Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Po lietaus ant naujų šaligatvių veriasi duobės

  • Dovilė URNIKIENĖ
  • Problema
  • 2020-07-10
Kurmaičių kaimo gyventojų neguodžia Savivaldybės atstovų patikinimas, kad projektas dar nebaigtas – žmonės įsitikinę, kad nuo pat pradžių tinkamai nesutankinus grunto, naujos duobės ant šaligatvių versis po kiekvieno lietaus.

„Iš karto matėme, kad blogai daro“, – tvirtino kurmaitiškiai, kurie neilgai pasidžiaugė naujais šaligatviais savo gyvenvietėje: po lietaus jie vietomis tiesiog įgriuvo. Žmonėms problemą paviešinus socialiniame tinkle, rangovai suskubo situaciją taisyti, tačiau trečiadienio rytą gyventojai aptiko dar vieną naują įgriuvą.

Po didesnio lietaus plytelės keliose vietose sukrito vos prieš mėnesį paklotuose šaligatviuose Akmenos, Darbo ir Darželio gatvėse – atsivėrusias duobes rangovas prieš savaitę užpylė žvyru, o plyteles išėmė ir sudėjo į krūvas. Tačiau dar nepabaigus lopyti šių įgriuvų, jau veriasi naujos – lietingą trečiadienio rytą gyventojai aptiko naują duobę ant šaligatvio Žaliojoje g.

Pasitvirtino gyventojų nuogąstavimai

Kurmaitiškiai „Pajūrio naujienoms“ kalbėjo, kad to ir reikėjo tikėtis – iškasus maždaug 6 metrų gylio duobes, reikalingas vandentiekio ir nuotekų tinklams tiesti, ir vėliau jas užpylus gruntu, sutankintas esą buvo tik viršutinis sluoksnis.

Maža to, Akmenos g. dar ir užliejama lietaus vandens. „Nori priprašyti vandenį tekėti į kalną“, – juokėsi žmonės, rodydami, kad plytelės išklotos taip, jog vandeniui nėra kaip nutekėti nuo šaligatvio, neįrengta ir pralaida.

Dar vienas trūkumas – Žaliojoje gatvėje šaligatvis tarsi „iškąstas“, nes į jo plotą įeina šulinys, o aplink jo dangtį padaryti statūs kraštai. „Jeigu važiuos dviratininkas ar mama su vežimėliu, gali nepastebėti tos duobės – kas atsakys, jei įvyks nelaimė?“ – kėlė klausimą Kurmaičių kaimo seniūnaitis Egidijus Gedvilas.

Jis teigė, kad Savivaldybė buvo informuota išsyk, kai gyventojai, turintys statybų patirties, dar projekto vykdymo pradžioje pastebėjo, kad darbai atliekami nekokybiškai ir ateityje kils problemų. Dabar akivaizdu, kad jų nuogąstavimai pasitvirtino. „Neišeina žmoniškai, tai geriau visai nebūtų darę. Juk antrą kartą naujų šaligatvių mums niekas nebeties“, – sakė kurmaitiškis Alius Lingaitis.

Plytelės išklotos taip, kad lietaus vanduo nenubėga nuo šaligatvio, bet tvenkiasi ant jo.

Kviesis abu rangovus

Nauji šaligatviai gyvenvietėje klojami įgyvendinant projektą „Kurmaičių kaimo viešosios infrastruktūros ir gyvenamosios aplinkos sutvarkymas“, kuriam gauta 143 tūkst. 595 Eur paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą. Savivaldybė prie šio projekto prisidėjo 67 tūkst. 868 Eur.

Projekto metu buvo numatyta įrengti šaligatvius Akmenos, Darželio ir Žaliojoje gatvėse, taką iš Akmenos g. iki mokyklos bei atnaujinti asfalto dangą Darželio g. Šiuos darbus atlieka bendrovė VVARFF.

Tačiau tuo pačiu vykdomas ir vandentvarkos projektas – bendrovė „Gensera“ paklojo vandentiekio ir nuotekų tinklus.

„Darbai nėra baigti, taigi kviesimės abu rangovus ir aiškinsimės situaciją, įpareigosime broką pašalinti“, – tvirtino Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Povilas Černeckis. Pasak jo, net ir pabaigus projektą, dar 5 metus galios garantinis laikotarpis, o paslėptiems elementams jis dar ilgesnis – 10 metų.

„Jeigu galima taip pasakyti, džiaugiuosi, kad buvo lietaus ir taip anksti išryškėjo defektai“, – sakė Kretingos kaimiškosios seniūnijos seniūnė Sigita Riepšaitė, kuri teigė akylai stebėsianti situaciją, kad statybų trūkumai būtų pašalinti.

Kaltės nepripažįsta

Bendrovės VVARFF generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Virbickas „Pajūrio naujienoms“ teigė, kad šaligatvių plytelės įkrito tose vietose, kur buvo kastos tranšėjos vandentiekio ir nuotekų tinklams tiesti, tad už prastai sutankintą gruntą esą atsakingi įmonės „Gensera“ darbuotojai.

„Jie kasė ir turėjo sutankinti gruntą sluoksnį po sluoksnio. Mes prieš klodami šaligatvius sutankiname tik viršutinį sluoksnį, o gilesnių sluoksnių nebepasiekiame“, – paaiškino J. Virbickas.

Tačiau jis pripažino, kad pastaba dėl šulinio, įsiterpusio į šaligatvį yra teisinga, – jį ketinama uždengti grotelėmis ir taip pašalinti grėsmę susižeisti praeiviams.

Bendrovės „Gensera“ projektų direktorė Lina Kontrimienė „Pajūrio naujienoms“ atsakymus pateikė raštu. „Mūsų įmonės darbuotojai gruntą tankina laikydamiesi projekto reikalavimų. Tankinamas yra ne tik viršutinis sluoksnis, bet visas užpilamas gruntas. Nuolat vykdomi grunto tankinimo savikontrolės bandymai. Papildomai 2020 m. birželio mėnesį buvo atlikti grunto sutankinimo bandymai, kuriuos atliko nepriklausoma laboratorija. Gauti bandymų rezultatai atitinka projekto techninių specifikacijų nustatytus reikalavimus“, – teigė L. Kontrimienė, kurios nuomone, įgriuvos šaligatviuose galėjo atsirasti dėl stiprių liūčių.

L. Kontrimienė patvirtino, kad garantiniu laikotarpiu išaiškėję defektai bus taisomi rangovo sąskaita.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas