Pajūrio naujienos
Help
2018 Balandis
Pi 29162330
An 3101724
Tr 4111825
Ke 5121926
Pe 6132027
Še 7142128
Se18152229
Orų prognozė
Dieną8°C debesuotumas 4 %
Naktį2°C debesuotumas 57 %
Apklausa

Ar reikėtų viešinti neblaivių vairuotojų pavardes?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Sugedus šviesoforui – avarijos viena po kitos

  • Dovilė URNIKIENĖ
  • Keliuose
  • 2017-12-22

Sugedus šviesoforui Žemaitės alėjos ir Šventosios g. sankryžoje, kuri yra viena intensyviausių Kretingoje, čia užvirė chaosas. Vakar rytą šioje sankryžoje į eismo įvykį pateko autobusas, dieną prieš tai susidūrė net 5 automobiliai, o kiek dar įvyko smulkių eismo įvykių niekas nebeskaičiuoja. Ir panašu, kad tokia situacija tęsis dar maždaug 2 savaites, nes tiek laiko prireiks, kol į Lietuvą iš Vokietijos atkeliaus nauja šviesoforo detalė.

Į mikroautobuso šoną trenkėsi automobilis „Audi“, kuris įsuko iš šalutinio kelio.

Sugedus šviesoforui Žemaitės alėjos ir Šventosios g. sankryžoje, kuri yra viena intensyviausių Kretingoje, čia užvirė chaosas. Vakar rytą šioje sankryžoje į eismo įvykį pateko autobusas, dieną prieš tai susidūrė net 5 automobiliai, o kiek dar įvyko smulkių eismo įvykių niekas nebeskaičiuoja. Ir panašu, kad tokia situacija tęsis dar maždaug 2 savaites, nes tiek laiko prireiks, kol į Lietuvą iš Vokietijos atkeliaus nauja šviesoforo detalė.

Dėl tokios sumaišties vakar į rajono tarybos posėdį buvo pakviesti Kretingos kelių tarnybos viršininkas Artūras Meškys ir Kretingos rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus viršininkas Ričardas Kačinas.

A. Meškys neturėjo, kuo nudžiuginti tarybos narių: dalis, kuri yra reikalinga 15 metų senumo šviesoforui pataisyti, užsakyta Vokietijoje ir tikimasi, kad ji į Lietuvą atkeliaus tarpušvenčiu arba iš karto po švenčių.

A. Meškys patikino, kad toks rimtas gedimas, kai iš rikiuotės išeina valdymo pultas, ištiko pirmą kartą ir šios dalies ieškota įvairiais būdais, siekiant šviesoforą pataisyti kuo greičiau.

Investuoti įrengiant naują šviesoforą būtų neekonomiška, nes 2018-2019 metais vyks šios sankryžos rekonstrukcija – tuomet bus keičiami ne tik šviesoforai, bet koreguojamos ir automobilių judėjimo kryptys.

Piko valandomis patruliuos

Valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ Klaipėdos padalinio direktorius Vytautas Gružas „Pajūrio naujienoms“ tvirtino, kad sugedus šviesoforui, prašyta policijos talkos – jog pareigūnai eismą sankryžoje reguliuotų bent jau piko valandomis. Tačiau į tarybos posėdį atėjęs Kretingos r. policijos komisariato Veiklos skyriaus viršininkas R. Kačinas teigė, kad 6 juostų sankryžoje net ir pareigūnai jaučiasi nesaugiai – vairuotojai jų paprasčiausiai nepastebi ir lekia pro šalį. Bet to, egzistuojant tvarkai, kai į gautą iškvietimą siunčiamas arčiausiai esantis ekipažas, pasitaikydavo, kad pareigūnams tekdavo palikti sankryžą, kurioje reguliavo eismą, ir važiuoti į įvykį.

„Šįryt su Klaipėdos apskrities budėtojų viršininku susitarėme, kad piko valandomis mūsų pareigūnų, dirbančių šioje sankryžoje, nebekviestų, o pagal iškvietimą siųstų kažką kitą“, – vakar teigė R. Kačinas, kurio pastebėjimu, pareigūnas sankryžoje ne visada garantuoja tvarką – kartais jį pamatę vairuotojai taip sutrinka, kad nesąmoningai sukelia dar daugiau avaringų situacijų.

Situaciją pavadino ekstremalia

A. Meškiui ir R. Kačinui teko atlaikyti tarybos narių priekaištus, kad tokiai situacijai nebuvo pasirengta, nors šis šviesoforas genda kiekvienąkart paspaudus šaltukui arba plykstelėjus žaibui.

Tarybos narys Vilius Adomaitis situaciją pavadino ekstremalia ir daug baisesne negu skęstantys ūkininkų laukai, o Tėvynės Sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų sąjungos narys Dangiras Samalius pusiau rimtai, pusiau juokais iškėlė idėją pasinaudoti Maskvoje taikoma praktika, kai šviesoforo signalus reguliuojantis pareigūnas sėdi sankryžoje įrengtoje būdelėje.

Kretingos rajono meras Juozas Mažeika, prisipažinęs, kad ir Savivaldybė sulaukė pasipiktinusių gyventojų skambučių, pritarė socialdemokratui Kostui Skierui, kad A. Meškio ir R. Kačino nereiktų „tarkuoti“, nes jie negalėjo iš anksto numatyti gedimo ir šioje situacijoje daro tai, kas įmanoma jų jėgoms.

Nors eismo įvykis buvo neeilinis, bet, laimei, žmonės liko sveiki.

Chaosą gesins ribodami greitį

Reaguodami į situaciją, R. Kačinas, A. Meškys, valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ Klaipėdos padalinio atstovai, Savivaldybės saugaus eismo komisijos pirmininkas Ričardas Kačinas vakar dar nuvyko ir į Šventosios g. ir Žemaitės al. sankryžą.

„Svarstėme įvairius variantus, bet nutarėme magistraliniame kelyje – tiek atvažiuojant iš Šiaulių, tiek iš – Palangos pusės, įrengti kelio ženklus, ribojančius eismą iki 30 km per val. Tikimės, kad lėčiau važiuodami, vairuotojai sankryžoje bus atsargesni ir atidesni“, – sakė Saugaus eismo komisijos pirmininkas Povilas Černeckis.

Kokio nors sprendimo labai laukė rajono gyventojai – redakciją užplūdo laiškai ir skambučiai, prašantys išsiaiškinti, kada be baimės bus galima važiuoti per vadinamąją Darbėnų sankryžą.

Vakar apie 8 val. į eismo nelaimę čia pateko „Kretingos autobusų parko“ mikroautobusas, vykęs iš Palangos – į jį atsitrenkė iš Šventosios g. į sankryžą įvažiavęs ir dešinėn sukęs „Audi A8“.

Dvi autobuso keleivės buvo sužalotos – po medikų apžiūros jos buvo išleistos gydytis ambulatoriškai.

„Audi A8“ vairuotoja atsipirko išgąsčiu ir teisinosi, kad į pagrindinę gatvę įvažiavo drąsiai, nes ją keletas mašinų geranoriškai praleido.

Trys automobiliai neremontuotini

Toje pačioje sankryžoje net 5 automobiliai buvo susidūrę trečiadienio vakarą.

„Tamsu, šviesoforas neveikia, be 10 minučių 18 val., judėjimas – didžiulis. Mano vyras, vairavęs „VW Passat“, važiavo nuo Kretingos ir suko kairėn, į Šventosios g. Nespėjo – iš priekio parlėkė „Audi“, kuri trenkėsi į dešinį šoną.

Trenksmas buvo toks, kad mūsų mašiną apsuko priekiu Palangos link – į ją rėžėsi „Peugeot“, kuri važiavo „audinei“ iš paskos. „Peugeot“ vairuotojas jau nieko nebegalėjo padaryti – mašinos susidūrė kaktomuša,“ – pasakojo avarijos kaltininko žmona Violeta Venckuvienė, kuri iš karto po įvykio atskubėjo į vietą.

V. Venckuvienė pasakojo, kad susidūrus su „Peugeot“ smūgis buvo toks didelis, jog „VW Passat“ perlėkė žaliąją skiriamąją zoną ir atsidūrė visai kitoje eismo juostoje – toje, kuria automobiliai, atvykstantys nuo Klaipėdos pusės, važiuoja tiesiai Šventosios g. arba suka Palangos kryptimi. Kaip tik ten buvo du automobiliai – „Bmw“ ir „Ford Galaxy“ – tarp jų ir įsigrūdo „VW Passat“.

„Iš tų penkių automobilių trys jau neremontuotini, jie – tik į laužyną“, – teigė V. Venckuvienė, kuri dirba draudimo konsultante ir stebuklu vadina tai, jog per tokį eismo įvykį žmonės liko gyvi ir sveiki.

Kas greitesnis, tas pirmesnis

V. Venckuvienė stebėjosi, kad į eismo įvykio vietą iškviesti policijos pareigūnai čia ilgai neužsibuvo.

„Pasakė: matau, visi inteligentiški žmonės, draugiškai susitariate, tik greitai skirstykitės, nes čia automobilių spūstys prasideda. Pažiūrėjo, ar dokumentus turime, bet nei girtumo tikrino, nei padangų, nieko – turbūt šio eismo įvykio net ir neregistravo. Dar labiau apsidžiaugė, sužinoję, kad aš esu draudimo konsultantė ir mokėsime užsipildyti deklaracijas. Net ir automobilių dalys liko gulėti išbarstytos ant gatvės, pareigūnai neturėjo, kuo pašluoti, tai aš pati su batu jas pabraukiau į šalį, atsisuku – jau nė vieno policininko nebėra“, – pasakojo V. Venckuvienė.

Moteris sakė, kad sutuoktinis iš karto pripažino savo kaltę, tačiau vietoje sutikti eismo nelaimės liudininkai jai pasakojo matę, kaip jis prieš tai praleido įvažiuojančiuosius iš šalutinio kelio. „O aš sakiau, ar jūs pastebėjote, kad tie iš šalutinio kelio jam užkišinėjo prieš nosį ir mano vyrui neliko, ką daryt, tik juos praleidinėt. Mūsų mašinoje buvo vaizdo registratorius, todėl viskas aiškiai matyti, – pasakojo V. Venckuvienė. – Nėra šviesoforo, tai visi ir lekia: kas pirmiau, kas greičiau.“


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas