Pajūrio naujienos
Help
2018 Rugpjūtis
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Orų prognozė
Dieną22°C debesuotumas 4 %
Naktį16°C debesuotumas 6 %
Apklausa

Ar laukiate naujosios bibliotekos atidarymo?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

,,Pajūrio naujienų“ jaunieji žurnalistai turėjo susitikimą su Viktorija Balsyte, sveikos mitybos specialiste, dirbančia Kretingos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biure. Kiekvienas jaunųjų žurnalistų atsinešė po užkandį, kurį dažniausiai renkasi priešpiečiams, nesvarbu, ar tai yra sveikas maistas, ar ne. V. Balsytė papasakojo apie kiekvieną užkandį – kiek iš tiesų jame yra gėrio ir kiek dažnai juo galima mėgautis.

Kretingos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė Viktorija Balsytė teigė, kad kiekvienas žmogus pats pasirenka, ką nori valgyti, tačiau domėtis maisto produktų sudėtimi būtina.

Apie kiekvieną užkandį – atskirai

Užkandžių „kupriniečiai“ atsinešė įvairių: nuo obuolių iki sausainių, keksiukų, bandelių, tačiau pats populiariausias produktas – batonėlis. V. Balsytė teigė, kad batonėlis nėra pats geriausias pasirinkimas ir nors jis gali būti reklamuojamas kaip sveikuoliškas užkandis, geriau rinktis kitas alternatyvas. Batonėliuose būna daug cukraus, pavyzdžiui – šimte gramų apie 30 g cukraus, kas viršija rekomenduojamą cukraus kiekį per parą suaugusiajam.

Picos skonio krekeriais taip pat raginama mėgautis nedažnai. Pats tinkamiausias atsineštas užkandis buvo obuolys. V. Balsytės teigimu, per dieną reikėtų suvalgyti bent po vieną vaisių ir stengtis kasdien jų rinktis vis kitokį, mat valgant vis tą patį vaisių, organizmas pripranta prie jo skonio ir kiti atrodo nebeskanūs. Apie bandeles ir keksiukus V. Balsytė sakė, kad štai tokiais užkandžiais iš viso nereikėtų maitintis, kadangi jie beveik neturi naudingų medžiagų, tačiau kartą per savaitę pasilepinti galima.

Skirtingas maisto poveikis

„Valgydami maistą, kuriame daug druskos, darome įtaką kraujospūdžiui, valgydami riebalų prikauptą maistą, mes kenkiame savo širdžiai ir mus pradeda pulti širdies ligos, greitas maistas – priešas smegenims, nuodas atminčiai“, – apie skirtingą maisto poveikį, pasakojo V. Balsytė.

Norėdami pradėti sveikiau maitintis, jos teigimu, turėtumėme rinktis kuo įvairesnį maistą. Skanius, šokoladinius saldainius mainyti į džiovintų vaisių pakelį. Norėdami pagerinti savo atmintį, rinktis juodą šokoladą arba pieninę sūrio lazdelę. Taip pat margariną keisti į sviestą, nes sviestas priskiriamas prie gerųjų riebalų, o margarine galima rasti netgi naftos.

Nežinantiems, ką valgyti – receptai

V. Balsytė pasiūlė receptų, pagal kuriuos maitindamiesi galėtumėme pakloti pamatus į sveikesnę gyvenseną. Bulves ar burokėlius supjaustyti plonais griežinėliais, šiek tiek pabarstyti druska ar pipirais ir kepti orkaitėje.

Taip pat labai vertingi yra viso grūdo gaminiai. Galima pasigaminti ir sumuštinius iš viso grūdo duonos bei avokado.

Vietoj saldintų ir įvairiais priedais paskanintų jogurtų V. Balsytė skatino rinktis natūralų jogurtą. Jei nepatinka specifinis natūraliojo jogurto skonis, pagardinti jį galima, įdedant šaldytų ar kitokių uogų. Pasak V.Balsytės, jei neištveriame be bandelės, geriau ją pasigaminti namuose – tai yra daug sveikiau bei saugiau, nes patys žinome, kokius produktus dedame. Apskritai bandelė nėra pats geriausias pasirinkimas, nes ją suvalgius ir praėjus nedaug laiko, vėl norime valgyti.

V. Balsytė taip pat patarė mokiniams visada valgyti tuo pačiu metu, o tarp valgymų neturėtų praeiti daugiau kaip 3,5 val. Prieš perkant maisto produktus, būtina persiskaityti etiketes.

Sprendžiamos reformos

V. Balsytė informavo, kad mokymo įstaigų valgyklose žadama daryti reformas – iš valgiaraščio visiškai panaikinti pieniškas dešreles. Taip nuspręsta dėl to, kad pieniškos dešrelės yra pagamintos iš mėsos likučių, tad jos nėra labai naudingos augančiam organizmui.

V. Balsytė pastebėjo, jog valgyklose labai retai valgomas šiltas maistas, nes dėl laiko stokos bei norėdami kuo greičiau pavalgyti, mokiniai nusiperka sausainių ar bandelių. Todėl svarstoma pailginti pertraukų laiką, kad mokiniai suspėtų normaliai pavalgyti.

Gerda JEDENKUTĖ

„P. n." akademijos narė


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas