Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar praneštumėte apie narkotikų vartojimą anonimiškai tel. 8 700 60777?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Didžiausią poilsio ir pramogų vietą Kretingos rajone, Žibininkuose, kur įsikūręs „Atostogų parkas“, HBH pramogų kompleksas, pasaulinio lygmens vandenlenčių parkas, pasiekti maršrutiniu autobusu yra beveik neįmanoma. Kretingos rajono ir Palangos savivaldybės daugiau kaip pusmetį neranda bendro sprendimo dėl autobusų maršruto Kretinga–„Atostogų parkas“–Palanga, o turistinis sezonas jau įsibėgėja.

Savivaldybės kaip kunigaikštystės

Kretingos rajono savivaldybės taryba dar pernai buvo pritarusi „Atostogų parko“ direktoriaus Ričardo Jovaišos prašymui dėl naujo Savivaldybės įmonės „Kretingos autobusų parkas“ maršruto iš Kretingos į „Atostogų parką“ ir Palangą. „Kretingos autobusų parko“ direktoriaus Arvydo Dyburio teigimu, maršruto nepavyko suderinti su Palangos miesto savivaldybe. „Jiems nuspręsti neleido tuomet buvusios aplinkybės“, – sakė jis.

Palangiškiai, taip pat ir kretingiškiai, pagal galiojančią tvarką turi teisę neįsileisti į savo teritoriją tarpmiestinių maršrutų autobusų, kuriems leidžiama užsukti keleivių tik į vieno ar kito miesto autobusų stotį. Planuojamam maršrutui, kad jis būtų visais atžvilgiais kuo naudingesnis, yra svarbu keleivius surinkti ir iš tarpinių stotelių, kaip antai, esančių Palangoje prie poilsio namų ir pan. Tokiai „Kretingos autobusų parko“ invazijai priešinasi ir keleivių pervežimo Palangos savivaldybės teritorijoje konkursą laimėjusi bendrovė „Vlasava“.

Jeigu „Kretingos autobusų parko“ autobusas važiuotų iš Kretingos pro Žibininkus į „Atostogų parką“, o iš ten – į Palangos autobusų stotį, maršrutas, tikėtina, būtų nuostolingas. Tuo neabejojo ir „Vlasavos“ vadovas Saulius Čepkauskas. „Jei „Kretingos autobusų parkas“ tokiu maršrutu važiuotų, Savivaldybei tektų dengti nemažus maršruto nuostolius“, – patvirtino jis.

A. Dyburys irgi teigė, kad vykti į Palangos autobusų stotį „Kretingos autobusų parkui“ būtų nenaudinga. Ieškant kompromiso svarstomas variantas, kai „Vlasavos“ autobusas kursuotų iš Palangos iki „Atostogų parko“ ir atgal, o „Kretingos autobusų parko“ atvykęs iš Kretingos irgi apsisuktų „Atostogų parko“ aikštelėje.

A. Dyburio teigimu, planuojami reisai per dieną: 2 rytą ir 2 vakare skirti daugiau darbuotojams ir 3 dieną – lankytojams. Dabar iš Kretingos vienas autobusas kartą per dieną važiuoja iki Užpelkių (HBH-o), du kartus – iki Žibininkų. „Būtų logiška į tuos maršrutus įtraukti „Atostogų parką“ ir taip problemą bent iš dalies išspręsti, tačiau Savivaldybės valdžia nori viską išspręsti kompleksiškai, be tokių pavienių sprendimų“, – aiškino A. Dyburys. Jo įsitikinimu, maršrutų svarstymas ir derinimas abiejose savivaldybėse jau turėjo būti užbaigtas. „Norint pradėti naują maršrutą, ne vėliau kaip prieš dvi savaites būtina apie jį informuoti keleivius. Birželio 1-oji – oficiali sezono pradžia – jau ant nosies. Ir laikas tiksi mūsų nenaudai“, – kalbėjo A. Dyburys.

Kretingos rajono savivaldybės taryba naujiems „Kretingos autobusų parko“ maršrutams į Žibininkus yra pritarusi. A. Dyburio pastebėjimu, maršrutus nustato Savivaldybės administracijos direktorius, kurio skyrimas po Savivaldybės rinkimų užsitęsė. Direktore Jolanta Girdvainė dirbti pradėjo po gegužės 17 dienos.

„Atostogų parkas“ planuoja milijonines investicijas į veiklos plėtrą. R. Jovaiša nebe pirmus metus mina abiejų savivaldybių valdžių slenkstį, bandydamas išspręsti reguliaraus maršrutinio transporto problemą. Galimybė poilsiautojams į „Atostogų parką“ atvykti maršrutiniais autobusais ar taksi yra svarbi ir šio pramogų komplekso statusui, pristatant „Atostogų parką“ tarptautinėse turizmo parodose, organizuojant ir vykdant reklamą. R. Jovaiša neslėpė apmaudo dėl savivaldybių politikų rinkiminių pažadų ir darbų atotrūkio. „Per rinkimus tik ir trimituoja, kad sieks pritraukti investicijas, skatins verslą, kad daugėtų darbo vietų, turistų, įplaukų į biudžetus. Rinkimai baigiasi ir vėl traukiam tą pačią dainelę be pabaigos“, – kalbėjo jisai.

S. Čepkauskas užsiminė, kad yra daug idėjų, galimybių, kaip išspręsti šią viešojo transporto problemą, tačiau apie jas prabilti nesutiko, tarstelėjo, kad laukia, ar pavyks Palangos miesto savivaldybei susitarti su Kretingos rajono savivaldybe.

Svarsto parką privatizuoti

Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius pripažino, kad kiekviena savivaldybė dėl keleivių pervežimo gina savo interesus. „Vlasava“ yra laimėjusi Palangos miesto savivaldybės skelbtą konkursą vežti keleivius šios savivaldybės teritorijoje ir pagal sutartį su Savivaldybe į šią teritoriją gali kitų neįleisti. „Važiuoti tik į Palangos autobusų stotį būtų tuščias ratų sukimas“, – tarė A. Kalnius, užsiminęs, kad su Palangos miesto savivaldybės atstovais svarsto ir dėl vieno bendro bilieto keleiviams, keliaujantiems maršrutu iš Kretingos į „Atostogų parką“, iš čia į Palangą ir atvirkščiai, jeigu šį maršrutą aptarnautų, kaip yra siūloma, dviejų savivaldybių keleivinio transporto įmonės.

Visuomeninis rinkimų komitetas „Kretingos kraštas“, kuris į merus iškėlė A. Kalnių, savo rinkimų programoje buvo numatęs reorganizuoti keleivių pavėžėjimą rajone. „Kol kas svarstome: ar investuojame į Savivaldybės autobusų parką, ar keleivių pervežimą privačiam sektoriui atiduodame“, – kalbėjo meras.

Vien šiems metams Kretingos rajono savivaldybės dotacija „Kretingos autobusų parkui“ siekia 840 tūkst. eurų, 2020 m. planuojama, kad viršys milijoną eurų. „Džiaugiamės nupirkę 2 naujesnius autobusus, juos nudrošime, o iš kur paimti pinigų autobusų parkui atnaujinti iš esmės?“ – teigė ir klausė A. Kalnius, pastebėjęs, kad įmonė perka Europoje nurašytus 4–5 ir iki 10 metų senumo autobusus. „Ten tokių autobusų į miestus nebeįleidžia, o mes didžiuojamės juos įsigiję ir nuodijame žmones“, – sakė jis. Meras akcentavo, kad jau šiandieną įmonė neranda vairuotojų. Privatizavus įmonę, jo tvirtinimu, joje dirbantys vairuotojai be darbo neliktų. Be to, privatininkai keleivius pervežantys pigiau. A. Dyburys „Pajūrio naujienoms“ teigė, kad keleivių vežėjų kainos rinkoje yra panašios, susivienodinę, ir „Kretingos autobusų parko“ taip pat.

Savivaldybės sutartis su „Kretingos autobusų parku“ dėl keleivių pervežimo baigiasi 2022 metais, tačiau A. Kalniaus nuomone, šioje srityje reikia greitų ir kardinalių pokyčių.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas