Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas
Planuojamos elektromobilių įkrovimo stotelės Vytauto gatvėje vizualizacija. Siūloma, kad pradžioje stotelė turėtų 4 rozetes.

Ties Vytauto gatvės ir kelio Šiauliai–Palanga sankirta esančiame žemės trikampyje, netoli „Viados“ degalinės, planuojama pirmoji Kretingoje elektromobilių įkrovimo stotelė.

Stotelės šioje vietoje įrengimą inicijavo netoliese, Vytauto gatvėje, įsikūrusi uždaroji akcinė bendrovė „Terekas“, gaminanti ir plačiai pasaulyje eksportuojanti universalias plastiko taros pūtimo „Flex Blow“ mašinas. Stotelės įrengimo galimybes šį trečiadienį bendrovės „Terekas“ generalinis direktorius Juozas Maksvytis ir rinkodaros vadovas Gytis Širvinskas aptarė su Kretingos rajono savivaldybės vadovais, specialistais.

„Terekas“ jau turi pagamintą elektromobilių įkrovimo stotelės konstrukciją, trūksta pakrovimui reikalingos įrangos, kurią irgi pagamintų. „Galime padaryti ir tokią, kad bus pasaulyje vienintelė“, – sakė G. Širvinskas. „Tereko“ galimybėmis abejoti neleidžia pasiekimai gaminant „Flex Blow“ mašiną, kurią sudaro apie 15 tūkst. detalių (lengvajame automobilyje jų yra apie 4 tūkst.), iš kurių apie 85 proc. yra pagaminama gamykloje Kretingoje. G. Širvinskas pateikė iškalbingą palyginimą: „Terekas“ mašiną „Flex Blow“ pagamino anksčiau – 2007 metais, negu amerikiečiai elektromobilį „Tesla“ – 2008 m.

„Norisi, kad Kretinga būtų inovatyvus miestas, kad jauni žmonės norėtų gyventi Kretingoje, nesiveržtų į Vilnių“, – kalbėjo J. Maksvytis.

Vasario 18 d. Kretingos rajono savivaldybė gavo Aplinkos instituto prašymą pateikti informaciją, ką Savivaldybė planuoja, daro dėl elektromobilių įkrovimo stotelių jos teritorijoje statybos. „Kas bebus valdžioje (po kovo 3 d. savivaldos rinkimų, – aut. past.), reikės išsiaiškinti Aplinkos, Ūkio ministerijose, kokia pagalba būtų iš ten privačiai „Tereko“ idėjai įgyvendinti“, – susitikime kalbėjo meras Juozas Mažeika. Savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Domarkas pasiūlė sudaryti bendrą „Tereko“ ir Savivaldybės darbo grupę, kuri spręstų stotelės statybos klausimus. Grupėje dirbti sutiko ir G. Širvinskas.

Elektromobilių įkrovimo stotelei numatyta sklypo žemė yra žemės ūkio paskirties, kurią pakeisti į inžinerinių įrenginių statybos savo įsakymu gali Savivaldybės administracijos direktorius.

J. Mažeikos įsitikinimu, Vytauto gatvės gale numatyta vieta elektromobiliams įkrauti, yra „pati strategiškiausia“: prie kelio Šiauliai–Palanga bei vienos svarbių miesto transporto arterijų – Vytauto gatvės, kurios sankirtoje su Melioratorių gatve šiemet numatyta suprojektuoti, o kitąmet pastatyti žiedinę sankryžą, o po to renovuoti ir pačią Vytauto gatvę.

Elektromobilių tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje sparčiai daugėja, tą atspindi ir statistika: 2019 01 01 Lietuvoje buvo apie 1 mln. 300 tūkst. automobilių, iš jų mažiau kaip 15 tūkst. – hibridiniai ir apie 1 tūkst. – elektromobiliai, kai 2018 01 01 hibridinių buvo apie 7 tūkst., elektromobilių – apie 500, t. y. perpus mažiau.

Hibridinių automobilių baterijos - https://www.silentservice.lt

„P. n.“ informacija


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas