Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Siūlo koreguoti turbo žiedą

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Aktualijos
  • 2019-04-02

Pareigūnas Ričardas Kačinas priminė Kelių eismo taisykles – jei kelio ženklas leidžia sukti į kairę, antrojoje juostoje leidžiama ir apsisukti. Tačiau projektuotojai situaciją aiškina kitaip – apsisukti negalima.

Kretingiškis Stasys Slušnys, reaguodamas į „Pajūrio naujienose“ kovo 19 d. išspausdintą publikaciją „Turbo žiede – neaiškūs manevrai“, norėtų paprieštarauti teiginiui, jog, važiuojant nuo miesto centro, ženklas nurodo galimas važiavimo kryptis – tiesiai, į kairę Palangos link ir žiedo apvažiavimą.

Sugrįžti atgal nebegali

„Vadovaujantis kelio ženklais, važiuojant nuo miesto, iš pirmos juostos galima išsukti tik ligoninės link. Iš antros eismo juostos, važiuodamas iš miesto centro, nebegali sugrįžti į miestą. Tarkim, kažką pamiršai, bet nebegali apsukti rato ir grįžti į centrą: turi važiuoti Palangos link, apsisukti Darbėnų–Klaipėdos g.–Palangos–Šiaulių kelių sankryžoje ir tik taip sugrįžti į miestą. Tas pats ir važiuojant nuo muziejaus: negali apsukęs rato grįžti atgal“, – tvirtino S. Slušnys.

Vyras sakė turįs ilgametę vairavimo patirtį – sukaupęs 55-erių metų stažą, važinėjant po ES šalis. Jo sūnus taip pat vairuojąs sunkiasvorę transporto priemonę, kuri neįtelpa į turbo žiedą – tenka kirsti bortus, kad išvažiuotų iš žiedo.

„Sankryža labai gražiai sutvarkyta, tačiau nepatogi vairuotojams. Gal galima būtų koreguoti ją? Mano siūlymas būtų toks: nuimti bortų kampus ir pratęsti kelio žymėjimą, kad galima būtų patogiai išsukti“, – siūlė S. Slušnys.

Sukant į kairę, leidžia apsisukti

Kretingos rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus viršininkas Ričardas Kačinas priminė, jog visuose žieduose, prieš įvažiuojant į sankryžą, stovi kelio ženklai, nurodantys, kuria kryptimi galima važiuoti.

„Vadovaujantis prie turbo sankryžos pastatytais ženklais, iš Vilniaus gatvės pirma juosta įsukama tik į Žemaitės alėją, o iš antrosios – tiesiai, į kairę ir žiede galima apsisukti. Nors ženklas apsisukimo krypties nenurodo, tačiau, vadovaujantis Kelių eismo taisyklių 510-uoju punktu, jei leidžiama sukti į kairę, galima ir apsisukti“, – akcentavo R. Kačinas.

Tačiau, pastebėjo pareigūnas, iškyla dilema – ar sunkiasvorė transporto priemonė šiame žiede realiai gali apsisukti, ar tam užtenka vietos.

Turbo žiedas yra įrengtas pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), kuri atlieka eismo monitoringus, užsakymą. „Žiedai sankryžose ir įrengiami tam, kad būtų saugiau manevruoti ir būtų sumažintas eismo intensyvumas. Didžiuosiuose miestuose kartais tenka nuvažiuoti net keletą kilometrų, kad galėtum apsisukti“, – teigė didelės problemos dėl apsisukimo neįžvelgiantis R. Kačinas.

Apsisukti – tik važiuojantiems magistrale

Dėl teiginio apie apsisukimą turbo žiede susikerta šį objektą projektavusios bendrovės „Kelprojektas“ atstovų nuomonės. „Pajūrio naujienoms“ situaciją raštu pakomentavo bendrovės „Kelprojektas“ Vilniaus ir Kauno kelių skyriaus vadovas Dainius Gečas.

„Kelyje A11, ties Kretinga, suprojektuota sankryža pagal LAKD projektavimo darbų užduotį, kurios pagrindiniai reikalavimai: pirma – įvažiavus į žiedą, neatliekami persirikiavimai eismo juostose; antra – „išmetimas“ iš žiedo, važiuojant pasirinkta kryptimi ir eismo juosta.

Žiede juostos yra atskirtos iškiliais bortais, todėl, prieš įvažiuodamas į sankryžą, vairuotojas turi pasirinkti reikiamą eismo juostą pagal kryptį, kuria bus tęsiama kelionė. Tokiu būdu užtikrinamas eismo saugumas žiedinėje sankryžoje.

Dėl apsisukimo galimybės važiuojantiems Vilniaus gatve: tokiu atveju būtų apkraunama sankryža papildomu eismo intensyvumu iš gatvių, kuriose apsunkintas kairysis posūkis. Apsisukimai galimi tik važiuojantiems pagrindiniu keliu Šiauliai– Palanga.

Eismo organizavimo sprendiniams atliktas kelių saugumo auditas ir modeliavimas. Visi sprendiniai buvo pristatyti LAKD, Kretingos rajono savivaldybei ir gauti jų pritarimai bei patvirtinimai.

Jeigu Savivaldybė mato būtinybę dėl galimų projekto sprendinių keitimų, susijusių su eismo organizavimo žiedinėje sankryžoje, ji turėtų tiesiogiai kreiptis į projekto užsakovą“, – rašoma D. Gečo atsakyme.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas