Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Turi pasiūlymų, kaip organizuoti eismą Akmenės g.

  • Dovilė URNIKIENĖ
  • Problema
  • 2017-09-26

Ilgametis vairavimo mokytojas Romanas Vizgaudas sureagavo į „Pajūrio naujienose“ paviešintą Akmenės g. gyventojų prašymą apriboti transporto eismą jų gatve – ši esanti per siaura intensyviam judėjimui, čia nėra šaligatvių pėstiesiems. Situaciją Akmenės gatvėje išanalizavęs R. Vizgaudas suformulavo keletą pasiūlymų, o kuris jų tinkamiausias – kvietė diskutuoti visuomenę.

Vairavimo mokytojas Romanas Vizgaudas įsitikinęs, kad Akmenės gatvė turėtų būti pažymėta ne kelio ženklais „Motorinio transporto eismas draudžiamas“, o „Gyvenamoji zona“.

Šiuo metu Akmenės g. yra pažymėta kelio ženklais „Motorinio transporto eismas draudžiamas“, tačiau, gyventojų pastebėjimu, jo laikosi ne visi vairuotojai. Akmenės gatvę ypač pamėgo tie, kurie, bandydami išvengti spūsčių Rotušės a., į ją suka iš Birutės g. ir vėliau išnyra Vilniaus g., ties DNB banku.

Tad suintensyvėjus eismui, Akmenės g. gyventojai pasijautė nesaugūs – anot jų, neramu išeiti į gatvę, kuri yra siaura ir be šaligatvių, o juo labiau į ją išleisti vaikus.

„Gyvenamoji zona“ suteiktų pirmenybę pėstiesiems

„Siūlyčiau gatvę pažymėti kelio ženklais „Gyvenamoji zona“. Tuomet vairuotojai būtų įpareigoti važiuoti ne didesniu kaip 20 km per val. greičiu ir nereiktų jokių greičio mažinimo kalnelių. Be to, vairuotojai privalėtų saugoti pėsčiuosius, nes „Gyvenamojoje zonoje“ jiems įtvirtinta pirmumo teisė prieš transporto priemones. Tai yra labai svarbu, nes pėstieji galės jaustis saugiau vaikščiodami gatve, kurioje nėra šaligatvių,“ – akcentavo R. Vizgaudas.

Jis įsitikinęs, kad dėl šių priežasčių pašaliniai vairuotojai vengs „Gyvenamąja zona“ pažymėtos Akmenės g. ir verčiau važiuos ten, kur tokių apribojimų nėra.

Be to, pasak R. Vizgaudo, ženklas „Gyvenamoji zona“ išspręstų ir dar vieną problemą – pas Akmenės g. gyventojus galėtų į svečius atvažiuoti jų giminės, draugai. Dabar gi jiems tai padaryti draudžia kelio ženklas „Motorinio transporto eismas draudžiamas“, o jo nepaisant – gresia bauda.

Prie sporto klubo „Akmena“ automobiliai statomi užvažiuojant ant šaligatvio, tačiau to leidžiančio kelio ženklo čia nėra.

Gatvę savinasi R. Vizgaudas, analizuodamas eismo situaciją Akmenės g., ne kartą ja pasivaikščiojo ir pastebėjo, jog čia gyvenantieji jaučiasi taip, lyg jų gatvė būtų privati.

„Matau, kaip gyventojai palieka atidarytus kiemo vartus – šie būna atstumti taip, kad net užima dalį važiuojamojo ploto. Taip pat gatvėje paliekami stovėti automobiliai, nors privatūs kiemai yra tušti. Taip netaupomas važiuojamosios dalies plotas, kurio čia ir taip yra labai mažai, – įsitikinęs R. Vizgaudas. – Žinau, kad gyventojai supyks, bet, mano nuomone, gatvėje turėtų būti draudžiama stovėti automobiliams, jiems reiktų leisti tik sustoti, pavyzdžiui, išlaipinant keleivį.“ R. Vizgaudo pastebėjimą, kad gyventojai Akmenės gatvę vertina tarsi ji būtų tik jų nuosavybė, patvirtino ir čia pat sutikti žmonės, kurie, supažindinti su pasiūlymais, kaip būtų galima organizuoti eismą, į juos numojo ranka, ir išsakė nuomonę, kad geriausia būtų gatvę iš viso užtverti pakeliamomis užkardomis – tuomet į ją galėtų įvažiuoti tik čia gyvenantieji ir jų svečiai.

R. Vizgaudas stebėjosi ir tuo, kad automobiliai statomi, užvažiavus ant šaligatvio, prie sporto klubo „Akmena“ – čia netgi kabo užrašas, kad transportą palikti gali tik klubo lankytojai. „Bet juk nėra jokio ženklo, kad čia yra automobilių stovėjimo vieta, tai nėra įteisinta. Kaip turi praeiti pėstieji, kai mašinos užima visą šaligatvį? Gatve?“, – kalbėjo R. Vizgaudas.

Siūlytų vienpusį eismą

R. Vizgaudo įsitikinimu, Akmenės g. reiktų įteisinti vienpusį eismą, nes gatvė yra tokia siaura, jog ji, žiūrint pagal techninius parametrus, ir atitiktų vienos eismo juostos plotį.

„Nėra didelio skirtumo, kuria kryptimi vienpusis eismas būtų nukreiptas, bet jei klaustų mano nuomonės – siūlyčiau iš Vilniaus g. pusės Birutės g. link“, – sakė R. Vizgaudas.

Su šiuo pasiūlymu sutiktų Akmenės g. gyventoja ir patyrusi vairuotoja Danutė Zubernytė. „Protingai važiuojant vietos užtenka dviems mašinoms prasilenkti, tačiau sutikčiau, kad čia būtų nustatytas vienpusis eismas,“ – teigė D. Zubernytė, kuri pritartų ir R. Vizgaudo idėjai dėl „Gyvenamosios zonos“ įteisinimo.

R. Vizgaudas norėtų sužinoti ir daugiau nuomonių dėl jo pasiūlymų, paanalizuojant, kuris variantas – įteisinti „Gyvenamąją zoną“, vienpusį eismą, uždrausti transporto stovėjimą gatvėje, o gal pasirinkti kokią nors šių kelio ženklų kombinaciją – būtų geriausias. „Mielai apie tai padiskutuočiau su policija, seniūnaičiais, gatvės gyventojais“, – sakė R. Vizgaudas.

R. Vizgaudo manymu, gatvė yra siaura, todėl čia stovėti transportui turėtų būti draudžiama.

Nesinori dar labiau apkrauti eismą

Kretingos rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus viršininkas Ričardas Kačinas teigė, kad Akmenės g. gyventojų prašymas pagerinti eismo situaciją buvo svarstytas ir Kretingos rajono savivaldybės Eismo saugumo komisijoje.

„Iš pradžių sulaukėme gyventojų skundų dėl padidėjusio eismo Akmenės g., tad policija sustiprino kontrolę, tačiau tuomet pasigirdo priekaištų, kad pas gatvės gyventojus nebegali atvažiuoti jų draugai ar giminaičiai, kad jie buvo pareigūnų nubausti. Užtat Akmenės g. gyventojai ir kreipėsi į Eismo saugumo komisiją“, – prisiminė R. Kačinas.

Anot jo, sprendžiant, kaip pagerinti eismo situaciją Akmenės g. buvo svarstyta įvairių variantų. „Pavyzdžiui, buvo pasiūlymas viduryje gatvės pastatyti klombas, kad gatvė nebūtų pervažiuojama ir į ją būtų galima patekti tik atvažiuojant iš skirtingų pusių. Tačiau padarėme išvadą, kad vis dėlto uždaryti gatvės negalime, nes prasidėjus Vilniaus g. rekonstrukcijai, mes dar labiau apsunkintume eismą, – kalbėjo R. Kačinas. – Dėl tos pačios priežasties buvo atmesta ir vienpusio eismo idėja. Ji nesulaukė palaikymo, nes gatvėje padarius vienpusį eismą, būtų dar labiau apkraunama Rotušės a. ir Birutės g. sankryža.“

Pasiūlymas – svarstytinas

Taigi Eismo saugumo komisija priėmė sprendimą, padėsiantį išspręsti opiausią gatvės problemą – ties siauriausia vieta, kuri yra prie Nr. 14 pažymėto namo, įrengti pirmumą suteikiančius kelio ženklus.

„Pasiūlymas Akmenės g. pažymėti „Gyvenamąja zona“ – vertas dėmesio ir jį būtų galima svarstyti. Abejoju tik dėl vieno: ar vairuotojai bus pakankamai sąmoningi ir laikysis „Gyvenamojoje zonoje“ nustatytų taisyklių – važiuoti ne didesniu kaip 20 km per val. greičiu ir saugoti pėsčiuosius? Juk jau dabar ne visi paiso kelio ženklų „Motorinio transporto eismas draudžiamas“ ir vis tiek važiuoja Akmenės g., – svarstė R. Kačinas. – Tad, mano nuomone, būtų galima Akmenės g. palikti ir dabar esančius ženklus „Motorinio transporto eismas draudžiamas“ , ir čia įteisinti gyvenamąją zoną.“

Pasak R. Kačino, geras pasiūlymas ir uždrausti transporto stovėjimą gatvėje, tačiau jis abejojo, ar visi gyventojai turėtų vietos automobiliams savo nuosavuose kiemuose.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas