Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas
Vienose prestižiškiausių pasaulyje „Emirates Airlines“ oro linijų stiuardu dirbantis Arminas Jurgutis pripažino, kad koronavirusas šiuo metu jo gyvenimą pakeitė kardinaliai – šiuo metu visi skrydžiai nutraukti.

Iš Kretingos rajono, Vydmantų kaimo, kilęs 27 metų Arminas Jurgutis kiekvieną mėnesį danguje praleidžia apie šimtą valandų. Trečius metus vienose prestižiškiausių pasaulyje „Emirates Airlines“ oro linijų stiuardu dirbantis vaikinas aplankė šešis žemynus ir tikina, kad šis darbas pakeitė jo suvokimą apie pasaulį.

A. Jurgučio teigimu, šis karjeros vingis – pirmoji patirtis aviacijos srityje. Jis prisiminė, kad apie galimybę dirbti stiuardu sužinojo atsitiktinai – pašnekovo mama Lietuvos nacionalinio transliuotojo laidoje „Emigrantai“ išvydo lietuvio, jau dirbančio šiose oro linijose, istoriją ir pasiūlė užpildyti paraišką sūnui.

Darbuotojams – griežti reikalavimai

Paradoksalu, tačiau iki pradėdamas dirbti oro linijose, A. Jurgutis nė karto nebuvo skridęs lėktuvu, pašnekovo pirmasis skrydis buvo į Dubajų, į treniruočių programą. Vaikino teigimu, beveik visi šiose oro linijose dirbantys stiuardai iki pradėdami dirbti kompanijoje nėra susiję su aviacija. „Šis darbas nereikalauja diplomo aviacijos srityje, stiuardams keliami kitokie reikalavimai, kurie tikrinami per griežtas atrankas“, – teigė vydmantiškis.

Pasak A. Jurgučio, pirmuosiuose atrankos etapuose dalyvauja daugybė žmonių, tačiau galimybė finaliniam interviu, kuriame vyksta pokalbis su kompanijos atstovais, suteikiama vos keletui geriausiai atrankoje pasirodžiusių dalyvių. Praėjus atrankas, keletą mėnesių Dubajuje vyksta mokymai koledže – dėstomi aviacijos, medicinos pagrindai.

Norintys išbandyti stiuardo profesiją „Emirates Airlines“ turi būti sulaukę 21 metų, svarbūs ūgio reikalavimai ir rankų ilgis, kad darbuotojas galėtų pasiekti visas reikiamas vietas lėktuvo salone. Taip pat reikalingos nepriekaištingos anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu.

Anot vydmantiškio, dar vienas svarbus aspektas stiuardo darbe – daugiakalbystė: „Šioje tarptautinėje kompanijoje dirba žmonių turbūt iš kiekvienos pasaulio šalies, tad gebėjimas susikalbėti kuo daugiau kalbų labai vertinamas.“ Baigęs mokyklą, A. Jurgutis kurį laiką Vilniaus universitete studijavo indologiją ir hindi kalbą, tad sukauptos žinios vaikinui pravertė dirbant.

„Emirates Airlines“ darbuotojams keliami griežti išvaizdos reikalavimai – vyrai privalo būti švariai nusiskutę, plaukai negali kristi ant ausų ir kaktos, uniforma – nepriekaištingai išlyginta. Stiuardesės turi būti kuo natūralesnės išvaizdos, ryškių spalvų plaukai nepageidaujami, visų jie susegti identiškai, svarbus akcentas – raudonos lūpos. „Jei ruošiantis skrydžiui stiuardas neįvykdo jam keliamų reikalavimų, jis gali gauti papeikimą. Kasmet, keičiant uniformą, darbuotojai yra sveriami, analizuojama, ar darbuotojai nepriaugo per daug svorio“, – atskleidė A. Jurgutis.

Oro uostas – antri namai

Vaikinas šiuo metu gyvena Dubajuje, visi skrydžiai prasideda iš šio miesto, kompanija nemokamai suteikia darbuotojams būstą ir transportą. Priklausomai nuo skrydžio trukmės šalyje, į kurią nuvykstama, suteikiamas poilsio laikas gali svyruoti nuo 24 iki 72 valandų. Per tą laikotarpį A. Jurgutis lankosi koncertuose, susitinka su draugais, kurie tuo metu yra tame mieste.

„Emirates Airlines“ vykdo dviejų skrydžių tipus – pirmųjų metu nuskrendama į šalį ir tą pačią dieną grįžtama, kiti, ilgesnės trukmės skrydžiai, vykdomi į vieną pusę per dieną. Pirmasis pašnekovo skrydis buvo pirmojo tipo – iš Dubajaus į Stambulą.

Vaikinas prisiminė, kad prieš skrydį labai jaudinosi ir stigo miego, šio skrydžio metu jo užduotis buvo stebėti kitų stiuardų veiklą ir klausti, iškilus neaiškumams. „Darbo diena truko daugiau nei aštuonias valandas, buvau tiek kupinas įspūdžių ir naujos informacijos, kad leidžiantis lėktuvui buvau bepradedąs užmigti“, – su šypsena kalbėjo A. Jurgutis.

Antrasis skrydis vyko į vieną pusę per dieną – Londoną. Vaikinas tikino, kad pirmojo skrydžio patirtis šiek tiek išgąsdino, ar jis bus pajėgus dirbti ilgas valandas, tačiau po antrojo skrydžio abejonių neliko. „Nuvykus į Londoną susitikau su pussesere, kurios labai ilgai buvau nematęs. Supratau, kiek daug galimybių man gali suteikti šis darbas“, – tikino vydmantiškis.

Viena dažniausių pašnekovo skrydžių krypčių – JAV. „Ši šalis – milžiniška, kaskart į ją nuskridus galima vis pamatyti ką nors naujo – nuo vakarų iki rytų pakrantės“, – tikino A. Jurgutis. Pašnekovą sužavėjo ir Naujoji Zelandija: „Esu gamtos žmogus iš pajūrio, tad šioje šalyje likau pakerėtas gamtos grožio ir įvairovės. Pamatyti žmogaus rankos nepaliesti gamtos perlai žadina troškimą sugrįžti į šią šalį.“

Šiu metu „Emirates Airlines“ kompanijoje dirba apie 20 tūkst. darbuotojų, iš jų – 120 lietuvių, 19 jų – vaikinai. Vydmantiškio teigimu, vienas didžiausių iššūkių, kylančių darbe – gebėjimas greitai adaptuotis: prieš kiekvieną skrydį per dvi valandas lėktuvo įgula turi susipažinti, nes skrydžių įgulos nesudarytos iš nuolatinių komandų. „Labai svarbu, kaip mums pavyksta dirbti skrydžio metu – ar galime sklandžiai komunikuoti tarpusavyje“, – įvardijo pašnekovas.

Jo tvirtinimu, vienu metu skristi gali 400–500 keleivių. Kai kurie kartais padaugina alkoholio, ima elgtis neadekvačiai, susiduriama su sveikatos problemomis – žmogui pasidaro silpna ar jis nualpsta. „Svarbu laiku pastebėti galimas kritines situacijas, užkirsti joms kelią ir greitai reaguoti ištikus nelaimei. Lėktuvui pakilus, įgula tampa ir medikais, ir psichologais. Mes esame parengti visoms įmanomoms situacijoms. Tai – darbo kasdienybė, kritinės situacijos nebegąsdina“, – konstatavo vaikinas.

Vis dėlto, A. Jurgučio teigimu, standartinės situacijos, kurios atsitinka danguje, yra pavojingesnės negu ant žemės. „Turbulencija mane anksčiau neramino, tačiau dabar vadovaujuosi taisykle, kad pakratys šiek tiek ir tai praeis. Šiame darbe reikia šalto proto – įvykus nelaimei, keleiviai pirmiausia žiūri į stiuardus, kokia jų reakcija ir kokius nurodymus jie duos“, – paaiškino A. Jurgutis.

Ketina grįžti į Lietuvą

Pasak pašnekovo, viena didžiausių šio darbo privilegijų – beveik su visomis oro linijomis keliauti už bilietą mokant 10 proc. jo sumos. Jaunuolį stiuardo profesija žavi, nes suteikia galimybę pamatyti pasaulį: „Ši patirtis mano gyvenimą pakeitė kardinaliai. Niekados nesvajojau, kad, būdamas 27 metų, jau būsiu aplankęs apie 60 šalių visuose žemynuose, išskyrus Antarktidą. Mėgaujuosi šiuo darbu.“

Vaikino teigimu, stiuardo darbas iš esmės pakeitė jo mąstymą. „Jeigu viską vertinčiau iš lietuvio perspektyvos, mane erzintų daugybė dalykų – kas mūsų kultūroje yra nepriimtina, kitose šalyse gali būti visuomenės norma. Šioje profesijoje itin svarbu priimti žmogų tokį, koks jis yra, ugdyti toleranciją ir supratingumą“, – konstatavo vydmantiškis.

Anot A. Jurgučio, jam dažnai tenka pristatyti Lietuvą: „Dalis darbuotojų ir keleivių nežino konkrečiai, kur yra ši šalis, pakanka jų žvilgsnio, kad suprasčiau, jog reikia plačiau apie ją papasakoti.“ Jo tikinimu, galimybė susipažinti ir bendrauti su skirtingų kultūrų žmonėmis iš viso pasaulio, pamatyti, kuo esame panašūs ir tuo pat kitokie, atveria akiratį.

Vydmantiškio tvirtinimu, dirbant stiuardu laikas labai greitai bėga ir nėra rutinos. „Šešių ar septynių valandų skrydis dabar atrodo labai trumpas. Dažnai skrydis lėktuvu man prilygsta važiavimui viešuoju transportu“, – teigė vaikinas. Dar vienas karjeros tikslas, kurį nori pasiekti A. Jurgutis – tapti verslo klasės stiuardu, tuomet sumažės darbo krūvis ir padidės atlyginimas.

Į Lietuvą vydmantiškis stengiasi grįžti kuo dažniau – su šeima pasimato bent tris kartus per metus. Jei jam nepavyksta grįžti į gimtinę, pas jį atvyksta šeima – būtent paskutines Kalėdas šeima ir praleido Dubajuje.

Vaikinas tikino, kad šioje, daugumai idealia atrodančioje, darbo vietoje, jis dirbs dar apie dvejus metus: „Artėjant trisdešimtmečiui, noriu grįžti gyventi į Lietuvą, įsigijau būstą Vilniuje, pradėsiu gyventi sėsliau. Dauguma mano kolegų galvoja tik apie darbą arba gyvenimo kūrimą svetur. Man labai patinka Lietuvoje, noriu čia gyventi ir kurti pridėtinę vertę.“

Ką tiksliai veiks gimtinėje, kol kas sudėtinga pasakyti. „Naujai sutikti žmonės ir patirtys skatina pamąstyti, kokioje srityje norėčiau save realizuoti. Galvoju apie ateitį, tačiau tikslaus plano dar neturiu, ketinu baigti Vilniaus Gedimino technikos universitete pradėtas kūrybinių industrijų studijas, galbūt grįšiu prie fotomodelio darbo“, – ateities planus atskleidė A. Jurgutis.

---

Straipsnis spaudai buvo parengtas, kai koronavirusas dar nebuvo paralyžiavęs oro uostų, skrydžių kompanijų darbo.

„Koronavirusas kardinaliai pakeitė gyvenimą. Šiuo metu skrydžiai nutraukti, per paskutinius skrydžius išskraidinome keleivius iš Dubajaus, grįždavome beveik tuščiomis vietomis – Dubajus nebeįsileidžia turistų. Paskutiniai skrydžiai – su visomis įmanomomis apsauginėmis priemonėmis, veido kaukėmis, pirštinėmis. Naudojome labai daug dezinfekcinių skysčių, lėktuvai taip pat po skrydžių buvo valomi specialiomis cheminėmis priemonėmis. Dubajuje visi esame karantinuoti, leidžiame laiką namuose. Esame labai saugojami, po kiekvieno skrydžio tikrinami, atliekami testai. Uždarytos visos parduotuvės, veikia tik maisto prekių parduotuvės ir vaistinės. Šioje situacijoje kiekvienas galime tapti didvyriu likdami namuose, to noriu visiems ir palinkėti. Mažiau kontaktų – greičiau laisvė!“, – susidariusią situaciją komentavo A. Jurgutis.

Sigita RAZMUTĖ


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas