strakšys dirbo internetinės parduotuvės, skirtos JAV rinkai, modeliu. Darbas trukdavo dvi arba tris dienas per savaitę, tačiau gaunamos pajamos, pasak jaunuolio, buvo pakankamos. Sumažėjus pasiūlymams dirbti fotomodeliu, pašnekovas nutarė ieškoti alternatyvų šiai veiklai, tačiau nuo mados pasaulio nenorėjo nutolti, nes tai jį labai žavėjo. „Studijuodamas įsigijau fotoaparatą ir nutariau pats pabandyti fotografuoti“, – pradžią prisiminė Ž. Strakšys.

Mokosi savarankiškai

Ž. Strakšys tikino, kad fotografijos subtilybių mokosi pats. „Norėjau suderinti ir studijas, ir fotografijos kursus, tačiau laiko tam neužteko“, – teigė pašnekovas. Todėl jaunuolis daug laiko praleido internete žiūrėdamas su fotografija susijusius vaizdo įrašus. Dar vienas mokymosi šaltinis – patirtis ir bendravimas su žmonėmis, kurie užsiima fotografija.

Vaikinas teigė, kad fotografų mėgėjų šiandien yra labai daug, todėl tik ką pradėjusiam fotografui nėra paprasta įsitvirtinti rinkoje.

„Fotografuoti ir būti menininku neužtenka, reikia turėti ir verslumo žinių, mokėti save pateikti ir parduoti. Labai dažnai gali sulaukti neigiamo atsakymo, tačiau reikia neprarasti atkaklumo ir užsispyrimo“, – tikino kretingiškis. Pašnekovas prisiminė, kad pirmiausia jis pradėjo fotografuoti menines kompozicijas. Vaikino mama – menininkė, tad Ž. Strakšys pasvarstė, kad pojūtį estetikai jis paveldėjo iš mamos: „Visada žavėjausi tapyba ir kitais vizualiaisiais menais bei muzika.“

Vienas pirmųjų fotografo darbų – skirtingų stichijų – moters, kuri simbolizuoja ugnį, ir ledo, simbolizuojančio vyrą, – kompozicijų kūrimas. Vėliau jis fotografavo modelį, įkūnijusią miško nimfą. Šiuos darbus įkvėpė vaikino domėjimasis fantastika, pasakomis ir skirtingomis religijomis. Jaunuolis išbandė ir kitus fotografijos žanrus – naktinę fotografiją, fotografuoja vestuves, krikštynas ir koncertus.

Šiandien mados industrijoje įsitvirtinęs Ž. Strakšys tikino, kad šioje sferoje svarbu nuolat tobulėti ir siekti universalumo.

Svarbu – universalumas

Ilgainiui meninę pakeitė mados fotografija, kuriai šiandien pašnekovas skiria didžiausią dėmesį. Modelių testai, darbas su profesionaliais modeliais, rūbų derinimas – kelios sritys, kuriose Ž. Strakšys dirba šiandien. Vaikinas yra laisvai samdomas darbuotojas, tačiau turi ir pastovų fotografo darbą vienoje įmonių, kurioje anksčiau dirbo fotomodeliu.

Pasak Ž. Strakšio, mados rinkoje vertinamas universalumas: „Fotografija, modelio ir stilisto darbas papildo vienas kitą, žinant pagrindines kiekvieno darbo taisykles paprasčiau dirbti bet kurioje šių sričių.“

Jaunuolio teigimu, fotografas gali išmokti spalvų derinimo, kadravimo paslapčių, tačiau labai svarbus vidinis pajautimas ir supratimas, kaip turi atrodyti kompozicija: „Džiaugiuosi, kad tai turiu iš prigimties, nemažai fotografų ilgą laiką to mokosi.“

Galiausiai viena svarbiausių profesionalaus fotografo savybių – lankstumas. „Reikia sugebėti prisitaikyti prie modelio. Kai jis pakeičia poziciją, iš to paties taško nebegali fotografuoti, keičiasi ir šviesos kritimas. Reikia greitai įvertinti pasikeitusias sąlygas ir prie jų prisitaikyti“, – darbo subtilybes įvardijo pašnekovas.

Pasak Ž. Strakšio, įprastai fotografo darbui priskiriama tik veikla studijoje, tačiau didelę dalį užima ir nuotraukų redagavimas. „Jeigu atliekama reportažinė fotosesija, nuotraukų redagavimas užima apie 30 procentų viso darbo laiko. O mados fotografijoje nuotraukų sutvarkymas gali trukti ir iki 70 procentų laiko“, – įžvalgomis pasidalijo vaikinas. Jaunuolis pripažino, kad jam dar trūksta fotografijos žinių, tačiau viena geriausių mokymosi priemonių – dirbti su patyrusiais fotografais, stebėti jų darbą: „Studijos suteikia teoriją ir pagrindus, o per praktiką galiu įsisavinti žinias bei tobulėti.“

ita MICKUTĖ

„P. n.“ akademijos narė


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas