Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Bėgo nuo „Bėgmos“ – atsidūrė nežinioje

  • Edita KALNIENĖ
  • Problema
  • 2019-02-26
Savivaldybės specialistai kartu su gyventojais tikrino bendrajame plane nurodytą servituto kelią.

Prieš kurį laiką bendrovei „Bėgma“ pareiškus norą nutiesti kelią pro tris Klaipėdos gatvės daugiabučius, kilo gyventojų pasipiktinimas. Tačiau dabar sunkvežimiai juos atakuoja iš kitos pusės. „Tai yra didžiulė problema“, – taip situaciją apie sunkiasvorių transporto priemonių eismą keliu šalia buvusio „Laisvės“ fabriko apibūdino Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis.

Ją spręsti penktadienį prie vieno stalo sėdo verslininkai, daugiabučių gyventojų ir Kretingos rajono savivaldybės atstovai.

Penkios minutės iki nelaimės

Dėl buvusio „Laisvės“ fabriko teritorijoje veikiančių įmonių sunkvežimių keliamo triukšmo, gadinamos gatvės dangos iš gyventojų gautas prašymas dar prieš naujus metus. „Penkios minutės iki nelaimės“, – taip apie pravažiuojančius sunkvežimius ir esamą padėtį kalbėjo šalia buvusio „Laisvės“ fabriko gyvenantis Bronius Kontaras.

„Čia yra įvažiavimas į kiemus, o ne sunkvežimiams skirtas kelias“, – piktinosi kitas gyventojas Rolandas Zaboras, netikintis, kad problema bus išspręsta.

Kad problema yra, pripažįsta visi, tačiau ties jos sprendimu stringama. „Bent jau gatvę sutvarkytų, kad būtų saugu“, – nuogąstavo B. Kontaras.

Gyventojai prašė uždrausti sunkiasvoriam transportui važiuoti per įvažiavimą į daugiabučių kiemus, tačiau neskubėta tam pritarti ir ieškota išeičių. „Niekas neturi teisės uždrausti važiuoti, jeigu yra gatvė, todėl visi yra teisūs tai darydami“, – susirinkime kalbėjo „Laisvės“ fabriko teritorijoje įsikūrę verslininkai.

Paskutiniame Eismo saugumo posėdyje nuspręsta vietoje apžiūrėti „Laisvės“ fabriko teritorijoje esantį detaliajame plane numatytą servituto kelią. „Kilo klausimas, kaip sunkiasvorės transporto priemonės turi pravažiuoti 90 laipsnių kampą tarp pastatų?“ – svarstė P. Černeckis. Jis pripažino, kad alternatyva – servituto kelias – yra, tačiau verslininkams atrodo kitaip. „Nematome galimybių važiuoti servituto keliu“, – tikino „Vieškelis LT“ direktorius Edmundas Bružys.

Verslininkai siūlė keletą galimų variantų, tačiau P. Černeckis pasiūlė koncentruotis į vieną išeitį, kuri buvo pasiūlyta paskutiniajame Eismo saugumo komisijos posėdyje – tai visa kelio rekonstrukcija. Abi pusės tam pritarė, tačiau kilo klausimas, iš kur gauti lėšų, ar prie to turėtų prisidėti verslininkai, gyventojai, o gal tai tik Savivaldybės rūpestis.

Įvardijo galimas sumas

Praėjusį penktadienį įvykusiame susitikime norėta susitarti su verslininkais, kad šie prisidėtų prie visos kelio rekonstrukcijos pagal reikalavimus, kad gatvė būtų tinkama ir sunkiajam transportui.

Savivaldybė savo ruožtu įvardijo, kiek tai galėtų kainuoti. „Atkarpos nuo Klaipėdos gatvės iki antrojo įvažiavimo į buvusio „Laisvės“ fabriko teritoriją atnaujinimas galimai kainuotų apie 300 tūkst. eurų“, – preliminarius skaičius įvardijo P. Černeckis, paaiškinęs, kad tiksli suma paaiškės tik įvykdžius projekto parengimo viešųjų pirkimų procedūras.

Problemą verslininkai aptarė prieš susitikimą ir nesutiko dėtis prie atnaujinimo gatvės. „Šioje teritorijoje yra įsikūrę apie 17 akcininkų, surinkite juos, kad dėtųsi. Penki žmonės bandėme kalbėti apie šią problemą, tačiau nė vienas tuo keliu nesinaudojame“, – kalbėjo E. Bružys.

Verslininkai svarstė, ar prie kelio atnaujinimo turi prisidėti tik jie. „O ar gyventojai norės prisidėti?“ – klausė verslininkai, įvardinę tai kaip solidarumą.

„Prisidėti turi visi – ir verslininkai, ir gyventojai“, – sakė vienas „Laisvės“ fabriko teritorijoje įsikūrusių verslininkų.

Nusprendus, kad sunkiasvorės transporto priemonės turėtų važiuoti per servituto kelią, Savivaldybė neprisidėtų prie jo tvarkymo. „Mes savo kiemo viduje nesusitvarkome, stengiamės kiek įmanoma tai daryti iš savo lėšų, o norite, kad prisidėtumėme prie išorėje esančio kelio“, – situaciją apibendrino E. Bružys.

Pagrindinė problema atsirado į „Laisvės“ fabriko teritoriją įsikėlus medienos įmonei „Juodeliai“.

Pagrindinė problema atsirado į buvusio „Laisvės“ fabriko teritoriją įsikėlus medienos įmonei „Juodeliai“, kurios sunkiasvoris transportas, pasak gyventojų, važinėja ir dieną, ir naktį.

„Iš esmės viskas sukasi aplink vieną įmonę“, – sakė verslininkai.

Baiminamasi, kad, ribojant sunkiasvorių transporto priemonių eismą, įmonė išsikeltų į kitą rajoną. „Kalbėjau su „Juodeliais“ ir jie pasakė: „Uždraus važiuoti, išsinuomosime patalpas kitame rajone.“ Taip ir dingsta investuotojai iš mūsų rajono“, – pasakojo E. Bružys.

Baigiantis susitikimui gyventojai ir verslininkai tvirtino, kad problemą spręsti turėtų imtis Savivaldybė.

„300 tūkst. – didelė suma? – administracijos direktoriaus pavaduotojo klausė „Juodelių“ atstovas. – Savivaldybei vis tiek reikės atlikti to kelio rekonstrukciją.“

„Šiais metais Savivaldybė numačiusi sutvarkyti daug kelių objektų ir kai kurie yra labai sudėtingi. Todėl 300 tūkst. eurų biudžetui – nemaža investicija“, – paaiškino P. Černeckis.

„Juodelių“ įmonės atstovas taip pat pateikė siūlymus: „Pirmiausiai reikėtų atlikti einamąją kelio priežiūrą: palyginti duobes, pabarstyti ir t.t. O tada projektuoti ir ieškoti pinigų rekonstrukcijai.“

Jam pritarė ir kiti verslininkai tikindami, kad problemą reikia spręsti čia ir dabar. „Apie sumas realiai kalbėti negalime. Kol prasidės realūs darbai, prabėgs 1–2 metai“, – sakė E. Bružys. Jį papildė kiti verslininkai, numatydami galimą scenarijų: „Kol kelias bus padarytas, sunkvežimiai nebevažiuos.“

Gyventojai kartu su verslo atstovais piktinosi neatliekama einamąja kelio priežiūra. „Kas ir kada tą kelią greideriavo. Visą žiemą sniegą stumdžiau savo transporto priemonėmis, – klausė „Maksimalus verslas“ vadovas Ramūnas Kryžius, pridurdamas, kad reikia daugiau prižiūrėti gatvę. – Palaisčius gyventojams mažiau dulkės, kai nebus duobių, sumažės ir triukšmas. Praėjusią vasarą gatvę palaistė tik vieną kartą, žiemą niekas nebarsto.“

Susitikime vieningai sutarta, kad, kol bus atliktas kelio projektavimas ir prasidės realūs darbai, turėtų būti užtikrinama einamoji gatvės priežiūra.

Tolimesnių veiksmų eiga rūpintis verslininkai ir gyventojai nusprendė palikti Savivaldybei.

„Kelią prižiūrėsime pagal galimybes, atliksime visą reikiamą einamąją priežiūrą. Kitos išeities neturime, nes 2019 metams jau visos lėšos paskirstytos“, – tolimesnius veiksmus įvardijo P. Černeckis.

Šios gatvės rekonstrukcija jau yra įtraukta į bendrą 2019–2022 m. programą. „Jeigu verslininkai būtų sutikę bendradarbiauti, procesas būtų pagreitėjęs. Kitais metais, jeigu viskas vyks, kaip numatyta, būtų galima planuoti projektavimo darbus ir kitas reikiamas procedūras“, – paaiškino P. Černeckis.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas