Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Sklandytojus įpareigojo atlikti namų darbus

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Problema
  • 2019-11-15
Norą prisiglausti po Kretingos rajono savivaldybės sparnu Strateginio planavimo tarybos atstovams išsakė Klaipėdos sklandymo klubo nariai (iš kairės) Algimantas Skurdenis, Vytautas Viršilas ir Linas Zubė.

Kartenos aerodromo, priklausančio Klaipėdos sklandymo klubui, likimas pakibo ant plauko: klubas jo nebeišlaiko, o Susisiekimo ministerija spaudžia Kretingos rajono savivaldybę apsispręsti – perimti jį savo žinion ar atiduoti valstybei. Trečiadienį Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius surengė Strateginio planavimo tarybos išvažiuojamąjį posėdį Kartenos aerodromo bazėje, kad išgirstų pačių sklandytojų siūlymus. Tačiau liko nusivylę klubo narių neveiklumu.

Turi norėti patys, o ne – Savivaldybė

„Praėjusiame tarybos posėdyje buvau įsitikinęs, kad Savivaldybė turėtų perimti Kartenos aerodromą ir kad norint jį prikelti reikėtų pritraukti privatų kapitalą. Maniau, įtikinsite, kad jums to reikia, ir pateiksite šiame posėdyje savo viziją. Bet dabar nebežinau, į kurią pusę linkti: jūs patys nieko nenorite keisti, o aerodromą perėmus Savivaldybei turėtume didelių išlaidų. Mes turime, kur padėti pinigus – investuoti į motobolą“, – posėdžio pabaigoje, kreipdamasis į klubo atstovus, reziumavo Kretingos rajono meras Antanas Kalnius.

Meras pasiūlė sklandytojams per 2 savaites komitetams pateikti savo vizijas, kad kitame tarybos posėdyje galutinai būtų apsispręsta dėl aerodromo likimo.

Pageidautų 20 tūkst. eurų

Posėdyje dalyvavę Klaipėdos sklandymo klubo atstovai – pirmininkas Algimantas Skurdenis, sklandymo instruktorius Linas Zubė ir klubo narys Vytautas Viršilas – tikino, kad prisiglausti prie Kretingos rajono savivaldybės, pasiūlius Lietuvos sklandymo sporto federacijai, jie apsisprendę jau prieš 2–3-jus metus. Klubas šiuo metu vienija 34 aktyvius narius.

„Mūsų tikslas – sklandymas ir jaunimo mokymas. Dalyvaujame respublikinėse ir pasaulinėse sklandymo varžybose, ir pagal rezultatus esame 2–3 klubas po Vilniaus ir Kauno. Mes patys neturime lėšų rengti bazėje kažką įmantraus, nes išsilaikome vien iš nario mokesčio – 200 Eur per metus. Mūsų biudžetas per metus – 8–10 tūkst. Eur. Jeigu Savivaldybė prisidėtų lėšomis, sklandymo sportas suklestėtų“, – kalbėjo A. Skurdenis.

Ekonominės plėtros ir ūkio pirmininkui Konstantinui Skierui pasiteiravus, kiek Savivaldybei reikėtų prisidėti, A. Skurdenis suskaičiavo – apie 20 tūkst. Eur: 10 tūkst. Eur kainuotų įsigyti naują sklandytuvą ir antra tiek – įsteigti etatą bazės prižiūrėtojui.

Tačiau šio komiteto pavaduotojas Romualdas Jablonskis pastebėjo: „Jei aerodromą perimtų Savivaldybė, ji turėtų pasirūpinti ir ūkiu – tvarkyti prakiurusius stogus, šienauti pievas. Manau, kad be papildomos veiklos klubo ateities nėra.“

Sklandytojų kapitalas – žmonės

Meras klausė sklandytojų: „Jei Savivaldybė išnuomotų jums aerodromą, ar imtumėtės patys plėtoti savo veiklą, kad, kaip ir kiti sporto klubai, prasimanytumėte lėšų.“ Administracijos direktorė Jolanta Girdvainė pastebėjo, jog galėtų atidaryti kempingą ar viešbutį – vieta tam esanti puiki.

Kaimo reikalų ir ekologijos komiteto pirmininkė Vitalija Valančiutė įžvelgė, kad klubas, kaip nevyriausybinė organizacija, neišnaudoja galimybių gauti lėšų per projektus.

„Esu menininkas ir nelabai teišmanau, kaip tai daryti, – prisipažino L. Zubė. – Esame žmonės, turintys priklausomybę skraidyti. Beje, ir mūsų tikslas – ne pelnas, o ugdyti pilotus. Mūsų žmonės yra mūsų kapitalas. Argi ne garbė Kretingai, jeigu 3 mūsų klubo nariai valdo boingus, parengė Ryanair bazės pilotą, pasaulio sklandymo čempioną, o karteniškis Ringaudas Kikalas šiemet pasaulio jaunimo čempionate užėmė 11-tą vietą. Klausiate apie aviacijos bazės plėtrą, betgi mes dirbame tik laisvalaikiu iš entuziazmo, – mums reikia iš dilgėlių išausti marškinius.“

A.Kalnius į tai išsyk sureagavo, patikindamas – jei turį idėjų, bet nežiną nuo ko pradėti, turėtų kreiptis į Savivaldybę, kuri tam ir tarnaujanti žmonėms. Tačiau pastebėjo, kad kol kas jie jokių idėjų nepateikė.

Grėstų aukcionas

Padėtį gelbėti ėmėsi Ekonomikos ir biudžeto komiteto pirmininkas Dovydas Bajoras akcentuodamas, jog niekas nenori „užlenkti“ tos bazės, tačiau pastebėjo aviatorius turint akivaizdžių vadybos problemų.

„Savivaldybė remia augančius klubus. Jei įrodysite, kad jūsų žmonių nemažės, turėtume remti ir jus. Kitos savivaldybės gali tik pasapnuoti apie vaikų mokymą sklandyti. Tačiau turite apsispręsti: esate pelno ar nepelno siekianti organizacija. Jei nepelno – esate pasmerkti. Reikėtų galvoti, kaip pritraukti investicijas ir ar esate pasirengę įsileisti privatų investuotoją. Turėtumėte parengti ir Savivaldybei pateikti verslo planą – kiek kainuotų naujas sklandytuvas, kiek vaikų galėtumėte mokyti“, – kalbėjo D. Bajoras, taip pat pastebėjęs, jog pirmiausia klubas turėtų perregistruoti įstatus ir pakeisti pavadinimą – tapti Kretingos sklandymo klubu.

Tarybos narį Simą Končių taip pat nustebino sklandytojų pasyvumas: „Atėjote tikėdamiesi, kad Savivaldybė jus pasiims ir viskas liks po senovei – patiems nereiks nė piršto pajudint. Savivaldybei taip taptumėte našta. Bet jei Savivaldybė aerodromo neperims, tolimesnis jo kelias – aukcionas ir išparceliavimas sklypais.“

---

Kartenos aerodromo, esančio 6 km nuo Kartenos, prie kelio Palanga–Šiauliai, istorija siekia 1940 metus: sovietai čia pradėjo statyti karinį aerodromą, per karą darbus nutraukė, o pokariu jo nebereikėjo.

Klaipėdos aviacijos sporto techninis klubas, priklausęs SDAALR (Savanoriškai draugijai armijai, aviacijai, laivybai remti) jo teritorijoje įsikūrė apie 1970-uosius metus.

Po nepriklausomybės atkūrimo Klaipėdos sklandytojų klubui atiteko sargo namelis ir svečių namas, o kitus pastatus – bazę jaunųjų aviatorių mokymams ir 10 medinių vasaros namelių – pasistatė patys. Bazė ir technika yra pasenę: iš SDAALR laikų klubas turi 6 skraidymo aparatus, tačiau skraidyti betinka tik 3, o privačių – 17.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas