Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Gimtąją Palangą apdainavo grafika ir nuotraukomis

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Smiltys
  • 2019-10-11
Reinoldą Liaudanską medžiai domina ir kūryboje – jam įdomu grafiškai juos pavaizduoti.

Miestų ir gyvenviečių želdintoju dirbantis 65-erių palangiškis Reinoldas Liaudanskas nuolat gyvena supamas gamtos, kuri ilgainiui prabudino ir jo meninius polinkius – šiandieną jis fotografuoja, piešia, kuria koliažus. Neseniai Palangos „Anapilyje“ buvo surengta jubiliejinė R. Liaudansko fotografijos, piešinių bei balandžių skulptūrėlių, kurias kolekcionuoja, paroda „Pomėgiai“. Parodoje itin išsiskyrė naujausių R. Liaudansko grafikos darbų ciklas „Medžiai“, – jame palangiškis juodu flomasteriu į popierių perkėlė senuosius Palangos Birutės parko medžius. „Neatsidžiaugiu senosiomis parko pušimis – jos tokios gražios, išlakios, menančios grafų Tiškevičių laikus, kai teikė malonumą ir pavėsį rūmų šeimininkams bei svečiams. Gerai apžiūriu man patinkantį medį, akimis užfiksuoju jį, pridedu kažkiek fantazijos ir piešiu. Man labai patinka pušys, tai – vienas gražiausių pajūrio medžių, kiekvienos laja – skirtinga. Prieš tapydamas būtinai sužinau medžio amžių, man tai yra labai svarbu“, – tvirtino parodoje nuo vieno darbo prie kito vedžiodamas autorius. Seniausios jo užfiksuotos pušies amžius siekia 140–150 metų. Ir kituose R. Liaudansko grafikos darbuose dominuoja gamta ir žmogus. 2005-aisiais sukurtame cikle „Vasara“ autorius bando perteikti žmogaus portretus skirtingų gamtos laikų fone. Jo darbų technika yra mišri – keliasluoksnė, klijuota ir deginta. Išbandė ir akvarelę ant glamžyto popieriaus, kurio kraštus taip pat „pasendino“ apdegindamas. Kitą grafikos darbų ciklą „Mėnulio sapnas“ autorius sukūrė panaudodamas blizgius akcentus, kurie, jo manymu, pagyvina paveikslus. „Tai – ne mano išgalvota technika, o jau kitų kūrėjų išbandyta. Didelis patarėjas ir mokytojas man buvo palangiškis menininkas ir poetas Vytautas Kusas“, – atviravo dailininkas mėgėjas. „Vasaros sodai“ – ne mažiau įspūdingi paveikslai taip pat romantišku pavadinimu.

Žmogaus veidus palangiškis mėgsta vaizduoti keliasluoksne technika, dar ir apdeginat piešinio kraštus.

Tačiau kūrybos proceso pradžiamokslį R. Liaudanskas pradėjo kaip fotografas. 1977-ųjų žiema buvo ypatinga – šaltis siekė per 30 laipsnių, užšalo Baltijos pakrantės ir senasis Palangos tiltas – jo atramas bangos padengė nepakartojamais ledo stalaktitais.

„Pagalvojau – dabar arba niekada, kito šanso gali nebebūti. Pasiėmiau tėvo dovanotą fotoaparatą „Zenitas“ ir lėkiau prie jūros“, – apie fotografių ciklą „Ledo simfonija“, kuriam būdingas šviesos ir šešėlio žaismas, kalbėjo R. Liaudanskas. Spaudžiant dideliam šalčiui, jis taip pat užfiksavo kadrus Karklėje – saulės nušviestus juodalksnius. Taip gimė nuotrauka „Vakarėjant“, kuri išvien su „Ledo simfonija“ buvo eksponuota Sankt Peterburgo fotomugėje.

Prieš keturis dešimtmečius pirmąsyk į rankas paėmęs fotoaparatą, jis priklauso „Palangos fotoklubui 750“. Per pastarąjį dešimtmetį surengė personalines fotografijos parodas ne tik Palangoje, bet ir Punske ir Ustkoje Lenkijoje.

Būdamas Palangos balandininkų klubo vadovu, R. Liaudanskas dar augina balandžius ir kolekcionuoja jų skulptūrėles – šiemet pripažintas gausiausios Lietuvoje kolekcijos rekordininku, – rengia dekoratyvinių balandžių parodas Lietuvoje ir užsienyje. Jis taip pat – floristinių parodų Palangoje rengėjas. Lietuvos tūkstantmečio proga išleido leidinį „Žmonės, balandžiai ir Palanga“.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas