Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Pavojingų krovinių gabenimą galima vadinti atskira transporto verslo šaka, o gabenant pavojingus krovinius (ADR), būtina gauti licencijas, specialiai paruošti darbuotojus. Norint pavojingus krovinius išgabenti iš Lietuvos, galima rinktis visų rūšių transportą, tačiau ADR kroviniams keliami kur kas griežtesni reikalavimai.

Pavojingi kroviniai gabenami:

  • Sausumos keliais.
  • Vandens keliais – jūrų krovininiu transportu.
  • Oro keliais – lėktuvais.
  • Geležinkelių transportu.

Pavojingų krovinių gabenimas jūra ypatingas tuo, kad Klaipėdos uosto teritorijoje draudžiama sandėliuoti pavojingus krovinius, tačiau jie gali būti laikomi ar sandėliuojami specialiose aikštelėse derinant visus tolesnio transportavimo procesus – būtina paskirti krovinį prižiūrinčius atsakingus asmenis.

Jūrų, geležinkelių transportu paprastai gabenami stambūs pavojingi kroviniai, o sausumos, oro keliais – smulkesni. Keliais, geležinkeliais pavojingi kroviniai vežami daugiausia į ES ir NVS šalis, oro, jūrų keliais – į kitus žemynus. Jei reikia pervežti šio tipo krovinius, sėkmingai veikianti smulkių krovinių birža Lietuvoje pateikia ir pavojingų krovinių gabenimo į užsienį pasiūlymų.

Pavojingus krovinius galima vežti įvairiais būdais:

  • Palaidus. Šiuo metodu vežamos kietosios biriosios medžiagos ar kiti gaminiai. Jos suverčiamos į pritaikytus konteinerius ar kitas talpas.
  • Supakuotus į pakuotes ar tarą. Tai gali būti dėžės, maišai, kanistrai, statinės, balionai, vidutinio dydžio konteineriai, slėginiai būgnai ir pan. Pavojingus krovinius galima vežti specialiuose rėmuose. Pagal krovinio rūšį transporto priemonės priekabos ar puspriekabės gali būti atviros, uždaros (dengtos).
  • Cisternose. Šiuo būdu gali būti vežami skystieji arba kietieji piltiniai birūs, dujoms slegiant suskystinti, ištirpinti pavojingi kroviniai. Cisternos gali būti stacionariosios arba kilnojamosios (nuimamos).
  • Kitais specialiuosiuose teisės aktuose numatytais būdais.

Reikalingi dokumentai ir žymėjimas

Norint vežti pavojingus krovinius, reikia turėti važtaraštį, o jei krovinys pirmiausia bus gabenamas vilkikais, o po to jūra – pakrovimo sertifikatą. Vairuotojui, gabenančiam ADR krovinius, reikia pateikti instrukciją jo gimtąja kalba bei kalbomis tų šalių, per kurias bus gabenamas krovinys. Reikia ir sertifikato, kad transportas pritaikytas gabenti pavojingiems kroviniams, vairuotojo ADR pažymėjimo, leidimų ir atitinkamo lydraščio vežant pavojingas atliekas.

Pavojingi kroviniai ženklinami bendromis oranžinės spalvos lentelėmis. Taip pat tarptautinis ADR krovinių simbolis – rombo formos ženklas. Priklausomai nuo krovinio pavojingumo klasės (1–9) ir poklasių, skiriasi ir ženklas bei spalva. Pavyzdžiui, liepsniosios dujos vaizduojamos atitinkamu simboliu raudonos spalvos rombe, neliepsnios, netoksiškos dujos – simboliu žaliame rombe. Tad krovinių tinkamas ženklinimas labai svarbus.

Pagrindinis dokumentas besidomintiems pavojingų krovinių gabenimu vilkikais – Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR). Joje numatyti krovinių pakavimo, saugojimo, ženklinimo būdai ir kita esminė informacija. Atitinkamai krovinius gabenant kitu transportu, taikomi kiti kodeksai ir nuostatos arba tam tikros ADR dalys. Didžioji dalis atsakomybės už saugų ADR krovinių pervežimą tenka vežėjams.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas