Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Vietoj šviesoforo – turbo žiedas

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Pirmas puslapis
  • 2017-05-05
Už rekonstruojamos kelios atkarpos bei turbo žiedo projekto įgyvendinimą Kretingos rajono savivaldybėje yra atsakingi administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis (kairėje) ir Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojas Rimvydas Šakinis.

Bendrovei „Žemaitijos keliai“ pradėjus magistralinio kelio A11, Kretingos mieste sutampančio su Žemaitės alėja, renovacijos darbus, greta šios 1,4 km ilgio atkarpos gyvenantys žmonės nerimauja – kaipgi atrodys jų gyvenamoji aplinka, užbaigus darbus, kiek išplatintas kelias priartės prie namų.

Pageidavo išvysti projektą

„Žinome, kad sankryžoje įrengs turbo žiedą, bet mums neaišku, kiek dėl to bus nurėžta aplinkinių teritorijų. Jeigu, kaip buvo rašyta, turbo žiedui trukdo Kretingos muziejaus tvora ir žadama nugriauti jos 4 metrus, tad kiek teritorijos atrieks prie daugiabučių?“ – redakcijos paviešinti turbo žiedo vizualizaciją prašė Vilniaus g. Nr. 31 ir 33A daugiabučių gyventojai.

Gyventojai suskaičiavo, kad valstybinėje žemėje prie daugiabučių jau yra iškirsta 17 medžių, likę pažymėtų, bet dar nenukirstų. Žmonėms taip pat norisi žinoti, ar po renovacijos medžiai bus atsodinti.

Vilniaus g. Nr. 31 daugiabučio gyventojai pastebėjo, kad prie įvažiavimo į jų kiemą šaligatvio bortas pažymėtas geltonai. „Ar tai reiškia, kad ligi pat mūsų namo priartės turbo žiedas ir iš čia ketinama įrengti įvažiavimą ir į „Trevenos“ degalinę? Juk gyventojai prieš kelerius metus, kai statė degalinę, iškovojo, kad įvažiavimas būtų iš Žemaitės alėjos pusės. Bet jeigu renovacija vyktų prieš mūsų valią, ar įrengs atitvarus nuo žiedo, kad sumažintų triukšmą ir užtikrintų saugumą?

Kiek turbo žiedas priartės prie Marijono Daujoto pagrindinės mokyklos ir kiek išplatės gatvė?“, – klausimais redakciją apipylė pokyčiams neabejingi kretingiškiai.

Apskritimais apvestos vietos – tie patys įvažiavimai į degalinės teritoriją bei daugiabučio kiemą.

Per tiltą – 4 juostomis

Prie turbo žiedo techninio projekto, kurį rengė bendrovė „Kelvista“, palinkę už šio objekto renovaciją atsakingi Kretingos rajono savivaldybės atstovai – administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis bei Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojas Rimvydas Šakinis – skaičiavo atstumus, taip bandydami nuraminti kretingiškius.

„Pažvelkime į renovuojamą kelią nuo geležinkelio viaduko: šiandien ten yra įrengtos 4 eismo juostos, kurios ties kavine „Airovita“ susiaurėja į 2 juostas. Renovavus kelią, to susiaurėjimo nebebus. Visa atkarpa, sutvirtinus pylimu ir įrengus papildomą tiltą per Akmeną, iki pat turbo žiedo išplatės į 4 eismo juostas. O už turbo žiedo iš pradžių liks 4 juostos, tačiau ties mokykla kelias vėl susiaurės į 2 eismo juostas“, – būsimą kelio vaizdą piešė P. Černeckis.

Visos kelio atkarpos nuo tilto ligi žiedo plotis su 4 eismo juostom, šaligatviais ir dviračių takais sudarys 29 m. O plotis nuo mokyklos ligi ligoninės su 2 eismo juostom, šaligatviais bei dviračių takais – 17 m.

Žiedas nesieks daugiabučių

Turbo žiedas, Savivaldybės atstovų teigimu, į visas keturias puses praplatės po 5-7 m.

„Gyventojai neturėtų baimintis – šis žiedas infrastruktūros stipriai nepakeis, tik bus modernesnis ir saugus važiuoti. Žiedinė sankryža nesieks daugiabučių, jai bus atrėžtas tik nedidelis gabalas valstybinės žemės. Bendrovė ESO iškeldins trukdančią bei vaizdo nepuošiančią transformatorinę“, – aiškino P. Černeckis.

Įvažiavimas į „Trevenos“ degalinę ir išvažiavimas iš jos liks tie patys, kaip ir dabar – iš Žemaitės alėjos pusės, už turbo žiedo.

Turbo žiedo, arba greitosios žiedinės sankryžos, esmė – greitas ir saugus įvažiavimas bei išvažiavimas, nesudarant transporto priemonių kamščių.

„Vairuotojai iš 4 eismo juostų, vadovaudamiesi kelio ženklais bei rodyklėmis, turės iš anksto persirikiuoti ir įvažiuoti į tam tikrą kryptį nurodančią juostą. Žiede jie jau nebegalės persirikiuoti, nes kelio juostas abipus apjuos tarsi gyvatukės išsirangę 5-6 cm aukščio granitiniai bortai-atitvarai. Bortuose bus įmontuoti atšvaitai, vadinamosios „katės akys“, kad vairuotojai matytų, kaip saugiai važiuoti naktį“, – kalbėjo P. Černeckis.

Prie žiedinės sankryžos iš trijų pusių, išskyrus – į Palangos, bus įrengtos pėsčių perėjos su saugumo salelėmis. „Kadangi nebus šviesoforo, pusę kelio perėjęs pėstysis salelėje galės sustoti ir įsitikinti, kad saugiai galės įveikti kitą kelio dalį“, – teigė pašnekovas.

Įrengiant turbo žiedą, teko išpjauti greta sankryžos augusius medžius, elektrikai iškeldins ir transformatorinę pastotę.

Kelininkų prašo atitvarų

Kitąmet rudeniop baigiant darbus, tikino R. Šakinis, bus sutvarkyta ir aplinka palei visą renovuotą kelio atkarpą: kone pusantro kilometro ruože numatyta pasodinti per 200 medžių – mažaūgių liepaičių, klevų, tujų bei dekoratyvinių krūmų. Didžiuma medžių suvešės dabartinių gėlynų, priešais mokyklą, vietoje ir palei parką.

Gana siauroje magistralinio kelio Palanga-Šiauliai atkarpoje prasidėjusi renovacija sukėlė rūpesčių ir kitų gatvių gyventojams. Itin nesaugiai pasijuto ant Rožyno g. – Žemaitės al. kampo gyvenantys žmonės. Iškirtus medžius trikampyje palei J. Basanavičiaus gatvę, į medicinos centro „Northway“ pusę, išplikinti ir nuo gatvės triukšmo nebesaugomi pasijuto arčiausiai esančių namų gyventojai.

„Savivaldybė gavo tų gyventojų prašymą, kad palei jų namus būtų įrengti atitvarai. Šiuos prašymus persiuntėme Kelių direkcijai, kuri rūpinasi važiuojamosios kelio dalies renovacija. Kaip jie nuspręs, taip ir bus“, – svarstė P. Černeckis.

Jis taip pat pastebėjo, jog dėl galingų kelio platinimo darbų vasarą itin intensyvioje Kretingos miesto vietoje, sutampančioje su magistraliniu, į Palangą vedančiu keliu, kils problemų vairuotojams: „Tačiau šį laiką visiems teks kažkaip išgyventi. Norėtųsi paprašyti kantrybės, juk net ir buto remonto neatliksi, nepatirdamas nepatogumų, o čia visgi – šalies mastu svarbus kelias“.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas