Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Pradėjo diskusiją dėl trijų įmonių sujungimo

  • Vitalija VITKAUSKIENĖ
  • Savivaldybėje
  • 2020-03-13
Dvi uždarąsias akcines bendroves Kretingos autobusų parkas ir „Kretingos turgus“ bei Savivaldybės įmonę „Kretingos komunalininkas“ sujungti į vieną įmonę – tai nauja idėja, kurią Kretingos rajono savivaldybės vadovai jau paskelbė Savivaldybės tarybos valdančiajai daugumai.

Siekia turėti stiprią įmonę

Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius akcentavo, kad dėl išvardytų trijų Savivaldybei pavaldžių įmonių sujungimo jokio konkretaus sprendimo projekto dar nėra. „Kol kas vyksta diskusija. Apie ją žino tų įmonių vadovai, svarsto irgi. Pristatysime įmonių sujungimo strategiją su skaičiais“, – aiškino A. Kalnius.

Mero teigimu, vienas iš įmonių jungimo siekių yra vietoj trijų, įvairių problemų turinčių įmonių, turėti vieną stiprią, rinkoje konkuruoti pajėgią Savivaldybės įmonę. „Šiandieną „Kretingos komunalininkas“ neturi galimybės savo gamybinėje bazėje remontuoti didesnes mašinas. Kretingos autobusų parko administracinės, buitinės patalpos yra baisios, jeigu ir toliau nieko nekeisime, Kretingos autobusų parkas greit pritrūks darbuotojų“, – aiškino rajono vadovas.

Pagal Vyriausybės patvirtintą tvarką, formuojamos naujos Savivaldybės įmonių valdybos, kuriose dirbs ir nepriklausomi valdybos nariai, jiems už darbą įmonės turės mokėti nustatytą atlygį. „Kretingos turgus“ turi 5 darbuotojus, valdyboje bus 3 nariai, iš jų 2 nepriklausomi. „Nepriklausomų valdybos narių darbo užmokestis „suvalgys“ Kretingos turgaus visą pelną ir dar neužteks, įmonė patirs nuostolį“, – sakė A. Kalnius, akcentavęs, kad įmonių jungimo atveju darbuotojai nenukentėtų, priešingai – jiems atsirastų naujų galimybių gretinti pareigas, geriau išnaudoti darbo laiką ir daugiau uždirbti.

Politikų svarstymai

Galutinį sprendimą dėl Kretingos autobusų parko, „Kretingos komunalininko“ ir „Kretingos turgaus“ sujungimo priimti turėtų Savivaldybės taryba.

Nuomonės apie idėją tris įmones sujungti į vieną teiravomės Savivaldybės tarybos politikų. Vieniems tai buvo naujiena, kiti apie tai jau buvo girdėję.

Juozas Mažeika:

„Viena ausimi tą girdėjau. Jeigu „Kretingos turgų“ jungtų su „Kretingos komunalininku“ – nieko naujo, turgus anksčiau „Kretingos komunalininkui“ priklausė.

Tačiau Kretingos autobuso parkas ir „Kretingos komunalininkas“ – tai dvi skirtingos savo specifiką turinčios įmonės. Asmeniškai nesu girdėjęs apie tokių įmonių sujungimą kurioje nors šalies savivaldybėje. Jeigu jungti dėl valdymo, čia gali visko prisigalvoti. O ar naudos iš to tikrai bus? Ar po sujungimo pagerės situacija Kretingos autobusų parke? Juk „Kretingos komunalininkas“ netaps Kretingos autobusų parko gelbėtoju ar atvirkščiai.“

Dovydas Bajoras:

„Kretingos autobusų parko ir „Kretingos komunalininko“ veiklos pobūdžiai yra absoliučiai skirtingi. Čia ne tas pats kaip darželį prijungti prie mokyklos. Nėra jokios šių įmonių sujungimo galimybių studijos. Turgus yra maža įmonė ir gali tapti „Kretingos komunalininko“ padaliniu. O dėl kitų įmonių sujungimo galimybių reikia rimtos analizės, tam pasiruošti. Ir čia ne šitos kadencijos sprendimas turėtų būti.“

Vilius Adomaitis:

„Viena stipri įmonė geriau negu trys silpnos. Kol vidaus sandoriai (kai Savivaldybė gali pirkti paslaugas iš jai pavaldžių įmonių, – aut. past.) yra toleruojami – tai viena galimybių sustiprinti tokią naują įmonę. Nieko nedaryti negalime, ypač Kretingos autobusų parko gamybinė bazė yra vargana, ją būtina atnaujinti.“

Jolita Vaickienė:

„Turgų atskyrėme nuo „Kretingos komunalininko“, kad matytume jo rentabilumą, kad turgus vykdytų savo funkcijas. Pirmiausia SĮ „Kretingos komunalininkas“ turėtume reorganizuoti į uždarąją akcinę bendrovę, ko reikalaujama valstybės mastu, kad dirbtų ir užsidirbtų. „Kretingos komunalininkas“ ir Kretingos autobusų parkas yra visiškai skirtingos įmonės pagal savo veiklą. Ką daryti su Kretingos autobusų parku? Gal privatizuoti. Klaipėdos rajono savivaldybė nebeturi savo autobusų parko, keleivių vežimo paslaugą perka iš privatininkų ir puikiai tvarkosi, o mes autobusų parką vis dotuojame iš Savivaldybės biudžeto. Jeigu sujungsime šias dvi įmones, išvis bus nebeaišku, kur blogai, kur gerai, vaizdžiai tariant – visus galus į vandenį paleisime.“

Darius Petreikis:

„Kretingos turgų“ bet kokiu atveju reikės jungti su „Kretingos komunalininku“, nes turgaus įmonė neišlaikys valdybos nepriklausomų narių, bus nuostolinga. Dėl kitų įmonių jungimo reikia svarstyti, išdiskutuoti.“

Steponas Baltuonis:

„Buvo laikas, kai turgų padarėme savarankiška įmone, kurią tuomet gal buvo minčių privatizuoti. Kretingos autobusų parko dabartinis direktorius Arvydas Dyburys, lyginant su ankstesniais šios įmonės vadovais, gerai tvarkosi. Sujungus Kretingos autobusų parką su „Kretingos komunalininku“ ar nesunaikintume šių abiejų įmonių. Pajuokausiu – turgus yra Kretingos paveldas, tad gal jį prie muziejaus derėtų prijungti.“

Vytautas Ročys:

„Visiškai skiriasi „Kretingos komunalininko“ ir Kretingos autobusų parko specifika, todėl kol kas šių dviejų įmonių jungimui nepritariu. „Kretingos komunalininko“ pagrindinės pajamos ir sąnaudos yra susietos su atliekų tvarkymu, Kretingos autobusų parko – su keleivių pervežimu.

Pirmiausia reikia gerai išanalizuoti, ar ką nors iš to laimėtume. Autobusų parkas yra pavargęs, bet čia ir nuo vadovo priklauso, kaip jį sutampyti.

Pritariu „Kretingos turgaus“, turinčio tuos kelis darbuotojus, prijungimui prie „Kretingos komunalininko“.

---

• SĮ „Kretingos komunalininkas“ dirba 78 darbuotojai, 2019 m. įmonės pardavimo pajamos –per 2,1 mln. eurų be PVM, grynasis pelnas–per 15,7 tūkst. eurų.

• UAB „Kretingos autobusų parkas“ dirba 57 darbuotojai, 2019 m. įmonės pajamos – 823,6 tūkst. eurų be PVM, grynasis pelnas–55,6 tūkst. eurų.

• UAB „Kretingos turgus“ dirba 5 darbuotojai, įmonės metinės pajamos – per 72,6 tūkst. eurų be PVM, pelnas–4678 eurai.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas