Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Įžvelgia nesąžiningą konkurenciją

  • Dovilė URNIKIENĖ
  • Vakarų Lietuva
  • 2017-01-24

Jau trečius metus galiojanti tvarka, kai transporto priemonė yra automatiškai išregistruojama, jei pasibaigė techninės apžiūros ar privalomojo valdytojo civilinės atsakomybės draudimo galiojimas, atvėrė vartus nelegaliam verslui. Panašu, kad dabar gi automobilius ardo dalimis kas tik nori – taip valstybė netenka dalies mokesčių, o į gamtą keliauja pavojingos atliekos.

Transporto priemonių demontavimo aikštelę turintis Rolandas Bružas įsitikinęs, kad šiuo metu galiojanti tvarka yra ydinga , nes sudaro galimybes atsirasti ir nelegaliems automobilių ardytojams.

Iki 2014-aisiais įsigaliojant Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklėms, automobiliai būdavo išregistruojami tik tokiu atveju, jei savininkas valstybės įmonei „Regitra“ pateikdavo utilizavimo pažymą. Šią išduodavo įmonės, turinčios specialų leidimą tokiai paslaugai teikti.

Įsigaliojus tvarkai, kuomet transporto priemonės išregistruojamos automatiškai, praktiškai neliko kontrolės, užtikrinančios, kad žmonės ir toliau nebeeksploatuojamus automobilius pristatytų tik į utilizavimo įmones. Tai tapo kone žmogaus pareigingumo ir sąžiningumo reikalu.

Siūlo nelegalus gaudyti patiems

„Tai yra nesąžininga konkurencija, – sakė Kretingos rajone, Pryšmančių kaime, transporto priemonių demontavimo aikštelę turintis Rolandas Bružas. – Nelegaliems automobilių ardytojams, nereikia mokėti mokesčių, jie nesijaudina, kur dėti pavojingas atliekas.

Vienintelės išlaidos – mokesčiai už elektrą garaže. Tad mažiau išleisdami, jie gali pasiūlyti didesnes automobilių supirkimo kainas. Vien peržvelgus skelbimus, kur siūloma supirkti senus automobilius, jau gali numanyti, kas dirba nelegaliai.“

Utilizavimo įmonei keliami aukšti reikalavimai – vien steigiant tokį verslą privalu gauti poveikio aplinkai įvertinimą, reikia atitikti aibę reikalavimų ir parengti reikalavimus atitinkančią dokumentaciją užtrunka mažiausiai pusę metų. Be to, darbuotojai nuolat lanko kursus, kur mokosi, kaip dirbti saugiai, ir kaip elgtis su pavojingomis atliekomis.

„Kai per susirinkimus keliame klausimą dėl nelegalių automobilių ardytojų, mums siūlo patiems apie juos pranešti atsakingoms institucijoms. Argi mes turime juos persekioti?“, – nuostabos neslėpė R. Bružas.

Oficialiai dirbančios utilizavimo įmonėse privalu laikytis aibės aplinkosauginių reikalavimų, pasirūpinti pavojingomis atliekomis.

Siūlymai – dar neišgirsti

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) jau ne kartą viešai kėlė šią problemą ir kreipėsi į valstybės institucijas, siūlydami tobulinti esamą tvarką.

„Mūsų siūlymas toks: jeigu baigėsi transporto priemonės techninės apžiūros ar draudimo galiojimo terminas, „Regitra“ sustabdytų leidimą dalyvauti eisme. O transporto priemonė išregistruojama būtų tik tokiu atveju, jei savininkas pateikia jos sunaikinimo pažymą arba dokumentą, kuriuo transporto priemonė perleista kitam asmeniui, pavyzdžiui, parduota eksportuotojui, – dėstė ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoitas. – Savo poziciją ne kartą išdėstėme valdžios institucijoms: Aplinkos ministerija iš dalies mums pritarė.“

Nors ENTPTA turi vilties, kad esama tvarka bus tobulinama, tačiau kol kas oficialiai to niekas nepatvirtino.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos atstovai teigė, kad geriausiai situaciją galėtų pakomentuoti ne jie, o Vidaus reikalų ministerija, nes šios dėka ir atsirado automatinio transporto priemonių išregistravimo tvarka, bei Aplinkosaugos ministerija, kuri sprendžia utilizuotinų automobilių klausimus.

Vidaus reikalų ministerijos Visuomenės saugumo skyriaus vedėjas Darius Vasaris komentavo taip: „Susidariusios problemos kilmė – atliekų tvarkymas, o už tai atsakinga yra Aplinkos ministerija. Tad ji ir turėtų parengti projektą, kuris būtų derinamas su kitomis šiuo klausimu susijusiomis institucijomis.“

Aplinkos ministerijos Atliekų departamento direktorius Dalius Krinickas buvo kitos nuomonės – už transporto priemonės išregistravimo tvarkos keitimą turėtų būti atsakinga Susisiekimo ministerija. Tačiau jis pabrėžė, kad reikalavimas, jog transporto priemonės privalo būti utilizuotos tik specializuotose įmonėse tebegalioja, o to kontrolę vykdo regionuose dirbantys aplinkosaugininkai.

Nors transporto priemonė gali būti išregistruojama ir į automatiškai, tačiau gyventojai vis vien turėtų pasirūpinti, kad jų automobilis būtų sunaikintas tik specializuotose utilizavimo įmonėse.

Siūlytų keisti tvarką

Kad automatinio transporto priemonių išregistravimo tvarkos būtina atsisakyti pasisako ir valstybės įmonė „Regitra“. Ši pritaria verslininkų išsakytai pozicijai, kad jau pats leidimo transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme sustabdymas, yra pakankamai griežta priemonė, nes reikšmingai apriboja galimybes dalyvauti viešajame eisme.

Anot „Regitros“, priverstinis išregistravimas, kaip rodo gyventojų atsiliepimai ir Kelių transporto priemonių registro statistika, tampa tiek administracine našta, tiek finansine kliūtimi sezoniniam transporto priemonių naudojimui, istorinių automobilių valdytojams. Be to, jis sukelia nepatogumų tiek transporto priemonių valdytojams, tiek ir pačiai „Regitrai“, o bent kiek reikšmingesnės įtakos eismo saugumui, manoma, neturi.

„Priverstinai išregistruota transporto priemonė vėliau dažniausiai vėl būna įregistruojama, tačiau tuo gyventojams tenka papildomai rūpintis, patiriant išlaidų ir gaištant savo laiką“, – teigiame „Regitros“ atsiųstame pranešime spaudai.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas