Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Karjerai rengiami dar mokyklos suole

  • Audronė PUIŠIENĖ
  • Švietimas
  • 2019-06-28

Kretingos rajono švietimo centro Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo skyriaus mokiniai, lydimi savo mokytojų, per išvyką į Italiją įgijo ne tik praktinių žinių, bet ir pažino svečios šalies kultūrą.

Grupė Rajono švietimo centro Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo skyriaus mokinių dar tebegyvena įspūdžiais, kurių jie patyrė lankydamiesi Vasto mieste Italijoje. Galimybę pamatyti šią šalį 6-iems skyriaus jaunuoliams suteikė mainų programos Erasmus+ tarptautinio projekto mobilumo veikla „Jau mokykloje ruoškis karjerai“.

Pagal ją, be lietuvaičių, karjerai dar mokyklos suole rengiami projekto partnerių Rumunijos, Lenkijos, Turkijos ir Italijos jaunuoliai, kurie ne tik supažindinami su skirtingomis profesijomis ar įvedami į karjeros paieškas: mokiniai pamato, kokių gebėjimų reikia vienai ar kitai darbinei veiklai.

„Yra ir dar vienas projekto aspektas – komunikacija, kalbų mokėjimas, be to, kai informacija mokinių perduodama mokiniams, ji kur kas geriau įsisavinama“, – pastebėjo mokinius kelionėje lydėjusios pedagogė Rasa Gadeikytė ir socialinė pedagogė Dainora Kalniškienė.

Delegacijos nariai 17 metų Agnė Jakimavičiūtė, 16-metis Mantas Montrimas, 17 metų Almeda Venckutė ir 16 metų Mantas Venckus kaip susitarę tvirtino, kad Italija jiems ne tik paliko neišdildomų įspūdžių, bet ir privertė susimąstyti, kokių tikslų gyvenime reikėtų siekti ir kaip juos įgyvendinti.

Savo blog‘ą kurianti A. Jakimavičiūtė turėjo užduotį filmuoti visą kelionę, projekto veiklas ir sukurti filmą. „Manau, kad pavyko. Buvo įdomu, ir šeimai parvežiau kuo geriausius įspūdžius. Išvyka man pridėjo pasitikėjimo savimi, ypač, kai reikėjo pritaikyti anglų kalbos žinias“, – mergina tvirtino, kad jai dar labai norėsis grįžti į Italiją.

Turėjęs atlikti verslo simuliacijos užduotį M. Montrimas pripažino: „Tai, ką darėme, ką sužinojau, liko galvoje – manau, kad visa tai bus galima pritaikyti ir gyvenime. Ir labai gerai supratau, kad būtina mokytis anglų kalbos.“

Jų bičiulei A. Venckutei Italijoje ypač įsiminė žmonių būdas: „Jie – laisvi, niekur neskuba, nelaiko savyje emocijų, o jeigu kas nors nepavyko, visiškai neišgyvena dėl nesėkmių. Išvyka man buvo labai svarbi – „prasilaužiau“ dėl anglų kalbos, įgijau drąsos.“

M. Venckus tvirtino susiradęs Italijoje naujų draugų, ir – ne vienadienių, o tokių, su kuriais jis bendrauja ir projekto veikloms pasibaigus. „Tokia bendrystė moko atvirumo, įtvirtina anglų kalbos žinias, o išvyka suteikė naujų patirčių – tarkim, lankydamasis automobilių gamykloje, supratau, ko tikrai gyvenime nenorėčiau dirbti“, – atviravo vaikinas, komandoje su saviškiais taip pat turėjęs įveikti verslo simuliacijos užduotį.

Kalbėdamos apie užduotis, kurias reikėjo atlikti per projekto veiklas, jaunuolių pedagogės ypač akcentavo komandinį darbą ir mažiau formalų bendravimą tarp mokinių ir mokytojų. „Kelionėje buvome kaip šeima, ir tai buvo mūsų kitoks amplua negu mokykloje. Jaunuoliai kelionėje taip pat išmoko organizuotumo, laiko planavimo, galų gale – įsivertino save kitų šalių mokinių kontekste, pamatė, kad jie niekuo nėra prastesni už savo bendraamžius“, – kalbėjo R. Gadeikytė ir D. Kalniškienė.

Švietimo centro Neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Aurelija Jedenkienė akcentavo, kad su šiuo, Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo, skyriumi vykdomas jau antras tarptautinis projektas, ir kad jo pridėtinė vertė – jaunuolių pokyčiai ir kai kalbama apie atrankos kriterijus vykti į kelionę, ir kai turimos mintyje jų patirtys po projektinės veiklos.

Į tarptautinį mainų projektą, susijusį su parengimu karjerai, rajono Švietimo centras įnešė savo patirties, kuria jau dalinasi ir su kolegomis iš Lietuvos. „Mes ir be projektų aktyviai vykdome ikiprofesinį veiklinimą, ir tai yra mūsų išskirtinė patirtis, kai jaunuoliai grupėmis po 2–3 ar individualiai praktinių žinių semiasi konkrečioje darbo vietoje ir tam panaudoja turimas žinias. Vienam jaunuoliui yra numatytos 5 vietos profesijai pažinti, o ryšius jau esame užmezgę su 40 partnerių – pradedant nuo smulkaus verslo ir baigiant stambiausiomis rajono įmonėmis“, – kaip Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo skyriaus mokiniai priartinami prie profesijos, paaiškino šio skyriaus vedėja Virginija Kvietkauskienė.

Ši bei projekto metu įgyta patirtis bus apibendrinta metodinėse rekomendacijose, kurias Švietimo centras yra įsipareigojęs parengti tarptautinio projekto partneriams.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas