Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Nuo balandžio vidurio vairuotojai mūsų rajono keliuose vis dažniau pastebi naujuosius greičio matuoklius – vadinamuosius „trikojus“. Nelikus stacionarių greičio matuoklių vairuotojai po truputį vis drąsiau spaudė greičio pedalą, tačiau atsiradus kitoms priemonėms jau fiksuojami teigiami rezultatai keliuose.

Pastebima nauda

Kretingos rajono policijos komisariato viršininkas Arūnas Pužauskas tikino, kad žmonės visada buvo linkę viršyti greitį: „Kur būta stacionarių greičio matuoklių, tuose kelio ruožuose leidžiamo greičio buvo laikomasi pakankamai gerai. Dabar gal vairuotojai kiek ir nutrūko nuo pavadėlio.“

Nors nemažai vairuotojų piktinasi kilnojamais ir bet kuriame kelio ruože statomais prietaisais, A. Pužauskas atkreipė dėmesį, kad kol kas be kontrolės vairuotojai nelinkę rinktis saugaus greičio: „Jeigu žmonės bus sąmoningi ir išmoks važiuoti neviršydami greičio, tada mums ir tų „trikojų“ nebereikės. Dar neišmokome važiuoti, todėl drausminimo priemonių ir reikia.“

Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika patvirtino, kad policija yra suaktyvinusi greičio kontrolę ir Kretingos rajone: „Rajone yra įvykusios dvi skaudžios nelaimės, per kurias žuvo du asmenys. Per tą patį laikotarpį praėjusiais metais buvo žuvę taip pat du asmenys. Dėl šios priežasties ir suaktyvinome savo veiklą.“

Kaip pavojingiausią kelio ruožą M. Džermeika įvardijo magistralinį kelią Šiauliai–Palanga: „Šis ruožas tikrai pavojingas. Taip pat dideliu greičiu vairuotojai pralekia per Kartenos miestelį. Greičio viršijimas didelį pavojų sukelia ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems, dviratininkams.“

„Trikojai“ į mūsų rajoną „atkeliavo“ maždaug balandžio mėnesio viduryje. Jų misija – sumažinti važiavimo greitį, pakeisti vairuotojų sąmoningumą – kad važiavimo greitis yra pirmoji rizika, veiksnys, kuris nulemia įskaitinius eismo įvykius. „Vedini šios minties ir statome „trikojus“, o vairuotojai, sėsdami prie vairo, turi susivokti, kad jų važiavimo greitis gali būti fiksuojamas bet kuriame kelyje“, – kalbėjo M. Džermeika.

Jau pastebima ir šių prietaisų nauda. Įskaitinių nelaimių Klaipėdos apskrities keliuose yra sumažėję apie 11 proc., lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, kuomet policija dar neturėjo šių priemonių. Sužeistų asmenų yra net 29 proc. mažiau negu jų buvo per tą patį laikotarpį pernai. Žuvusiųjų Klaipėdos apskrities keliuose yra vienu mažiau: 2020 m. – 8, 2019 m. – 9. „Vertinant bendrą įvykių skaičių, jis yra mažesnis, kaip ir sužeistų juose asmenų skaičius. Todėl, manau, yra einama tinkamu keliu“, – sakė M. Džermeika.

Greičio kontrolė vykdoma ne tik Kretingos rajone, bet ir visoje Klaipėdos apskrityje.

Dirba tik kvalifikuoti pareigūnai

Klaipėdos apskričiai iš viso buvo skirti 4 naujieji greičio matuokliai. Vadinamieji „trikojai“ statomi avaringiausiuose kelio ruožuose, tose vietose, kur įvyksta skaudžių nelaimių. Greitis šiais prietaisais nematuojamas ant tiltų, viadukų, estakadų, tuneliuose, remontuojamuose kelio ruožuose.

Šie prietaisai fiksuoja nuo 1 km per val. viršytą greitį, tačiau iki 10 km per valandą greitį viršijantis vairuotojas nėra baudžiamas pinigine bauda, jis yra tik įspėjamas. Pranešimai apie baudas vairuotojus pasiekia per 2–3 dienas.

Kas vairavo transporto priemonę, nustatyti taip pat nėra sudėtinga – nuotraukos yra labai geros raiškos. „Užfiksuotose nuotraukose labai gerai viskas matosi, taip pat, ir ką vairuotojas tuo metu veikia – gal kalba mobiliuoju telefonu, valgo ir panašiai. Identifikuoti automobilį vairavusį asmenį yra labai paprasta“, – atskleidė M. Džermeika.

Pažeidimas šiuo prietaisu fiksuojamas priklausomai nuo kelio struktūros: jeigu kelio reljefas yra tinkamas, „trikojis“ 300 m atstumu gali pradėti fiksuoti tiek nuvažiuojančio, tiek parvažiuojančio transporto greitį.

„Sistemai užfiksavus pažeidimą, visa informacija keliauja į pagrindinį serverį. Todėl policijos pareigūnui nebūtina vytis pažeidėjo – po 2–3 dienų jis gaus protokolą. Yra priimtas toks sprendimas, kad, užfiksavus viršijančius greitį, pareigūnai neturi jų vytis ir sustabdyti. Yra tam tikra tvarka, pagal kurią mes turime dirbti su šiais prietaisais“, – tvarką paaiškino M. Džermeika.

Su „trikojais“ dirba tik kvalifikuoti pareigūnai, kurie yra išlaikę kvalifikacijos egzaminą ir yra gavę vadinamąją operatoriaus licenciją. Tik ji leidžia pareigūnams dirbti su „trikojais“. Tokių pareigūnų Klaipėdos apskrityje yra 8.

---

Kretingos rajone iš viso įvyko 7 įskaitiniai eismo įvykiai, per kuriuos buvo sužeisti 8 asmenys, žuvo 2. Per įvykius nukentėjo 4 pėstieji (iš jų – 1 žuvo), 4 lengvųjų automobilių vairuotojai, tarp kurių taip pat 1 žuvo, ir 2 automobilių keleiviai.

Šiais metais pagrindinės įskaitinių eismo įvykių priežastys – saugaus greičio nepasirinkimas, pareigų pėstiesiems nesilaikymas, saugaus atstumo nesilaikymas, pėsčiųjų padaryti Kelių eismo taisyklių pažeidimai.

Du įskaitiniai eismo įvykiai įvyko Kretingos mieste – Vilniaus g. ir Vytauto–Klevų gatvių sankryžoje. Avaringiausi Kretingos rajono keliai – Gargždai–Kretinga, Šiauliai–Palanga.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas