Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Imituotose avarijose kretingiškius gelbėjo saugos diržai

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Pirmas puslapis
  • 2006-07-14
Keliskart kūlvirsčiais riedėję “Škoda Fabia” kretingiškiai “savo kailiu” galėjo pajusti, ką jų gyvybei reiškia užsegtas saugos diržas.

Per vieną dieną apie du šimtai kretingiškių ir miesto svečių galėjo patirti situaciją, kaip jaučiasi vairuotojas ar keleivis, kai jų automobilis patenka į avariją ir kelissyk apsiverčia. Jie taip pat galėjo pajusti smūgį, kai automobilis trenkiasi į sieną, važiuodamas 26-32 km/h greičiu.

Kiekvienas, pabuvojęs košmariškoje situacijoje, „sveikas“ iš automobilio „Škoda Fabia“ išlipo tik todėl, kad buvo užsisegęs saugos diržą. Šiuos itin aštrius pojūčius kretingiškiams padėjo patirti speciali technika, kuri buvo atgabenta į Kretingą per respublikinę saugaus eismo akciją „Užsisekime saugos diržus“.

Akciją Rotušės aikštėje rengė Lietuvos automobilių kelių direkcija bei valstybinė įmonė „Klaipėdos regiono keliai“.

Saugos diržus išbandę kretingiškiai bei svečiai palankiai vertino šią prevencinę priemonę – eksperimentą.

„Atėjo labai aiškus suvokimas, ką gyvybei reiškia saugos diržai“, - tvirtino akcijos dalyviai Artūras ir Antanas Ženčiai.

„Jeigu per tokį smūgį atrodė, kad kepenys „išlėks“, tai koks būna smūgis, kai susiduria dvi priešpriešiais važiuojančios mašinos?“, - stebėjosi ponia Regina, tikindama, jog nuo šiol ji net iš kiemo nebeišvažiuosianti neužsisegusi diržo.

Iki šiol dar neteko būti tikroje avarijoje. Bet jeigu diržai čia atlaikė tokius kūlvirsčius, vadinasi juos dėl saugumo ne be reikalo įtaiso mašinose“, - įsitikinęs Kazimieras Gruščius.

„Niekada neišriedu be saugos diržo. Avarijos nesu patyręs, bet kažko panašaus ir tikėjausi“, - sakė įrenginius išbandęs Polas iš Anglijos.

Lietuvos kelininkai per akciją Kretingoje pirmąkart demonstravo vienintelį pasaulyje, pagal užsakymą Čekijoje pagamintą ir 130 tūkst.Lt kainavusį, įrenginį – apsivertimų “simuliatorių”. Saugos diržų atsparumo imitavimo įrenginys Lietuvoje demonstruojamas jau trečius metus.

„Apie tokį patyrimą nei papasakosi kitam, nei pats patikėsi saugos diržo svarbumu, kol nepatirsi to jausmo“, - sakė iš kelissyk „apsivertusio“ automobilio išlipęs Kretingos kelininkų vadovas Viktoras Baltmiškis.

„Geriau išbandyti, ką reiškia atsidurti avarijoje, būnant specialiame įrenginyje, negu natūraliai. Gal būtent čia žmonėms ateis suvokimas, kiek daug žmogaus gyvybei reiškia saugos diržas“, - tvirtino įrenginius išbandyti atvykęs VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ generalinis direktorius Petras Kaučikas.

Pasak P.Kaučiko, pernai Lietuvos keliuose žuvo 760 žmonių. Viena iš avarijų priežasčių – vairuotojai važiavo be saugos diržų. „Esame viena pirmųjų valstybių ES pagal žuvusiųjų keliuose skaičių. Panašios prevencinės akcijos Europos šalyse rengiamos jau seniai. Pas mus – tik trečius metus“, - sakė direktorius.

„Manau, kad ši akcija Lietuvoje yra kažkiek pavėluota. Vairuotojus reikėjo mokyti segtis diržus, kai į Lietuvą plūstelėjo pirmoji užsienietiškų mašinų banga. Tačiau, manau, jog ši prevencinė priemonė pasiteisina netgi tuo atveju, jeigu kelyje išsigelbėja bent viena gyvybė“, - teigė už akciją atsakingas VĮ „Automagistralė“ garažo viršininkas Kazimieras Gramauskas.

Pasak Kretingos policijos eismo priežiūros poskyrio specialistės Aušros Baločkienės, per pirmąjį šių metų pusmetį Kretingos rajone įvyko 311 eismo įvykių. Juose 1 žmogus žuvo, 54 asmenys sužaloti. Dėl autoįvykių iškelta 21 byla.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas