Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Apklausa

Ar laikas buvo keisti Lietuvos krašto apsaugos ministrą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Alkoholis, greitis, žiemos kelias pasiglemžė dvi gyvybes

  • Edita KALNIENĖ
  • Pirmas puslapis
  • 2019-01-29
Padvarių kaime, už naujųjų kapinių Darbėnų miestelio link, įvykusioje avarijoje žuvo du vyrai, gimę 1993 m. ir 2000 m. Vairuotojui, gimusiam 1963 m., nustatytas 1,26 prom. girtumas, jis dėl įvairių kūno sužalojimų išvežtas į ligoninę.

Padvarių kaime, už naujųjų kapinių Darbėnų miestelio link, įvyko kraupi avarija, pasiglemžusi dviejų jaunų vyrų gyvybes.

Automobilis lūžo pusiau

Praėjusį šeštadienį apie 17.45 val. automobilis „BMW“ nuvažiavo nuo kelio, atsitrenkė į medį privataus namo kieme ir apsivertė. Vairuotojui, gimusiam 1963 m., nustatytas lengvas girtumas – 1,26 prom.

Eismo įvykio metu žuvo jaunuoliai, gimę 1993 m. ir 2000 m. Neblaivus vairuotojas dėl įvairių kūno sužalojimų išvežtas į ligoninę. Po įvykio vienas asmuo žuvo iš karto, kitą medikai bandė gaivinti, tačiau nesėkmingai.

Liudininkų teigimu, „BMW“, prieš nulekiant nuo kelio, skriejo dideliu greičiu esant slidžiai kelio dangai. Automobilis buvo stipriai apgadintas, per avariją lūžo pusiau.

Efektyviausia priemonė – visuomenės pagalba

Po avarijos gyventojai į „Pajūrio naujienų“ redakciją kreipėsi su prašymu, kad ties ženklu „Kretinga“ būtų pastatytas greičio matuoklis ir kad būtų įrengtas gatvės apšvietimas. „Automobiliai parlekia nuo Darbėnų miestelio didžiausiu greičiu, pristabdo tik prie laidojimo namų esančio keliuko?“ – situaciją apibūdino netoliese gyvenanti Girmantė Alutytė-Pauliuvienė.

Ar greičio matuokliai padėtų išspręsti problemą, svarstytina. „Vairuotojai pristabdo likus maždaug 50 metrų iki greičio matuoklio, tačiau jį pravažiavę vėl didina greitį. Šiandien statysime toje vietoje, kitais metais – kitoje“, – kalbėjo Kretingos policijos komisariato viršininkas Arūnas Pužauskas.

Šiuo atveju kelio danga buvo itin slidi. „Esant slidžiai kelio dangai greičio matuoklis – ne išeitis, problemos sprendimas – nevairuoti išgėrus. Ateityje planuojama sunkiasvorėse transporto priemonėse diegti alkoholio matuoklius, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų užvesti ir pajudėti automobiliu iš vietos. Galbūt tai labiau padėtų spręsti problemą“, – pridūrė jis.

Esant blogoms eismo sąlygoms visi kelio ruožai yra pavojingi. A. Pužauskas prisiminė praėjusių metų eismo įvykį, kai vaikinas kelyje Raguviškių link atsitrenkė į sunkiasvorę transporto priemonę, ir žuvo kartu važiavusi mergina: „Tame kelyje yra daug greičio ribotuvų, ir kas iš to? Juos pravažiavęs žmogus vis tiek didina greitį.“

Šeštadienį taip pat buvo suorganizuota trumpalaikė priemonė vairuotojų blaivumui patikrinti. Jos metu policijos pareigūnai patikrino 32 vairuotojus, nustatyti šeši Kelių eismo taisyklių pažeidimai, tačiau neblaivių asmenų – ne. Pakankamai efektyvi priemonė – visuomenės pagalba. „Svarbu, kad žmonės praneštų, jeigu mato įtartiną vairuotoją. Taip yra daug greičiau nustatyti neblaivų asmenį“, – efektyviausią priemonę įvardijo A. Pužauskas.

Žmonių pranešimai apie įtartinai važiuojančius asmenis dažnai padeda nustatyti neblaivius vairuotojus.

Avarijoje „BMW“ automobilis buvo stipriai apgadintas, lūžo pusiau.

Kelio ruožas bus tvarkomas

Kretingos rajono savivaldybės Eismo saugumo komisija jau ne kartą svarstė apie galimas saugumo priemones Darbėnų kelio ruože.

„Lankėmės toje vietoje ir nustatėme, kad nuo Darbėnų miestelio pusės matomumas nėra geras, yra ir įkalnė. Pasitaiko atvejų, kai transporto priemonės, įvažiuojančios į miesto teritoriją, nesumažina greičio iki reikiamo“, – teigė eismo saugumo komisijos pirmininkas rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis.

Dar 2016 metų spalio mėnesį komisija gavo prašymą iš gyventojų ten įrengti greitį ribojančius kalnelius. Tokiam siūlymui pritarusi, komisija jį perdavė Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos, kadangi ji yra kelio savininkė.

Tų pačių metų pabaigoje komisija taip pat svarstė dėl kryptinio pėsčiųjų perėjos apšvietimo prie geležinkelio sankryžos ir iškiliosios perėjos įrengimo. Prašymas taip pat buvo persiųstas Kelių direkcijai.

„Iš jų gavome atsakymą, kad kelyje kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas bus įtrauktas į planuojamų pėsčiųjų perėjų apšvietimo sąrašą“, – sakė P. Černeckis.

Taip pat tų pačių metų lapkričio mėnesį buvo gautas kitas atsakymas, kad kelio ruože Kretinga–Skuodas planuojamos įgyvendinti saugaus eismo priemonės.

„Praėjusių metų spalio mėnesį Kelių direkcija informavo, kad šiuo metu yra sudarytas reikalingų remontuoti krašto kelių ruožų sąrašas pagal dangos būklę, į jį įtrauktas ir krašto kelias Kretinga–Skuodas, kurį suremontuoti numatoma šiais metais“, – paaiškino Eismo saugumo komisijos pirmininkas.

Tikimasi, kad kelio rekonstrukcijos metu bus pasirūpinta ir saugaus eismo priemonėmis.

„Visi suprantame, kad net ir įdiegtos papildomos saugumo priemonės, kai transporto priemonių greitis yra didelis, kai nesilaikoma Kelių eismo taisyklių, apsaugoti negalės, kadangi situacija keliuose priklauso ir nuo mūsų pačių sąmoningumo“, – apibendrino P. Černeckis.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas